• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • ananas86
    MagdalenaZ skrev 2014-03-02 15:26:32 följande:
    Var iväg och shoppade lite idag.. trodde jag skulle få gå runt i lugn och ro, men mensvärken startade igång, samtidigt som hon snurrar på sig däe nere så det strålar som aldrig förr ner i benen.. fötterna kändes som att de gått i veckor! Höll till slut på att svimma så jag åkte hem.. någon som käbber igen sig i att sängen / soffan lockar oerhört mkt?

Jag som har en del att köpa. . Ikea bkwv helt plötsligt inte lika spännande! :)

Orkar heller inte med som jag brukar!

Igår var vi och shoppade gardiner och lite annat.. (har inte fått upp gardiner i alla rum sen vi flyttade in i huset) Fick för mig att jag måste fixa det innan mini kommer.. :P

Vi flängde runt lite och hittade självklart lite bebiskläder också.. ;)

Hur som helst var jag helt död efteråt, helt yr, världens huvudvärk och ont överallt! :(

Idag har jag skruvat upp gardinstänger och hängt upp gardiner, så nu är jag helt slut igen!

Hoppas man får tillbaka energin och orken ganska snart sen!
  • Heene

Den här ledigheten tar kålen på mig =P egentligen börjar den ju inte förrän imorgon då det faktiskt bara är vanlig helg nu, men jag har försökt att göra så mkt som möjligt nu för att kunna slappa mer i veckan. vill inte känna att jag har en massa måsten kvar ifall det skulle sätta igång tidigare än väntat.
    Så jag har i två dagar nu storstädat båda hemma och jobblokalen plus lyckats ta en långpromenad med hundarna vilket jag inte orkat på flera veckor. stackarna. Lyckades tom sexa lite med sambon vilket också var evigheter sen ;)Vet inte ens hur många maskiner tvätt jag lyckats tvättat, men nu är jag HELT slut.
    Nu återstår bara vårens fönsterputsning som kommer ske lite tidigare än vanligt. Och att börja laga massa matlådor att frysa in =)

• ananas86

Vaknade förresten i natt och hade världens magknip!

Det började med lätt mensvärk, men sen spred det sig i hela magen.

Kändes som jag skulle behöva gå på toaletten, men var inte så! Det höll på från och till i ca två timmar.

Under dagen har det suttit kvar lite grann nu, känns som gaser i magen ungefär, fast starkare.

Är det förvärkar tro?

Känns inte som någon idé att ringa förlossningen, när jag ändå ska dit på inskrivning för snittet imorgon..

Skulle vattnet gå eller om det blir värre får jag väl ringa, men annars är det väl bara att vänta..

Känns ju bra på ett sätt om det är förvärkar och kroppen börjar göra sig redo, då kanske mini är mer redo att komma ut. Annars har man ju hört att ett snitt blir en stor chock för barnet..

Det känns ju mer på riktigt för mig också om jag hinner få känna på lite hur det "ska" kännas.. Men vill ju inte att det ska bli akut snitt så nära det planerade, känns ganska onödigt!

• TomMon

Hur var det med nacksmärtor, kunde hormoner påverka där också?

Har tidigare haft stora problem med nackspärr och vill verkligen inte ha det under förlossningen! Då hjälpte antiinflammatoriskt men det kan jag ju glömma nu...

• TomMon
    ananas86 skrev 2014-03-02 17:12:04 följande:

Vaknade förresten i natt och hade världens magknip!

Det började med lätt mensvärk, men sen spred det sig i hela magen.

Kändes som jag skulle behöva gå på toaletten, men var inte så! Det höll på från och till i ca två timmar.

Under dagen har det suttit kvar lite grann nu, känns som gaser i magen ungefär, fast starkare.

Är det förvärkar tro?

Känns inte som någon idé att ringa förlossningen, när jag ändå ska dit på inskrivning för snittet imorgon..

Skulle vattnet gå eller om det blir värre får jag väl ringa, men annars är det väl bara att vänta..

Känns ju bra på ett sätt om det är förvärkar och kroppen börjar göra sig redo, då kanske mini är mer redo att komma ut. Annars har man ju hört att ett snitt blir en stor chock för barnet..

Det känns ju mer på riktigt för mig också om jag hinner få känna på lite hur det "ska" kännas.. Men vill ju inte att det ska bli akut snitt så nära det planerade, känns ganska onödigt!

Precis så hade jag det igår! Undrar också vad det var. Men det gick över och jag valde att inte ringa och fråga. Idag har det inte kommit tillbaka på samma vis. Är väl någon förberedelse..
  • tvetalan

Jag städade toan, tvättade och lagade mat. Ryggen värker så mycket nu att jag funderar på hur jag ska klara att resa mig upp ur soffan :O det är verkligen sååå tungt nu. Orkar ingenting typ.

Försöker att ha det någorlunda städat hemma för att man ju aldrig vet när det sätter igång. Vill inte städa när jag har värkar eller är nyförlöst. Stressmoment det där :/ om man ändå hade lite mer ork...

• TomMon
    MagdalenaZ skrev 2014-03-02 15:26:32 följande:

Var iväg och shoppade lite idag.. trodde jag skulle få gå runt i lugn och ro, men mensvärken startade igång, samtidigt som hon snurrar på sig däe nere så det strålar som aldrig förr ner i benen.. fötterna kändes som att de gått i veckor! Höll till slut på att svimma så jag åkte hem.. någon som käbber igen sig i att sängen / soffan lockar oerhört mkt?

Jag som har en del att köpa. . Ikea bkwv helt plötsligt inte lika spännande! :)

Håller med, soffan och sängen lockar! När jag väl sedan baxat mig ner i sängen har jag svårt att komma till ro dock.
  • jesspett

De senaste dagarna har även jag varit helt slut! Vet inte om det mest är uttråkad-trötthet, har gått hemma ett tag nu, eller om det faktiskt har med kroppen o hormoner att göra. Känner mig bara trött, tråkig, småirriterad och svullen. Känns sådär =/

Hoppas på att det blir bättre inom en snar framtid. Antar att vädret, mulet, dimma och regn, inte fyller på energin direkt. 

• carina87
    Heene skrev 2014-03-02 17:00:15 följande:

Den här ledigheten tar kålen på mig =P egentligen börjar den ju inte förrän imorgon då det faktiskt bara är vanlig helg nu, men jag har försökt att göra så mkt som möjligt nu för att kunna slappa mer i veckan. vill inte känna att jag har en massa måsten kvar ifall det skulle sätta igång tidigare än väntat.
    Så jag har i två dagar nu storstädat båda hemma och jobblokalen plus lyckats ta en långpromenad med hundarna vilket jag inte orkat på flera veckor. stackarna. Lyckades tom sexa lite med sambon vilket också var evigheter sen ;)Vet inte ens hur många maskiner tvätt jag lyckats tvättat, men nu är jag HELT slut.
    Nu återstår bara vårens fönsterputsning som kommer ske lite tidigare än vanligt. Och att börja laga massa matlådor att frysa in =)

Det är som att läsa mitt eget liv :) Jag har storstädat hela huset, diskat och tvättat järnet, inrett pysselrummet/kontoret, spelat nintendo 8-bitars, sexat, sytt en dyna till kökssoffan och bakat äppelpaj. Jag har fönsterputsningen och vårstädning i förrådet kvar. Gissar att det kommer vara gjort i slutet på veckan ;)
  • MiCorazon

Då blev det baby shower för mig idag ordnat av min mamma! Kändes extramysigt då jag inte träffat många av mina närmsta vänner på länge eftersom jag precis flyttat hem igen efter 7 år i Sthlm. Blev den sedvanliga blöjtårtan som mamsen knåpat ihop, några enkla lekar och god mat och MYCKET tjatter :P. Så en helt perfekt dag och lillen i magen levde nog upp av alla röster för han sparkade ordentligt och borrade sig ner så det stack och ilade hela dagen.

Nu är jag redo! :) <3

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014