• Anonym (vad göra?)

Hittade stringtrosor i dotterns rum :-(

Jag har varit väldigt noga i uppfostran av henne att inte låta henne bära plagg som kan sexualisera henne, varken för sig själv eller för andra. Därför får hon inte ha stringtrosor, även om de sitter under ett par rejäla byxor och inte syns.

Igår hittade jag av ren slump ett par stringtrosor i hennes rum. Hon vet ej om att jag sett dem, har inte pratat med henne om detta än för jag fick en chock. Hon måste ha köpt dem för sin månadspeng och utan min vetskap. Jag har aldrig sett dem i tvätten heller, så hon vill gömma dem för mig.

Varför vill hon använda string trots att jag så tydligt sagt hur hemska de är på yngre tjejer, och vad de kan leda till? Jag vet inte om jag ska vara besviken på henne, eller bara arg. Har ju så tydligt sagt ifrån när string tagits upp att det har ingenting på yngre tjejer att göra! Och ändå gör hon så här.

Vad är det bästa att göra nu? Ska jag bli arg och läxa upp henne, eller ska jag beslagta trosorna och vänligt men bestämt säga att hon inte är mogen för dem ännu?

Hur tycker ni jag ska gå tillväga? Hoppas på svar innan helgen är över...

• Svar på tråden Hittade stringtrosor i dotterns rum :-(
  • Mineralvatten
    Anonym (vad göra?) skrev 2013-08-26 14:28:50 följande:
    Skitsnack. För det första ger string troskanter, fast precis ovanför skinkorna istället för mitt på dem. För det andra finns det sömlösa trosor som inte ger kanter alls. Och för det tredje har hon redan BH eftersom hon börjat få kurvor. BH fyller en viktig, praktisk funktion - det gör inte string. String sexualiserar bara.
    fast det finns ju sexiga bhar också, glöm inte det.
    du kanske anser det om stringtrosor...har du frågat den som uppfann dem? Om inte så är din åsikt om vad de används till just en ÅSIKT, och hör och häpna så är inte din åsikt en lag, vilket betyder att andra får faktiskt tycka olikt än dig. förstår att det kan vara förvirrande när man lever som diktator i sitt eget hus, men så är det ute i den riktiga världen.
  • Mineralvatten

och du ts när du ändå är igång så varför ska hon ha trosor över huvud taget? köp ett kyskhetsbälte istället så kan du även hindra henne från att onanera och hitta sin egen sexualitet och bli trygg i sin kropp. win win! *SUCK!*

• Anonym (vad göra?)
    Mineralvatten skrev 2013-08-26 14:31:27 följande:
    fast det finns ju sexiga bhar också, glöm inte det.
    du kanske anser det om stringtrosor...har du frågat den som uppfann dem? Om inte så är din åsikt om vad de används till just en ÅSIKT, och hör och häpna så är inte din åsikt en lag, vilket betyder att andra får faktiskt tycka olikt än dig. förstår att det kan vara förvirrande när man lever som diktator i sitt eget hus, men så är det ute i den riktiga världen.
    Ja, och sådana har hon naturligtvis inte.

Stringtrosan "uppfanns" i porrindustrin - det säger väl allt? För övrigt redigt trött på alla små minoriteter som kommer och säger "jamen jag tycker inte så". Nä, men de flesta anser att stringtrosan är ett sexualiserande plagg. Det finns en anledning till att föräldrar inte vill ha det på sina döttrar!
  • Anonym (sjukt)
    Anonym (vad göra?) skrev 2013-08-26 13:38:34 följande:
    Kan sammanfatta alla tre stringtrådar (haha) så här:

- jag kommer in och frågar hur jag ska tackla min dotter då jag upptäckt stringtrosor i hennes rum
    - massor av människor kommer in och berättar för mig att hon såklart ska få prova och ha om hon vill, eftersom string inte alls är ett sexigt plagg - man kan lika gärna ha det för att det är skönt
    - en annan tråd skapas där frågan är om 7-åringar ska få ha string
    - i den nya tråden är string helt plötsligt ett sexuellt plagg igen som inte har på barn att göra. Vad hände med bekvämligheten?
    -

Om ni går efter majoriteten av rösterna i pollsen kan alla konstatera att string ÄR ett sexuellt plagg (oavsett av vilken anledning man bär det) som inte har på små barn att göra. Att då förbjuda sin dotter detta plagg utanför husets väggar för att jag inte vill att hon ska sexualiseras riktigt än (vare sig av andra ELLER av sig själv) - är det verkligen så fel?

Du ser ingen skillnad på en 7 åring o på en tonåring??
  • Anonym (vad göra?)
    Anonym (sjukt) skrev 2013-08-26 14:47:44 följande:

Du ser ingen skillnad på en 7 åring o på en tonåring??
    Irrelevant. Det handlar fortfarande om att stringtrosan sexualiserar.
  • Mineralvatten

Men ts varför undviker du mina frågor om onani?

• Anonym (sjukt)
    Anonym (vad göra?) skrev 2013-08-26 14:51:24 följande:
    Irrelevant. Det handlar fortfarande om att stringtrosan sexualiserar.

Det har väl en hel del med åldern att göra??
    Som tonåring börjar man ju exprementera mer än man gjort tidigare med tex den egna kroppen, tänker massor på sex, har kanske sex osv osv osv . 
  • Anonym (vad göra?)
    Mineralvatten skrev 2013-08-26 14:53:09 följande:
    Men ts varför undviker du mina frågor om onani?
    Brukar inte svara på oseriösa frågor.
  • Anonym (vad göra?)
    Anonym (sjukt) skrev 2013-08-26 14:53:32 följande:

Det har väl en hel del med åldern att göra??
    Som tonåring börjar man ju exprementera mer än man gjort tidigare med tex den egna kroppen, tänker massor på sex, har kanske sex osv osv osv . 
    Ja, men det är fortfarande så att stringtrosan sexualiserar, och därför vill folk inte ha den på sina barn! Hon får vackert vänta tills hon är 15.
  • Mineralvatten
    Anonym (vad göra?) skrev 2013-08-26 14:54:27 följande:
    Brukar inte svara på oseriösa frågor.
    oseriöst? Jag frågar bara hur du ska hindra din dotter från att onanera innan hon är 15 eftersom hon enligt dig då får börja utforska sin sexualitet. många börjar ju långt innan med just onani.
    och det är ju sex och det går hon ju inte enligt dig.
Svar på tråden Hittade stringtrosor i dotterns rum :-(