• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • EmilyMAndersson
    qwerty1234 skrev 2014-03-01 11:27:39 följande:
    Man känner sig inte så fräsch som nyförlöst heller! Jag har haft en del ont i mina bristningar och fick UVI efter förlossningen. Dock säger jag som ovanstående att jag förväntat mig att jag skulle blöda enormt men så är det verkligen inte. Men det som får mig att känna mig mest ofräsch är all bröstmjölk! Läcker som tusan och är helt kladdig efter amning. Känns som att hela jag består av bröstmjölk!
    HAHAHA kunde inte säga det bättre och då har jag bara råmjölk än så länge xD när alla andra barn skrek på förlossningen så var hela nattskjortan blöt :'D
  • EmilyMAndersson

Min slempropp vet jag inte ens när den gick, förmodligen när jag var borta av lustgasen och vattnet gick precis för krystvärkarna började, så allt kan verkligen vara igång utan att det lossnat eller att vattnet gått :)

• qwerty1234

Det var ingen tvekan om att det var slemproppen när den började släppa för mig. När den väl för det tror jag ni vet direkt!

• TomMon

Hjälp vad det känns konstigt nu. Vilade lite efter lunchen och vaknade av kraftigt mensont, illamående och diarre. Jag fryser och är helt matt i kroppen samtidigt som magen gör ont överallt. Wtf liksom?! Kan det vara dags? Känns lite skevt att ringa förlossningen med misstänkt maginfluensa liksom, haha! :) Mannen tycker att jag ska ringa, jag känner mig löjlig...

• Emelie e

Jag har börjat bli väldigt konstig i magen, går oftare och upplever ont i magen och mer gaser, trevligt värre :P även jag känner mig som en valross, är så himla osmidig när jag ska vända mig i sängen och på nätterna när jag vaknar är jag ofta för lat för att gå upp och kissa, även om jag behöver gå haha idag har vi förresten hämtat vår barnvagn och babyskydd, tänkte fråga om nån mer tänkt köpa/köpt en musikmobil att ha över sängen? Nödvändigt?

• SEM
    TomMon skrev 2014-03-01 14:40:05 följande:
    Hjälp vad det känns konstigt nu. Vilade lite efter lunchen och vaknade av kraftigt mensont, illamående och diarre. Jag fryser och är helt matt i kroppen samtidigt som magen gör ont överallt. Wtf liksom?! Kan det vara dags? Känns lite skevt att ringa förlossningen med misstänkt maginfluensa liksom, haha! :) Mannen tycker att jag ska ringa, jag känner mig löjlig...

Jag känner som du :p vart dålig i magen ett par dar nu och igår började gaserna igen. Illamående har jag.upp o.ner, troligt pga HF
  • Hallonpaj88
    EmilyMAndersson skrev 2014-03-01 11:00:04 följande:

Min kusin fick sin bebis inatt och hon startade konversationen med: tog du verkligen inget smärtstillande???
    Jag svarade henne: Du är mycket smartare än mig så du gör rätt i att använda det man kan, till nästa gång kommer jag ta allt jag kan få haha varför ha ondare än man behöver, även fast det gick bra och jag faktiskt använde lustgas i några timmar!

Men något som jag tänkt på såhär i efterhand som jag bara vill tipsa om ifall det är någon som inte heller vetat, lustgasen tar ju inte bort smärtan, det är svårt att förklara, du känner hela smärtan, fast du typ är avtrubbad från den? Hmm undrar om jag verkligen fick till det där... Jag trodde ju att det var smärtstillande, alltså att man inte kände något om man använde det, förstår ni hur jag menar?

Sen kan jag tala om att avslaget som jag fått uppmålat framför mig som värsta blödningen där du ska ha blöjor på dig är väl kanske inte riktigt så hemskt... Självklart, som med allt annat så är det så klart individuellt och kanske man kan behöva rejäl binda (som ja, faktiskt ser ut som en blöja på förlossningen)första timmarna kanske, när det fortfarande kommer ut rester efter moderkakan, men jag som har riklig mens i vanliga fall, är inte ens i närheten av vad jag har i menstruation.

Och ett tips som folk inte alltid tar så seriöst (som jag själv fick känna på för att jag som sagt är lite dum i huvet och enveten ibland...) TA MED MJUKT TOAPAPPER, det är strävt, det svider om man sytt första kissningarna och man är ju svullen som en bulle haha, det gör inte ont (inte på mig iaf) men det känns lite lustigt när man torkar sig.

Och något som jag tyckte varit intressant vore om man haft med sig en spegel så man hade kunnat se hur det ser ut där nere efteråt :)

Håller med om lustgasen. Föreställ er när man är så full så man vet att man spyr men man orkar liksom inte bry sig. Man blir i sin egna värld. Haha dumt beskrivet men det var mitt bästa försök ;)

Förlossningsläkaren undersökte nyss mig och de hade inte sytt så mycket som jag trodde. Hon märkte att jag var väldigt rädd så hon hämtade en spegel. Visst jag var svullen men inte så som jag trodde så det rekommenderar jag er oxå ifall ni tror ni ska gå upp ifall ni syr. Jag känner mig mkt lugnare nu även fast det gör ont. Men det svider inte när jag kissar, känns bara lite obehagligt.

Får se om vi åker hem i morgon:)
  • SEM

Ni som har ringt till förlossning pga. inga rörelse.. vad säger ni när ni ringer?
    "hej, jag känner inga fosterrörelser?" eller vad :S

• Längtanefterlilladig
    TomMon skrev 2014-03-01 14:40:05 följande:

Förutom mensvärken så låter det ju mer som magsjuka. Men du kan ju alltid ringa & rådfråga
  • carina87
    SEM skrev 2014-03-01 15:32:20 följande:
    Ni som har ringt till förlossning pga. inga rörelse.. vad säger ni när ni ringer?
    "hej, jag känner inga fosterrörelser?" eller vad :S
    Jag försökte ju få bebisen att buffa på som vanligt, men jag fick inte den respons jag var van vid och det var exakt det jag sa.
    Jag sa: jag tycker inte jag får den respons jag är van vid
    De frågade: hur länge har du känt så?
    Jag sa: det är svårt att svara på, för jag vet inte ju inte om jag missat rörelser eftersom de inte är som de brukar, men jag började tänka på det redan igår kväll (jag ringde på förmiddagen dagen efter).

Jag var orolig över att jag hade vattenavgång också, men uppenbarligen har jag både rikliga, tjocka och vattniga flytningar, allt på en gång. 
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014