• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • LillsmurfanLisa
    tvetalan skrev 2014-03-01 21:04:36 följande:
    Hur upptäckte du det? Ska ringa bm på måndag och boka in en gynnis för att jag tkr det kliar så fruktansvärt mkt där nere, blir galen! Vågar inte klia heller för då gör det ju bara ont. Flytningarna gör inte saken lättare för de bidrar till klådan känns det som... Mitt underliv har förändrats och blivit helt stort. Blev chockad när jag kollade med spegeln. Det hör väl också till graviditeten antar jag.
    Jag har också mer flytningar och annan konsistens än vanligt. Dessutom kläda av och till. Fick för mig att det kunde vara svamp (har aldrig haft det så vet inte exakt hur det känns) men nu är det bättre igen. Klådan har nästan gått över helt (efter en dryg veckas kliande). 
  • tvetalan

Efter lite efterforskning på google och familjeliv så verkar det som att man kan föda inom 1-7 dagar efter att slemproppen gått (om den gör det såpass sent i graviditeten)! Så det kan ju hända snart. Vi lever på hoppet :)

vågade förresten inte googla bilder men min var (sluta läs här om du äcklas!) slajmig, lång o lite gröngul. Borde väl ha varit blod om det nu betyder att livmoderhalsen börjar kortas av? Förlåt för alla äckliga detaljer!!!

Och tack för baby-olja-tipset igår! Känns mkt bättre där nere idag. Inte alls lika kliigt :)

• Zobeideh

Ja då ca de slemproppen. :) min har oxå gått men har hört av många att de kan ta veckor innan de startar :( snart en vecka sen min gick .. :-/

• qwerty1234

Mon slempropp började släppa en månad innan hon föddes. Sedan dagarna innan hon kom började den släppa på riktigt och fortsatte i flera dagar fram till att hon föddes.

• LillsmurfanLisa
    tvetalan skrev 2014-03-02 11:11:30 följande:
    Efter lite efterforskning på google och familjeliv så verkar det som att man kan föda inom 1-7 dagar efter att slemproppen gått (om den gör det såpass sent i graviditeten)! Så det kan ju hända snart. Vi lever på hoppet :)

vågade förresten inte googla bilder men min var (sluta läs här om du äcklas!) slajmig, lång o lite gröngul. Borde väl ha varit blod om det nu betyder att livmoderhalsen börjar kortas av? Förlåt för alla äckliga detaljer!!!

Och tack för baby-olja-tipset igår! Känns mkt bättre där nere idag. Inte alls lika kliigt :)
    Haha, jag åt min lunchsoppa framför datorn när jag läste. Tack för varning (och skönt att jag inte är så äckelmagad)!
  • MiCorazon

Låter som slemproppen! :)

Är det bara jag som har min kvar? Vill också ha ut den där slemgrejen :))...

• Zobeideh

Du kanske får ut den när de väl e dax min svägerskas släpptes samma dag som hennes son kom :) så man vet aldrig

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014