• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • anaconda

Pratade med Apoteket och dom kollade upp och de va ok, använde samma för ca 20 veckor sen!

• tvetalan

Kanske har fått svamp då. Alltså nedre delarna är så svullna och sex är liksom otänkbart. Tvättar bara med vatten tills på måndag så får vi se vad bm säger.

På tal om slemmisar så tror jag att min slempropp gick precis! Fick typ huggande mensvärk och sen efter ett tag så uppenbarade sig slemmisen. Undra om det betyder att det kan vara på G? Sju dagar kvar till bf.

• MiCorazon

Dels de vitvattniga flytningarna men också lukten från fiffi. Det luktar väldigt mycket gammal fisk av bakteriell vaginos. Först kändes jag det bara ibland men sen mer och mer, det luktade tom igenom när jag var påklädd :S Dålig fisklukt är ett säkert tecken på att det är bv.
    Men om du är svullen och det kliar låter det mer som svamp. Bra om du låter bm kolla på det för man står ju knappt ut med det där kliet och brännandet.

Jag fick Dalacin som jag stoppade upp i fiffi tre dgr sen blev det bra. Hoppas du blir av med ditt snart!

• MiCorazon

Tvetalan, en sak till. Tvätta med barnolja också så blir det lite skönare och mjukare. :)

• tvetalan

Tack för tipsen micorazon, jag har ju massa babyolja som borde funka! :)

Förresten, måste slemmisen vara blodig?

• MiCorazon

Nä den kan vara genomskinlig, rosa...etc så den behöver inte vara blodig.Googla slemproppsbilder om du vågar.. dock kräkvarning :D

• Zobeideh

Min innehöll inget blod i sig vilket jag trodde först att dem skulle göra :-P

På G kan de vara men de kan dröja veeeckor! ( min gick för någon dag sen och här ligger jag nu och känner fortfarande inget av att de e på G

• Joma

Jag har fått craving på calippo, sån isglass man "poppar" upp ni vet? :) Iallafall, varje gång jag äter en (vilket är ooooofta) så känns de som om bäbis åker karusell där inne, får hicka å slår allmänt bakut! Ett litet tips till er som ibland har problem med trötta små skatter i magen. Både kallt å sött på samma gång :)

• SEM
    Joma skrev 2014-03-02 00:40:55 följande:
    Jag har fått craving på calippo, sån isglass man "poppar" upp ni vet? :) Iallafall, varje gång jag äter en (vilket är ooooofta) så känns de som om bäbis åker karusell där inne, får hicka å slår allmänt bakut! Ett litet tips till er som ibland har problem med trötta små skatter i magen. Både kallt å sött på samma gång :)

Ja, jag märkte det ikvöll när jag åt sött, att det rörde sig mera än att ta bara ett glas vatten ;p så det va smart!
  • Mia86gbg

Jag tror resten av min slempropp gick igår blodig slemklump som var så seg så den knappt gick att dela på. Har haft molande mensvärk sen dess.

Ang klåda i underlivet kan ni testa att smörja med filmjölk. Det gjorde jag mycket i tonåren när jag hade problem. Och tvätta bara med vatten, aldrig tvål!

Grattis till bebis!

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014