• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Heene
    LillsmurfanLisa skrev 2014-02-27 16:55:34 följande:
    Ja, Föda utan rädsla är en riktigt bra bok! Jag är nog faktiskt inställd på "våg-tänket" men framför allt att vara i smärtan, välkomna den och också att vara i vilan och välkomna den. Det låter sjukt flummigt men jag är inställd på det. Jag föredrar en lugn förlossning där min kropp gör det som den är gjord för - i sin takt - framför en snabb där jag själv in kan känna att jag har kontroll.  
    Jag håller på att läsa boken en andra gång nu =) läste den i början av graviditeten men kände att jag ville uppdatera mig nu när det närmar sig.
    Den står precis för det jag tror på med förlossning. kommer nog tom ha med den till förlossningen då dom har en lathund i slutet som jag skulle vilja ha till hands om jag känner att jag måste läsa på lite mitt i =)

Håller helt med dig i tänket att låta kroppen göra det i sin takt, lugnt och stilla. Jag hoppas verkligen att jag med hjälp av metoderna kommer kunna slappna av så mkt som behövs bara... man vet ju inte alls hur man kommer att reagera på smärtan.
  • Zobeideh

Tack för länken :) ska in och läsa :)

Fick precis reda på att en bit av slemproppen gick igår. Trodde inte de va den haha smart som jag e så kom jag på precis att man kan ju googla hur den ser ut och visps va de samma bild på de som jag fick igår hehe. Spännande detta

• Heene
    Längtanefterlilladig skrev 2014-02-27 16:48:58 följande:
    Är det någon som har lite koll på det här med hårfärg?
    Jag har inte färgat mitt hår sedan juni 2013 (vilket syns, ser inte klok ut).
    Jag är askblond/råttfärgad i naturlig färg.
    Jag tror att frisören slingade mitt hår sist i juni med massa olika nyanser av blond.

Skulle det kunna gå bra att köpa en sådan här & lägga i håret, det är en toning;
    www.lyko.se/grazette/grazette-colour-mask-cha...

Ska jag lägga det i topparna först där jag är blond & sist i utväxten eller hur gör man?

Jag har faktiskt inte råd att gå till frisören just nu. Men vill färga mig antingen före eller efter förlossning.

Såhär vacker är jag nu i huvudet;

Det jag har hört om att färga/slinga håret när man är gravid är att man inte kan vara säker på hur slutresultatet blir. Pga av hormonerna i kroppen, som också finns i håret, så vet man inte hur färgen blir.
    Brukar man färga eller slinga så måste man alltså vara beredd på ett annat färgresultat än tidigare trots att man använder samma färg som man brukar.
    Dock vet jag inte om man märker ngt om man använder en helt ny färg som man inte brukar ha. har svårt att tänka mig att brunt råkar bli grönt eller nått sånt =)  blir det bara en annan nyans av brunt mot vad det skulle ha blivit utan gravidhormoner så spelar det ju inte så stor roll då man inte vet hur det skulle ha blivit...
    hoppas jag inte rört till det nu med en massa ordblaj =P är så dålig på att förklara =)
  • majsa88

Men vaa?! Varför inick te din kille sova över? Det är jäättteee viktigt för mig att han ska få sova över på bb!!!i

EmilyMAndersson skrev 2014-02-27 16:33:24 följande:
    Majsa förlossningen var helt fantastisk, helt otrolig personal! Jag vill inte skrämma dig på något vis, men du kan räkna med att vara ensam och att få vara det i minst ett dygn om du inte delar säng med din kille eller han sitter på en trästol, nu pratar jag om BB alltså efter förlossningen.. Jag är mycket missnöjd, eftersom att jag gärna velat åka hem asap. Kan inte vila som hemma, Jonas har inte sovit sen vi kom hit, all personal säger olika saker. Stå på dig när du är här för all personal är inte jättetrevlig, speciellt om du är ung kan du bli behandlad som en dumstrut... Du får bara ta emot besök ute vid hissen också... Det här känns jättetråkigt :/ Jag längtar till jag får komma hem.

• Heene
    majsa88 skrev 2014-02-27 17:46:02 följande:
    Men vaa?! Varför inick te din kille sova över? Det är jäättteee viktigt för mig att han ska få sova över på bb!!!i
    Alla bb har inte den möjligheten tyvärr. Det är bland annat därför jag har valt bb som jag gjort. Om vi får vårt förstahandsval av bb så kommer A få stanna kvar då de har plats för det i alla rum. För mig känns det jätteviktigt att sambon ska vara med så jag håller verkligen tummarna för att det ska finnas plats för oss just där vi vill den dagen det är dags.
  • Heene
    carina87 skrev 2014-02-27 15:32:45 följande:
    Nu har vi kollat allt. Bra med fostervatten så hon var inte orolig för någon vattenavgång. Hon kände hinnorna och sa att jag är 1,5 cm öppen.
    Mina sammandragningar har börjat göra ont upp i ryggen så nu får bebisen gärna komma ut.

vad spännande Carina! =)
    hoppas du hinner jobba klart imorgon iaf... och så hoppas jag så klart att det kan dra ut på tiden till efter tisdag åtminstone ;)

• majsa88

Min man vägrar också att ha sex med mig. Har haft sex 2 ggr under 4 månader, oo då har det nästan vart med tvång. Men jag ha redan för varnat honom sedan innan att han MÅSTE ha sex med mig vecka 38.finns inte en chans att han kommer undan :) jag hoppas att sexet kommer att hjälpa då han inte har kommit mig sen lillen blev till. Så jag hoppas o tror att min tapp reagerar på sperma efter 9 månader :) sa till han tidigare idag i bilen att han skulle känna på min tapp, om den känns som en nästipp eller en läpp men då säger han, - låt han vara! Fick förklara för honom att det är inte bebisen han ska pilla på. Han har pillat på min tapp förr då jag bad han för o kolla hut min tapp kändes inför ägglossning haha stackaren !

Hur ska han kunna se? Då måste din man öppna upp vilket är svårt utan redskap. Be han känna, han kommer känna om det åker in ett finger in eller ej, eller om den ör mjuk. Ve ingen bild tyvärr. Bara på hur det ser ut vid ägglossning.

Gud vad fin bild på er, så fin du är :)

Längtanefterlilladig skrev 2014-02-27 15:56:47 följande:
    Haha, ja vi får kalla det öppningstråden.

Jag försöker få min man att ha sex med mig då jag vet att det KAN avgöra om värkar startar.

Men han VÄGRAR. Han vägrar ha sex när bebisen är där inne säger han. Känns ju allmänt hopplöst.

Jag tänkte dock att han kanske kunde kolla i mig hur livmodertappen ser ut, inte pilla, utan bara kolla.

Men han vet ju inte hur det SKA se ut & inte jag heller. Hittar ingen bra bild heller på en "mogen & öppen" livmodertapp. Någon som har en sådan bild som ni hittat på google t.ex.

• majsa88

Ååh vad irriterad jag blir att det ska behöva vara, han är ju pappan!!!!! Emely vill du berötta varför han inte fick sova över, pga platsbrist? och va var det som personalen sa olika om? d

Heene skrev 2014-02-27 17:51:23 följande:
    Alla bb har inte den möjligheten tyvärr. Det är bland annat därför jag har valt bb som jag gjort. Om vi får vårt förstahandsval av bb så kommer A få stanna kvar då de har plats för det i alla rum. För mig känns det jätteviktigt att sambon ska vara med så jag håller verkligen tummarna för att det ska finnas plats för oss just där vi vill den dagen det är dags.

• majsa88

Ååh vad irriterad jag blir att det ska behöva vara, han är ju pappan!!!!! Emely vill du berötta varför han inte fick sova över, pga platsbrist? och va var det som personalen sa olika om? d

Heene skrev 2014-02-27 17:51:23 följande:

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014