• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Längtanefterlilladig
    MiCorazon skrev 2014-03-02 11:44:49 följande:
    Låter som slemproppen! :) Är det bara jag som har min kvar? Vill också ha ut den där slemgrejen :))...

Min är kvar
  • Néa91

Jag har också den där slemproppen kvar.. Men BF först 20e mars men  ändå.. Vill också ha lite tecken på att det snart är på gång :) Dock förväntar jag mig att gå över tiden tyvärr så blir en lång väntan :P Eller ja allting är ju relativt men dagarna är väldigt långa nu :)
    linneagraf.vimedbarn.se

• tvetalan

Den behöver ju faktiskt inte släppa i förväg. För vissa går den med vattnet på förlossning tex. Så det behöver ju inte betyda att det är långt/kort kvar liksom.

Imorgon ska jag till dr och kolla tappen. Förhoppningsvis har något hänt. Annars kan väntan bli väldigt lång... Vill ju ha ut bebben nu :)

• TomMon

Nu är den strålande känslan så jobbig att det nästan inte går att stå upp när den kommer, är det normalt? Den kommer inte så ofta än så länge alltså. Kanske en gång i timmen men ej med regelbundenhet. Är det förvärk eller vad är det? Jag är rätt lugn och tror nog inte att det är ngt på g, har 10 dagar till bf el nåt sånt.

• Längtanefterlilladig
    TomMon skrev 2014-03-02 12:21:43 följande:
    Nu är den strålande känslan så jobbig att det nästan inte går att stå upp när den kommer, är det normalt? Den kommer inte så ofta än så länge alltså. Kanske en gång i timmen men ej med regelbundenhet. Är det förvärk eller vad är det? Jag är rätt lugn och tror nog inte att det är ngt på g, har 10 dagar till bf el nåt sånt.

Vet inte vad det kan vara. Ring förlossningen & rådfråga
  • TomMon
    LillsmurfanLisa skrev 2014-03-02 11:39:50 följande:
    Haha, jag åt min lunchsoppa framför datorn när jag läste. Tack för varning (och skönt att jag inte är så äckelmagad)!
    Hej! Har skrivit till dig på fb, vill du lägga till mig i gruppen?
  • TomMon
    Längtanefterlilladig skrev 2014-03-02 13:31:48 följande:

Vet inte vad det kan vara. Ring förlossningen & rådfråga
    Ja, bästa alternativet! Kommer nog dock bli en sån som vägrar fatta att det verkligen är dags och som föder barnet i hallen, haha! :D

Denial liksom!
  • Emelie e

Har också massa flytningar, har haft det under hela graviditeten men nu på sistone så har det blivit mycket värre, nästan gulaktigt och man känner sig ju inte så fräsch och varm hela tiden!! :P

• MagdalenaZ

Var iväg och shoppade lite idag.. trodde jag skulle få gå runt i lugn och ro, men mensvärken startade igång, samtidigt som hon snurrar på sig däe nere så det strålar som aldrig förr ner i benen.. fötterna kändes som att de gått i veckor! Höll till slut på att svimma så jag åkte hem.. någon som käbber igen sig i att sängen / soffan lockar oerhört mkt?

Jag som har en del att köpa. . Ikea bkwv helt plötsligt inte lika spännande! :)

• Längtanefterlilladig
    MagdalenaZ skrev 2014-03-02 15:26:32 följande:
    Var iväg och shoppade lite idag.. trodde jag skulle få gå runt i lugn och ro, men mensvärken startade igång, samtidigt som hon snurrar på sig däe nere så det strålar som aldrig förr ner i benen.. fötterna kändes som att de gått i veckor! Höll till slut på att svimma så jag åkte hem.. någon som käbber igen sig i att sängen / soffan lockar oerhört mkt? Jag som har en del att köpa. . Ikea bkwv helt plötsligt inte lika spännande! :)

Låter inte så skoj, man orkar verkligen inte med samma saker längre som innan. Därav av att jag shoppade & gjorde iordning allt så tidigt. Hade aldrig orkat nu
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014