• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • attali

Har ej varit super aktiv här inne, men läser mycket av det ni skriver :) men då jag kom in så sent och alla ni redan verka ha bra kontakt så vill man inte bara slänga sig in i en diskussion :) men måste skriva nu, anki84 jag beklagar verkligen och det gör ont i hela mig att läsa ditt inlägg:( ingen ska behöva vara med om något sådant.. Hoppas verkligen du/ni har bra stöd runt om er! Livet är så orättvist ibland:( Till mortisfru83: jag tror garanterat att det är därför din syster tar avstånd, människor som har/haft problem kan agera väldigt konstigt när någon nära ska ha barn. Vi har två par i vår nära släkt som ej har kunnat få barn (nu är båda dessa par för gamla för det) och dom har betett sig så konstigt under hela graviditeten, från dag 1. Ena paret träffar vi med jämna mellanrum och dom har ALDRIG nämnt något som har med bebis å göra, dom låtsas som att hen ej finns. Nu är jag i v.38 och träffade dom senast i lördags, men inte ord. Och dom är världens snällaste människor mot alla i övrigt. Det andra paret har sagt att dom inte vill prata om det och att dom mår dåligt av att se min mage då det påminner dom så om vad dom gått miste om. Dom är också i övrigt hur snälla som helst. Jag tror att din syster tar avstånd för att slippa bli påmind om vad hon inte har (även om hon kanske får det sen), för en barnlängtan kan va så stor att inget annat är viktigt. Jag tyckte i alla fall att de va jätte jobbigt från början, men med tiden har jag förstått att det inte är mig det är synd om utan det är ju dom som lider. Tror du får ha tålamod med din syster även om de en jobbigt för när bebisen kommit tror jag att hennes tankar försvinner! Hoppas du förstår vad jag ville få fram:) blev lite långt och struligt!

• Längtanefterlilladig
    carina87 skrev 2014-02-27 15:32:45 följande:
    Nu har vi kollat allt. Bra med fostervatten så hon var inte orolig för någon vattenavgång. Hon kände hinnorna och sa att jag är 1,5 cm öppen.
    Mina sammandragningar har börjat göra ont upp i ryggen så nu får bebisen gärna komma ut.
    Hem & myspys lite, kanske sätter igång det hela.
  • Längtanefterlilladig

Är det någon mer än jag vars SF-kurva går neråt eller planar ut?
    Idag är jag i vecka 37+0 & mitt SF-mått var 33 cm.

Barnmorskan sa att enligt vad hon känner är bebis normalstor, kanske något mindre.
    Jag har följt SF-kurvan EXAKT från första mätning till vecka 35+0 då den istället gick något neråt.
    Min barnmorska sa att det är ingen anledning till oro då bebis huvud är djupt fixerat.

• carina87
    tvetalan skrev 2014-02-27 15:57:08 följande:
    Ojojoj så sjukt bra ju! 1,5 cm är jättemkt! Får du värkar så kommer de ju skriva in dig ganska snabbt på förlossningen i o m att du redan är öppen :) åh vill oxå! Snart sätter det väl igång för dig! Väntar med spänning :)
    Å nu bygger du upp mina förväntningar :D Men som den 2000-tals brutta jag är kände jag, när vi satt i väntrummet, att jag har inte TID att föda NU! :P Jag mååååste bli klar på jobbet först :P
    Så nu sitter jag här, på jobbet. Kommer jobba övertid idag så jag blir klar imorgon och kan vara ledig med gott samvete.
  • carina87
    Längtanefterlilladig skrev 2014-02-27 15:59:18 följande:
    Hem & myspys lite, kanske sätter igång det hela.
    Solstrålen är stensäker på att det var just myspys som satte igång förlossningen på ett av hans tidigare barn så han är DEFINITIVT med på den idén ;)
  • Längtanefterlilladig
    carina87 skrev 2014-02-27 16:18:30 följande:
    Å nu bygger du upp mina förväntningar :D Men som den 2000-tals brutta jag är kände jag, när vi satt i väntrummet, att jag har inte TID att föda NU! :P Jag mååååste bli klar på jobbet först :P
    Så nu sitter jag här, på jobbet. Kommer jobba övertid idag så jag blir klar imorgon och kan vara ledig med gott samvete.
    Haha, men då!Men det är kanske bra att få tankarna på annat.

• Längtanefterlilladig
    carina87 skrev 2014-02-27 16:19:08 följande:
    Solstrålen är stensäker på att det var just myspys som satte igång förlossningen på ett av hans tidigare barn så han är DEFINITIVT med på den idén ;)
    Bra att du har en man som VILL ha sex. Själv är jag totalt avvisad Rynkar på näsan
  • EmilyMAndersson

Majsa förlossningen var helt fantastisk, helt otrolig personal! Jag vill inte skrämma dig på något vis, men du kan räkna med att vara ensam och att få vara det i minst ett dygn om du inte delar säng med din kille eller han sitter på en trästol, nu pratar jag om BB alltså efter förlossningen.. Jag är mycket missnöjd, eftersom att jag gärna velat åka hem asap. Kan inte vila som hemma, Jonas har inte sovit sen vi kom hit, all personal säger olika saker. Stå på dig när du är här för all personal är inte jättetrevlig, speciellt om du är ung kan du bli behandlad som en dumstrut... Du får bara ta emot besök ute vid hissen också... Det här känns jättetråkigt :/ Jag längtar till jag får komma hem.

majsa88 skrev 2014-02-27 13:19:36 följande:
    Stort grattis till lilla pojken emily ! Jag ska också föda på mölndal, vad tyckte du?

Heja Hallonpaj88, vad spännande :)

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014