• Anonym (vad göra?)

Hittade stringtrosor i dotterns rum :-(

Jag har varit väldigt noga i uppfostran av henne att inte låta henne bära plagg som kan sexualisera henne, varken för sig själv eller för andra. Därför får hon inte ha stringtrosor, även om de sitter under ett par rejäla byxor och inte syns.

Igår hittade jag av ren slump ett par stringtrosor i hennes rum. Hon vet ej om att jag sett dem, har inte pratat med henne om detta än för jag fick en chock. Hon måste ha köpt dem för sin månadspeng och utan min vetskap. Jag har aldrig sett dem i tvätten heller, så hon vill gömma dem för mig.

Varför vill hon använda string trots att jag så tydligt sagt hur hemska de är på yngre tjejer, och vad de kan leda till? Jag vet inte om jag ska vara besviken på henne, eller bara arg. Har ju så tydligt sagt ifrån när string tagits upp att det har ingenting på yngre tjejer att göra! Och ändå gör hon så här.

Vad är det bästa att göra nu? Ska jag bli arg och läxa upp henne, eller ska jag beslagta trosorna och vänligt men bestämt säga att hon inte är mogen för dem ännu?

Hur tycker ni jag ska gå tillväga? Hoppas på svar innan helgen är över...

• Svar på tråden Hittade stringtrosor i dotterns rum :-(
  • Anonym (sjukt)
    Anonym (vad göra?) skrev 2013-08-26 14:57:28 följande:
    Ja, men det är fortfarande så att stringtrosan sexualiserar, och därför vill folk inte ha den på sina barn! Hon får vackert vänta tills hon är 15.

Får hon onanera?
  • Anonym (vad göra?)
    Mineralvatten skrev 2013-08-26 15:00:27 följande:
    oseriöst? Jag frågar bara hur du ska hindra din dotter från att onanera innan hon är 15 eftersom hon enligt dig då får börja utforska sin sexualitet. många börjar ju långt innan med just onani.
    och det är ju sex och det går hon ju inte enligt dig.
    Att onanera är inte detsamma som att sexualisera sin kropp. Dum jämförelse.
  • Tom Araya
    Mineralvatten skrev 2013-08-26 14:53:09 följande:
    Men ts varför undviker du mina frågor om onani?
    TS undviker ALLA frågor....och så undrar hon sedan varför det inte blir en seriös diskussion...Obestämd
  • Anonym (vad göra?)
    Tom Araya skrev 2013-08-26 15:08:11 följande:
    TS undviker ALLA frågor....och så undrar hon sedan varför det inte blir en seriös diskussion...Obestämd
    Jag ignorerar alltid korkade eller upprepande frågor.
  • Tom Araya
    Anonym (vad göra?) skrev 2013-08-26 14:37:14 följande:
    Stringtrosan "uppfanns" i porrindustrin - det säger väl allt? För övrigt redigt trött på alla små minoriteter som kommer och säger "jamen jag tycker inte så". Nä, men de flesta anser att stringtrosan är ett sexualiserande plagg. Det finns en anledning till att föräldrar inte vill ha det på sina döttrar!

Jaså, har du belägg för det (understruket)?

Du har fortfarande frågor att svara på hur kläder och underkläder ska se ut/vara designade för att inte vara sexiga/sexualserade ?
  • Tom Araya
    Anonym (vad göra?) skrev 2013-08-26 15:12:51 följande:
    Jag ignorerar alltid korkade eller upprepande frågor.
    D.v.s. frågor du inte KAN eller VILL svara på, oavsett hur relevanta alla andra tycker frågorna är.
  • Anonym (vad göra?)
    Tom Araya skrev 2013-08-26 15:12:52 följande:

Jaså, har du belägg för det (understruket)?

Du har fortfarande frågor att svara på hur kläder och underkläder ska se ut/vara designade för att inte vara sexiga/sexualserade ?
    stringtrosor.net/stringtrosornas-historia/

"Efter suspensoaren utvecklades den kvinnliga stringen och den första historiska referens som gjordes till stringtrosan var 1939 i New York City då borgmästaren Fiorello LaGuardia beordrade nakendansöserna att klä sig mer passande. Då skapades stringtrosan för att täcka det intimaste, men samtidigt visa så mycket att man kunde gissa sig till resten."

En trosa vars främsta funktion är att visa rumpan är sexualiserande. Hur jävla svårt ska det vara att fatta?
  • Tom Araya
    Anonym (vad göra?) skrev 2013-08-26 15:17:12 följande:
    stringtrosor.net/stringtrosornas-historia/

"Efter suspensoaren utvecklades den kvinnliga stringen och den första historiska referens som gjordes till stringtrosan var 1939 i New York City då borgmästaren Fiorello LaGuardia beordrade nakendansöserna att klä sig mer passande. Då skapades stringtrosan för att täcka det intimaste, men samtidigt visa så mycket att man kunde gissa sig till resten."

En trosa vars främsta funktion är att visa rumpan är sexualiserande. Hur jävla svårt ska det vara att fatta?
    Nakendansöser på 30-talet= porr alltså?

Vad döljer och visar trosor generellt, med och utan kläder utanpå?  
    Varför hänga upp sig på om byxor är tajta eller ej om det ändå bara är vad trosan visar som har betydelse för dig?
    Hur ser du på kjol, klänning, idrottskläder, badkläder?
  • Mineralvatten
    Anonym (vad göra?) skrev 2013-08-26 15:04:54 följande:
    Att onanera är inte detsamma som att sexualisera sin kropp. Dum jämförelse.
    HAHA nähä okej vi säger så.
  • Anonym (vad göra?)
    Tom Araya skrev 2013-08-26 15:43:51 följande:
    Nakendansöser på 30-talet= porr alltså?

Vad döljer och visar trosor generellt, med och utan kläder utanpå?  
    Varför hänga upp sig på om byxor är tajta eller ej om det ändå bara är vad trosan visar som har betydelse för dig?
    Hur ser du på kjol, klänning, idrottskläder, badkläder?
    Nakendansöser är ganska porrigt, ja.

Va? Vanliga trosor täcker skinkorna, det gör inte string. Tighta byxor ska framhäva formerna, alltså sexualisera.

Kjol och klänning är det inget fel på. Badkläder fyller också praktiska funktioner då det hade blivit alldeles för tungt att simma med vanliga kläder på - det vet nog alla som provat klädsim.
Svar på tråden Hittade stringtrosor i dotterns rum :-(