• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • tvetalan

Vet någon om hur det är på ks i solna? Får pappan övernatta? Skulle vara ett mardrömsscenario att vara kvar helt själv :(

• Längtanefterlilladig
    Zobeideh skrev 2014-02-27 17:42:01 följande:
    Tack för länken :) ska in och läsa :) Fick precis reda på att en bit av slemproppen gick igår. Trodde inte de va den haha smart som jag e så kom jag på precis att man kan ju googla hur den ser ut och visps va de samma bild på de som jag fick igår hehe. Spännande detta

Va? Men då är du ju säkert i latensfasen nu!!!
  • majsa88

Åååå vad kul. Vilken vecka är du i nu?

Zobeideh skrev 2014-02-27 18:17:38 följande:
    Ja precis jag borde ju va de nu så hoppas han kommer nu snart

• j3nnyy
    tvetalan skrev 2014-02-27 18:07:14 följande:

Vet någon om hur det är på ks i solna? Får pappan övernatta? Skulle vara ett mardrömsscenario att vara kvar helt själv :(

Pappan får stanna :) dom har bara enkelrum med en extra säng för pappan. Min bm ville absolut att jag skulle välja ks, men jag vägrade för tidigare har det alltid snackats om att dom fortfarande hade dubbelsalar som man fick dela.. Men jag har kollat upp det och dom har gjort om. ALLA rummen på bb finns plats för pappan :)
  • Längtanefterlilladig

Jag googlade på slempropp. Jag är jäkligt känslig för just snor eller något som liknar det. Höll på att kräkas här hemma. Läste att slemproppen även kan vara vattning som om man tror vattnet gått.

• majsa88

Ja jag googlade också på det. Ville nästan spy. Fyyyyy vad äckligt. Eeuuww.

Längtanefterlilladig skrev 2014-02-27 18:23:17 följande:
    Jag googlade på slempropp. Jag är jäkligt känslig för just snor eller något som liknar det. Höll på att kräkas här hemma. Läste att slemproppen även kan vara vattning som om man tror vattnet gått.

• Lovely90
    Heene skrev 2014-02-27 17:42:03 följande:
    Det jag har hört om att färga/slinga håret när man är gravid är att man inte kan vara säker på hur slutresultatet blir. Pga av hormonerna i kroppen, som också finns i håret, så vet man inte hur färgen blir.
    Brukar man färga eller slinga så måste man alltså vara beredd på ett annat färgresultat än tidigare trots att man använder samma färg som man brukar.
    Dock vet jag inte om man märker ngt om man använder en helt ny färg som man inte brukar ha. har svårt att tänka mig att brunt råkar bli grönt eller nått sånt =)  blir det bara en annan nyans av brunt mot vad det skulle ha blivit utan gravidhormoner så spelar det ju inte så stor roll då man inte vet hur det skulle ha blivit...
    hoppas jag inte rört till det nu med en massa ordblaj =P är så dålig på att förklara =)
    Enligt min frisör är det ingen fara att färga/slinga håret när man är gravid. Däremot kan hormonerna göra så att resultatet inte blir detsamma som innan. Blekning är tydligen säkrare än färgning när det kommer till rött nyans på färgen. Jag har slungat mitt hår både tidigare i graviditeten och nu precis i slutet och båda gångerna har färgen blivit som innan :)
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014