• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • carina87

Valross nr 5 här. Dreglar för fullt och har i natt väckt mig själv för att jag snarkar.

Det där med sex ja, han ändrade sig ang. "Nej jag har inga problem med det" när han fick veta att jag är öppen, meeeeen det var inte så svårt att övertala honom ;)

Ett annat valrossproblem; vi har monterat upp spjälsängen och ställt vid min sida sängen, så momentet att stiga upp är en utmaning i sig.

• SEM

Nr 6 här!!

Min sambo bad mig ligga åt andra sidan, för att jag snarkar mindre då?! Har oxå vaknat av mig själv (snarkande) och dreggel! Herrejisses!

Ang. Håret, nu skyndade jag.mig att lägga i färgen, så man se någorlunda "fräsch" ut på bilderna. Hahah ;)

• Längtanefterlilladig
    SEM skrev 2014-03-01 10:28:12 följande:
    Nr 6 här!! Min sambo bad mig ligga åt andra sidan, för att jag snarkar mindre då?! Har oxå vaknat av mig själv (snarkande) och dreggel! Herrejisses! Ang. Håret, nu skyndade jag.mig att lägga i färgen, så man se någorlunda "fräsch" ut på bilderna. Hahah ;)

vill också färga håret & klippa mig. Hatar utväxt
  • Lovely90
    carina87 skrev 2014-03-01 10:20:23 följande:

Valross nr 5 här. Dreglar för fullt och har i natt väckt mig själv för att jag snarkar.

Det där med sex ja, han ändrade sig ang. "Nej jag har inga problem med det" när han fick veta att jag är öppen, meeeeen det var inte så svårt att övertala honom ;)

Ett annat valrossproblem; vi har monterat upp spjälsängen och ställt vid min sida sängen, så momentet att stiga upp är en utmaning i sig.

Haha. Vår spjälsäng står hos svärmor och väntar, de får köra hit den när vi är på bb. Jag sa att jag måste kunna rulla ur sängen på morgonen och ramla i sängen på kvällen så spjälsängen får vänta! Stackars sambon får mest hålla med nu förtiden...
  • EmilyMAndersson

Min kusin fick sin bebis inatt och hon startade konversationen med: tog du verkligen inget smärtstillande???
    Jag svarade henne: Du är mycket smartare än mig så du gör rätt i att använda det man kan, till nästa gång kommer jag ta allt jag kan få haha varför ha ondare än man behöver, även fast det gick bra och jag faktiskt använde lustgas i några timmar!

Men något som jag tänkt på såhär i efterhand som jag bara vill tipsa om ifall det är någon som inte heller vetat, lustgasen tar ju inte bort smärtan, det är svårt att förklara, du känner hela smärtan, fast du typ är avtrubbad från den? Hmm undrar om jag verkligen fick till det där... Jag trodde ju att det var smärtstillande, alltså att man inte kände något om man använde det, förstår ni hur jag menar?

Sen kan jag tala om att avslaget som jag fått uppmålat framför mig som värsta blödningen där du ska ha blöjor på dig är väl kanske inte riktigt så hemskt... Självklart, som med allt annat så är det så klart individuellt och kanske man kan behöva rejäl binda (som ja, faktiskt ser ut som en blöja på förlossningen)första timmarna kanske, när det fortfarande kommer ut rester efter moderkakan, men jag som har riklig mens i vanliga fall, är inte ens i närheten av vad jag har i menstruation.

Och ett tips som folk inte alltid tar så seriöst (som jag själv fick känna på för att jag som sagt är lite dum i huvet och enveten ibland...) TA MED MJUKT TOAPAPPER, det är strävt, det svider om man sytt första kissningarna och man är ju svullen som en bulle haha, det gör inte ont (inte på mig iaf) men det känns lite lustigt när man torkar sig.

Och något som jag tyckte varit intressant vore om man haft med sig en spegel så man hade kunnat se hur det ser ut där nere efteråt :)

• Längtanefterlilladig
    Mia86gbg skrev 2014-03-01 09:53:41 följande:
    Eller så får du vända det till att du är våtare än någonsin tidigare! Det krävs ju inte direkt något längre förspel Tror inte det var slemproppen..jag har tänkt mig att den ska vara en tjockare klump a'la golfboll..detta var mer som hinnor. Fortfarande lugnt på förlossningsfronten här..får väl ställa in mig på att vänta i 3 veckor till..

Slemproppen går. Några kvinnor märker ett rosafärgat slem, ibland med ett par droppar blod, ett par dagar innan förlossningen. Detta är ett tydligt tecken på att det sker något med livmoderhalsen. Ofta kommer slemmet som skyddar livmoderhalsen under graviditeten inte ut förrän en bit in i öppningsfasen när förlossningen redan är igång
  • Längtanefterlilladig
    EmilyMAndersson skrev 2014-03-01 11:00:04 följande:
    Min kusin fick sin bebis inatt och hon startade konversationen med: tog du verkligen inget smärtstillande??? Jag svarade henne: Du är mycket smartare än mig så du gör rätt i att använda det man kan, till nästa gång kommer jag ta allt jag kan få haha varför ha ondare än man behöver, även fast det gick bra och jag faktiskt använde lustgas i några timmar! Men något som jag tänkt på såhär i efterhand som jag bara vill tipsa om ifall det är någon som inte heller vetat, lustgasen tar ju inte bort smärtan, det är svårt att förklara, du känner hela smärtan, fast du typ är avtrubbad från den? Hmm undrar om jag verkligen fick till det där... Jag trodde ju att det var smärtstillande, alltså att man inte kände något om man använde det, förstår ni hur jag menar? Sen kan jag tala om att avslaget som jag fått uppmålat framför mig som värsta blödningen där du ska ha blöjor på dig är väl kanske inte riktigt så hemskt... Självklart, som med allt annat så är det så klart individuellt och kanske man kan behöva rejäl binda (som ja, faktiskt ser ut som en blöja på förlossningen)första timmarna kanske, när det fortfarande kommer ut rester efter moderkakan, men jag som har riklig mens i vanliga fall, är inte ens i närheten av vad jag har i menstruation. Och ett tips som folk inte alltid tar så seriöst (som jag själv fick känna på för att jag som sagt är lite dum i huvet och enveten ibland...) TA MED MJUKT TOAPAPPER, det är strävt, det svider om man sytt första kissningarna och man är ju svullen som en bulle haha, det gör inte ont (inte på mig iaf) men det känns lite lustigt när man torkar sig. Och något som jag tyckte varit intressant vore om man haft med sig en spegel så man hade kunnat se hur det ser ut där nere efteråt :)

Tack för tipsen. Ska packa ner mjukt toapapper. Lustgas är väl egentligen som om man är lite full eller lullig. Man känner att det gör ont men "bryr sig inte" så mycket. Har jag fattat det som. Läst i böcker att man aldrig ska utgå från att smärtstillande tar bort all smärta för det gör det inte. Man ska tänka att man kan testa t.ex eda för att få en paus, andas lite & ta bort udden av det onda. Att få bort smärtan under förlossningen är nog omöjligt.
  • qwerty1234

Man känner sig inte så fräsch som nyförlöst heller! Jag har haft en del ont i mina bristningar och fick UVI efter förlossningen. Dock säger jag som ovanstående att jag förväntat mig att jag skulle blöda enormt men så är det verkligen inte. Men det som får mig att känna mig mest ofräsch är all bröstmjölk! Läcker som tusan och är helt kladdig efter amning. Känns som att hela jag består av bröstmjölk!

• Joma

ÄNTLIGEN är vi inne i Mars månad!! Jag trodde aldrig att vi skulle komma hit ;) hoppas bara att jag inte går över till april utan att jag får ett litet mars-barn jag med :)

• Mia86gbg
    Längtanefterlilladig skrev 2014-03-01 11:02:22 följande:

Slemproppen går. Några kvinnor märker ett rosafärgat slem, ibland med ett par droppar blod, ett par dagar innan förlossningen. Detta är ett tydligt tecken på att det sker något med livmoderhalsen. Ofta kommer slemmet som skyddar livmoderhalsen under graviditeten inte ut förrän en bit in i öppningsfasen när förlossningen redan är igång
    Hum..det låter ju lovande. Undrar då om "slemmet" var slemproppsslem eller sperma... Hoppashoppas på slempropp!
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014