• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • tvetalan

Är sjuuuukt trött på alla dessa flytningar!!! Är jag ensam om att få byta trosskydd typ 3-4 ggr per dag? Känner mig som en snigel som lämnar spår efter sig. Det är först nu i slutet på graviditeten som det blivit såhär. Usch så ofräscht..

• Saltad
    tvetalan skrev 2014-03-01 20:07:45 följande:
    Är sjuuuukt trött på alla dessa flytningar!!! Är jag ensam om att få byta trosskydd typ 3-4 ggr per dag? Känner mig som en snigel som lämnar spår efter sig. Det är först nu i slutet på graviditeten som det blivit såhär. Usch så ofräscht..
    Jag tycker också att det blivit betydligt mer nu.. man känner sig allmänt ofräsch.. Fett hår, mängder med flytningar, finnig hy, gasig i magen och lagom fläskig. Åh.. vad fantastiskt kvinnligt! ;))
  • Saltad
    SEM skrev 2014-03-01 19:52:18 följande:
    Bebisen kom igång efter 1 timme. Plågsam timme!

Ja.. alltså hon frågade sedan när jag ringde igen och berättade att bebisen hade rört sig nu, om jag fortfarande var orolig eller om jag skulle in och göra ctg.. men jag kände mig så kluven.. Hade vart så sjukt mkt bättre eg. om hon hade sagt " jag tycker du ska komma in, så vi får det över och se så allt är bra. "

men min oro släppte.. eller.. den släpper väl när bebisen är född! Men jag ha kännt h*n lite då o då under kvällen nu. Jag sa att jag skulle höra av mig igen om jag kände olust känsla.
    Vad skönt att bebis är igång igen :))

Njut nu av kvällen och ät nått sött så att hen studsar runt lite extra :)
  • SEM
    Saltad skrev 2014-03-01 20:33:21 följande:
    Vad skönt att bebis är igång igen :))

Njut nu av kvällen och ät nått sött så att hen studsar runt lite extra :)

Tack :)

Ja, ikväll verka bebise ta igen massa timmar. Hur mycket rörelse som helst ;)
  • tvetalan
    Saltad skrev 2014-03-01 20:31:24 följande:
    Jag tycker också att det blivit betydligt mer nu.. man känner sig allmänt ofräsch.. Fett hår, mängder med flytningar, finnig hy, gasig i magen och lagom fläskig. Åh.. vad fantastiskt kvinnligt! ;))
    Skönt att man inte är ensam. Känner ni också att de ändrat "karaktär" på något vis.. Alltså mina är både slemmiga, ibland klumpiga.. Men för det mesta som snor. Varit rädd att det ska vara fostervatten men på FL sa de att jag hade gott om fostervatten plus att jag testat med clearblues fostervattenbindor och de gav inte heller utslag. Kan de vara såhär slemmiga hela tiden? Har trott att slemproppen släppt typ en miljon ggr hittills :§ 

Hehe.. Ja. Fläskig beskriver mig ganska väl också :D Inte långt kvar nu, wiho!
  • MiCorazon

Jag har haft extremt mycket flytningar, vattniga och ibland lite vita, hela graviditeten men upptäckte för ca två v sen att jag hade bakteriell vaginos. Fick antibiotika i tre dagar och sen dess så har det gått över och jag har knappt några flytningar alls. Så mina flytningar blir bara mindre och mindre. Läser att de ska öka i slutet men inte hos mig...:/

• tvetalan
    MiCorazon skrev 2014-03-01 20:47:23 följande:
    Jag har haft extremt mycket flytningar, vattniga och ibland lite vita, hela graviditeten men upptäckte för ca två v sen att jag hade bakteriell vaginos. Fick antibiotika i tre dagar och sen dess så har det gått över och jag har knappt några flytningar alls. Så mina flytningar blir bara mindre och mindre. Läser att de ska öka i slutet men inte hos mig...:/
    Hur upptäckte du det? Ska ringa bm på måndag och boka in en gynnis för att jag tkr det kliar så fruktansvärt mkt där nere, blir galen! Vågar inte klia heller för då gör det ju bara ont. Flytningarna gör inte saken lättare för de bidrar till klådan känns det som... Mitt underliv har förändrats och blivit helt stort. Blev chockad när jag kollade med spegeln. Det hör väl också till graviditeten antar jag.
  • anaconda
    tvetalan skrev 2014-03-01 21:04:36 följande:
    Hur upptäckte du det? Ska ringa bm på måndag och boka in en gynnis för att jag tkr det kliar så fruktansvärt mkt där nere, blir galen! Vågar inte klia heller för då gör det ju bara ont. Flytningarna gör inte saken lättare för de bidrar till klådan känns det som... Mitt underliv har förändrats och blivit helt stort. Blev chockad när jag kollade med spegeln. Det hör väl också till graviditeten antar jag.
    Jag har oxå haft flytningar under hela grav så de är inget nytt för mig :( dock har mina blivit som vatten och genomskinliga och är inte vita alls längre, har under några dagar haft fruktansvärd klåda och tror de kan vara svamp så köpte svamp piller idag jag ska "stoppa upp" över natten!
  • SEM
    anaconda skrev 2014-03-01 21:13:52 följande:
    Jag har oxå haft flytningar under hela grav så de är inget nytt för mig :( dock har mina blivit som vatten och genomskinliga och är inte vita alls längre, har under några dagar haft fruktansvärd klåda och tror de kan vara svamp så köpte svamp piller idag jag ska "stoppa upp" över natten!

Ska du verkligen göra det? Rådfrågat 1177 eller?:)
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014