• alice

när skall man ringa efter ambulans

som rubriken anger, jag blir ibland väldigt förvånad.
    Tydligen är det så att människor ringer efter ambulans när deras barn har t.ex. brutit benet, brutit armen, har ett astmaanfall som inte är värre än förra gången eller när barnet  har fått ett getingstick.

Eftersom jag är född på 50-talet  lever jag i den villfarelsen att man ringer efter ambulans när det är fara för livet.
    Det  är det definitivt inte när man brutit betet eller armen. Inte heller när man har ett astma-anfall som man haft flera gånger tidigare.
    Det verkar som om dagens föräldrar ringer efter ambulans närhelst deras barn råkat ut för något. Hur litet det än är.

Vad säger Ni. När ringer du efter ambulans??     

• Svar på tråden när skall man ringa efter ambulans
  • Maggis
    Scrubs81 skrev 2013-08-26 15:23:23 följande:

Ok! Ja sån är jag, och det ligger väl säkert en hel del äkta frustration bakom! Du vet, när man är högutbildad för att rädda livet på folk i urakuta situationer, och när de väl inträffar, då kör man taxikörningar och folk både dör och lider i onödan!

Ja, den frustrationen känner jag igen.
    //Maggis
  • troddeduja

En gång efter jag ramlade av en häst ringde jag inte heller efter ambulans. Hade skrapsår på HELA ryggen, från svank till nacke, hade dessutom fått hjärnskakning och två brutna revben varav ett hade gjort en reva på lungsäcken.
    Jag tog bussen till husläkarakuten, EFTER att jag varit hem och duschat.
    Den gången fick jag oxå skäll.

• giftfri

Om ni röstar fram Alliansen vid nästa val så löser dom det här.., privatiserar å lägger över det på Taxi-bolagen som kommer att driva det med vinstsyfte.
    Så då blir det först framkörningsvagift å sen betalning efter vad ambumetern visar.., självklart blir det dyrare på helger å nättter, men kvinnor i nöd på krogen kan få åka billigare..

Fördelen med det här systemet är uppenbar.. 
    Alliansen har ju förvägrat alla läkare å personal med kunskap om vård tillträde till våra sjukhus å vårdinrättningar, å istället placerat dessa välutbildade människor hos Taxibolagen.., nu får vi veta varför.
    Det var av omtanke för oss medborgare.., att vi skulle få god omvårdnad när Taxi tagit över ambulansentransporterna.
    Å nånting måste ju skatteavdragen finansieras med..

Inget arbete kan ersätt den tillfredställelse som ett liv i lättja ger.
  • Scrubs81
    giftfri skrev 2013-08-26 15:32:02 följande:

Om ni röstar fram Alliansen vid nästa val så löser dom det här.., privatiserar å lägger över det på Taxi-bolagen som kommer att driva det med vinstsyfte.
    Så då blir det först framkörningsvagift å sen betalning efter vad ambumetern visar.., självklart blir det dyrare på helger å nättter, men kvinnor i nöd på krogen kan få åka billigare..

Fördelen med det här systemet är uppenbar.. 
    Alliansen har ju förvägrat alla läkare å personal med kunskap om vård tillträde till våra sjukhus å vårdinrättningar, å istället placerat dessa välutbildade människor hos Taxibolagen.., nu får vi veta varför.
    Det var av omtanke för oss medborgare.., att vi skulle få god omvårdnad när Taxi tagit över ambulansentransporterna.
    Å nånting måste ju skatteavdragen finansieras med..

Förstår inte syftet riktigt.....men jag har ju fått höra jag är dum idag så jag ska väl inte skämmas över det
  • Maggis
    MrsPenn skrev 2013-08-26 15:46:39 följande:
    Jag får sadistvibbar...

Hmmm...{#emotions_dlg.djavulsk} 
    //Maggis
  • Scrubs81

Här får jag gliringar att jag är hård i tonen och dum i huvudet mm mm, men man blir ju uppenbarligen som man umgås...inte lätt att vara normal i det här gänget inte....

• Severus
    Scrubs81 skrev 2013-08-26 15:51:41 följande:
    Här får jag gliringar att jag är hård i tonen och dum i huvudet mm mm, men man blir ju uppenbarligen som man umgås...inte lätt att vara normal i det här gänget inte....

Vet känslan...

Piece of cake to get rid of a piece of shit...
  • Scrubs81
    Severus skrev 2013-08-26 17:09:28 följande:

Vet känslan...

Du och jag
  • Severus
    Scrubs81 skrev 2013-08-26 17:26:48 följande:

Du och jag

Haha, ja

Piece of cake to get rid of a piece of shit...
  • yodi

har själv ringt efter ambulans en gång, det var när en person i min närhet trillade i hopp och slutade andas, vi hittade ingen puls. tjejen jag pratade med på 112 var helt underbar med sitt stöd via telefonen och lika så ambulans personalen när dom kom, vilket tog max fem minuter.

har själv åkt ambulans två gånger, båda gångerna har varit mellan olika sjukhus och jag har behövt vård under resans gång.  

Svar på tråden när skall man ringa efter ambulans