• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Längtanefterlilladig
    EmilyMAndersson skrev 2014-02-27 16:35:03 följande:
    Tack alla ni som gratulerat, han är
    Det finaste jag sett (som förmodligen alla föräldrar säger om sina barn ;))
    Självklart är han det finaste som finns för er
    Så tråkigt att bli dåligt bemött, sur tanter eller?
    Du får ju hemskt gärna lägga ut en bild på honom (om du vill, förstår om du inte vill).
    Verkar som du haft en bra förlossning, nu kan du pusta ut att det är över & tänka på alla oss som inte är där ännu
    & håller på med våra symtom hit & dit

• Längtanefterlilladig

Är det någon som har lite koll på det här med hårfärg?
    Jag har inte färgat mitt hår sedan juni 2013 (vilket syns, ser inte klok ut).
    Jag är askblond/råttfärgad i naturlig färg.
    Jag tror att frisören slingade mitt hår sist i juni med massa olika nyanser av blond.

Skulle det kunna gå bra att köpa en sådan här & lägga i håret, det är en toning;
    www.lyko.se/grazette/grazette-colour-mask-champange

Ska jag lägga det i topparna först där jag är blond & sist i utväxten eller hur gör man?

Jag har faktiskt inte råd att gå till frisören just nu. Men vill färga mig antingen före eller efter förlossning.

Såhär vacker är jag nu i huvudet;

• Längtanefterlilladig

Gått upp EN HEL DEL i vikt sedan bröllopet. Vet att detta inte är bildtråden men kan inte rå för det. Måste bara lägga ut denna bilden med för att jämnföra, vi står likadant nämligen.
    Innan bröllopet gick jag ner 24 kg & efter bröllopet har jag gått upp 30 haha.

• LillsmurfanLisa
    Längtanefterlilladig skrev 2014-02-27 15:58:42 följande:
    Ja det lät ju något, att andas ut barnet. Läste i min favvo bok "föda utan rädsla" att man ska tänka sig värkarna som en våg som långsamt skjuter barnet framåt och sedan "åker" ut.
    Bra att allt såg bra ut & "redo för start"
    Ja, Föda utan rädsla är en riktigt bra bok! Jag är nog faktiskt inställd på "våg-tänket" men framför allt att vara i smärtan, välkomna den och också att vara i vilan och välkomna den. Det låter sjukt flummigt men jag är inställd på det. Jag föredrar en lugn förlossning där min kropp gör det som den är gjord för - i sin takt - framför en snabb där jag själv in kan känna att jag har kontroll.  
  • Lovely90
    EmilyMAndersson skrev 2014-02-27 16:33:24 följande:

Majsa förlossningen var helt fantastisk, helt otrolig personal! Jag vill inte skrämma dig på något vis, men du kan räkna med att vara ensam och att få vara det i minst ett dygn om du inte delar säng med din kille eller han sitter på en trästol, nu pratar jag om BB alltså efter förlossningen.. Jag är mycket missnöjd, eftersom att jag gärna velat åka hem asap. Kan inte vila som hemma, Jonas har inte sovit sen vi kom hit, all personal säger olika saker. Stå på dig när du är här för all personal är inte jättetrevlig, speciellt om du är ung kan du bli behandlad som en dumstrut... Du får bara ta emot besök ute vid hissen också... Det här känns jättetråkigt :/ Jag längtar till jag får komma hem.

Vad glad jag är att vi valt Varberg när du skriver så. Där har de vara familjerum så de räknar i princip med att partnern sover över även om man får betala för det. Otroligt skönt tycker jag då jag inte vill ligga kvar ensam på BB. Tyvärr får man inte ta emot besök på BB där heller utan får ta sig till korridoren i så fall. Vi har inte riktigt bestämt hur vi kommer göra med det, vi får se när vi väl är där sen :).

Hoppas ni får komma hem snart, det borde ni ju eftersom allt verkar så bra :)
  • Zobeideh

Längtanefterlilladig: jag har hört att hårfärg inte ska va farligt och känner många som färgat håret så tror inte de e problem :) funderar själv på att slänga in en färg i håret så man blir lite fin hehe

• Längtanefterlilladig
    Lovely90 skrev 2014-02-27 17:02:14 följande:
    Vad glad jag är att vi valt Varberg när du skriver så. Där har de vara familjerum så de räknar i princip med att partnern sover över även om man får betala för det. Otroligt skönt tycker jag då jag inte vill ligga kvar ensam på BB. Tyvärr får man inte ta emot besök på BB där heller utan får ta sig till korridoren i så fall. Vi har inte riktigt bestämt hur vi kommer göra med det, vi får se när vi väl är där sen :).

Hoppas ni får komma hem snart, det borde ni ju eftersom allt verkar så bra :)
    Varberg har jag hört ska vara väldigt bra.
    Halmstad har bara några få familjerum så är det många som föder kan de inte gararantera plats till pappan.
    Men förstföderskor prioriteras till familjerum. Är lite nojjig över att få hamna på delad sal. Om mitt barn gråter så har man panik för att man väcker den andra mamman & barnet, eller så blir det tvärtom. Sen är jag så känslig för ljud så jag kommer bli GALEN om mamman vill ha massa musik eller tv:n på hela tiden.
    Så ja, lite orolig över det är jag faktiskt. För jag vill ändå ligga på BB några dagar & få hjälp, stöd & vila ut.
  • Längtanefterlilladig
    Zobeideh skrev 2014-02-27 17:10:20 följande:
    Längtanefterlilladig: jag har hört att hårfärg inte ska va farligt och känner många som färgat håret så tror inte de e problem :) funderar själv på att slänga in en färg i håret så man blir lite fin hehe
    Bra
    Undrar bara om jag vågar färga mig själv. Brukar ju sluta hur som helst Förvånad
  • Zobeideh

Haha känner samma. Försöker få sambon till att hjälpa mig men han e inte så road över de :-P

• Längtanefterlilladig
    Zobeideh skrev 2014-02-27 17:21:13 följande:
    Haha känner samma. Försöker få sambon till att hjälpa mig men han e inte så road över de :-P
    Inte min heller :-P

Du, läste på din blogg om dina menssmärtor. Här är bra förklaring om förlossnings alla skeden.
    Jag skulle ju tippa på att du är antingen precis innan latensfasen, eller t.o.m i latensfasen.
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014