• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Heene
    MiCorazon skrev 2014-03-03 09:18:59 följande:
    Ja kolla babybutikerna, där har de med lite annorlunda kvalité. :) lite dyrare men bättre.

har hunnit kika runt lite på nätet nu och det är inte bara jag som har reagerat på att just ikeas frotté blir sjukt varm.
    Så det ska nog gå lätt att hitta ngt som är bättre. Ska bara undvika just ikeas =)
    Tur att jag testade nu för annars hade jag ju inte märkt detta. Vll ju dessutom helst ha ngt som inte har plast alls och det verkar också gå att hitta.

att shoppandet aldrig tar slut. tror hela tiden att jag har allt och lite till här hemma inför bäbis ankomst, men det dyker upp småsaker hela tiden =)

• LillsmurfanLisa
    Heene skrev 2014-03-03 09:45:09 följande:

har hunnit kika runt lite på nätet nu och det är inte bara jag som har reagerat på att just ikeas frotté blir sjukt varm.
    Så det ska nog gå lätt att hitta ngt som är bättre. Ska bara undvika just ikeas =)
    Tur att jag testade nu för annars hade jag ju inte märkt detta. Vll ju dessutom helst ha ngt som inte har plast alls och det verkar också gå att hitta.

att shoppandet aldrig tar slut. tror hela tiden att jag har allt och lite till här hemma inför bäbis ankomst, men det dyker upp småsaker hela tiden =)

Vad har du hittat som inte är plast alls? Det är nämligen det enda jag kan tänka mig också. Frotté och bambu vet jag har bra uppsugningsförmåga. Även viss fleece kan vara grymt (även om det är gjort av plast..) som jag har förstått det. Dock har jag inte koll på vad som finns till barnvagn/säng. 
  • Feminista

Jag köpte plastad frotté på Ullared som ligger under mitt vanliga lakan. Upplever ingen skillnad alls. Men i bebisens säng har jag lagt det under madrasskyddet för att det inte skall bli varmt för bebis. Alltså madrass, plastad frotté, madrasskydd och slutligen lakan. Tänker att madrasskyddet är lätt att tvätta om det skulle ske en olycka, men vill gärna rädda själva madrassen :)

• Saltad
    Feminista skrev 2014-03-03 10:35:07 följande:
    Jag köpte plastad frotté på Ullared som ligger under mitt vanliga lakan. Upplever ingen skillnad alls. Men i bebisens säng har jag lagt det under madrasskyddet för att det inte skall bli varmt för bebis. Alltså madrass, plastad frotté, madrasskydd och slutligen lakan. Tänker att madrasskyddet är lätt att tvätta om det skulle ske en olycka, men vill gärna rädda själva madrassen :)
    Så tänker jag med att vi ska göra. Lättare att tvätta madrasskydd eller bäddmadrass än hela madrassen.
    Funderar dock på hur man ska göra i vagnen.. kanske går att hitta madrasskydd i rätt storlek där med?
  • tvetalan

Fick göra en hinnsvepning idag. Var inte alls skönt och kändes som kraftig mensvärk under några sekunder. Läkaren tyckte det kändes mjukt och lite öppet. Tappen var något förkortad. Antingen sätter det igång av sig självt. Annars har jag fått tid för igångsättning om bara några DAGAR! Nervös. På ks är cytotec allra vanligast och enligt läkaren den igångsättning som vanligtvis inte slutar i snitt/sugklocka. Fick två namn på forskare som skrivit artiklar om just cytotec som jag ska läsa tills igångsättningen. Klådan jag skrev om i lördags visade sig vara svamp. Kul. Har fått vaginaltabletter och en fotsalva (???) att smörja där nere.

• Längtanefterlilladig
    tvetalan skrev 2014-03-03 11:08:33 följande:
    Fick göra en hinnsvepning idag. Var inte alls skönt och kändes som kraftig mensvärk under några sekunder. Läkaren tyckte det kändes mjukt och lite öppet. Tappen var något förkortad. Antingen sätter det igång av sig självt. Annars har jag fått tid för igångsättning om bara några DAGAR! Nervös. På ks är cytotec allra vanligast och enligt läkaren den igångsättning som vanligtvis inte slutar i snitt/sugklocka. Fick två namn på forskare som skrivit artiklar om just cytotec som jag ska läsa tills igångsättningen. Klådan jag skrev om i lördags visade sig vara svamp. Kul. Har fått vaginaltabletter och en fotsalva (???) att smörja där nere.

Fotsalva hehe där ser man. Men va bra att du fick göra en hinnsvepning. Hoppas verkligen det sätter igång dig. Vad spännande
  • Mia86gbg
    LillsmurfanLisa skrev 2014-03-03 09:01:10 följande:

Mango: Tack för att du delade med dig av din förlossningsberättelser och att du skrev att du fick föda i vatten! Min plan är nämligen att få föda i just vatten men jag har förstått att alla barnmorska inte är så pigga på det (beror på hur erfarna dem är). På Södra BB vet jag att det finns flera som tycker det är en bra idé och jag har förstått att det kan vara samma sak på BB Sophia (där jag är listad). Även om du hade ont och det tog tid (kan ju iofs vara så att det var det din kropp behövde och därför du inte sprack så mycket) så drömmer jag lite om en förlossning som din!

När jag gick på föräldrautbildningen förstod jag det som att det är förbjudet att föda i vatten i Sverige efter att det hade hänt en olycka för några år sen. Däremot är de väldigt duktiga på det i Norge. Men kanske var jag som missuppfattade..eller att de inte gör det i Gbg.
  • EmilyMAndersson
    Heene skrev 2014-03-03 09:45:09 följande:

Samma kväll jag hade köpt det absolut sista, ett paket blöjor stl1, kroppspuder och bajspåsar, då satte allt igång ;)
  • EmilyMAndersson
    Mia86gbg skrev 2014-03-03 11:57:24 följande:
    När jag gick på föräldrautbildningen förstod jag det som att det är förbjudet att föda i vatten i Sverige efter att det hade hänt en olycka för några år sen. Däremot är de väldigt duktiga på det i Norge. Men kanske var jag som missuppfattade..eller att de inte gör det i Gbg.
    Jag trodde också det var förbjudet i Sverige. Det var min tanke också när jag läste att hon fött i vatten, men det kanske har ändrats?  
  • Lovely90
    EmilyMAndersson skrev 2014-03-03 12:29:38 följande:
    Samma kväll jag hade köpt det absolut sista, ett paket blöjor stl1, kroppspuder och bajspåsar, då satte allt igång ;)
    Din lyckans ost Emily. Mitt verkar inte vilja sätta igång för någonting. Struntade t.o.m att plocka undan igår i hopp om att det skulle sätta igång då men icke. Sprang i trappor också, upp till 7:e våningen så idag tänkte jag testa meditation och se om avslappning hjälper istället xD
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014