• Anonym (22)

Pullar henne i sömnen

Anonym (Skönt) skrev 2013-09-03 18:50:21 följande:
    Allt hänger ju på ts sambo och henne vet vi inget om förutom att hon i efterhand godkänt det. Jag respekterar och visar min man respekt utifrån hur han och jag är som personer.
    Men får du intrycket utifrån just de citaten att TS respekterar sin sambo? Det får verkligen inte jag.
  • HasseA
    Anonym (Skönt) skrev 2013-09-03 18:54:41 följande:
    Det som jag nyss citerade.
    Aha, nu fattar jag, du citerade där från inlägg #491! Missade det.

Men jag skrev det redan i inlägg #114 Flört
  • HasseA
    Anonym (22) skrev 2013-09-03 19:02:57 följande:
    Men får du intrycket utifrån just de citaten att TS respekterar sin sambo? Det får verkligen inte jag.
    Det får inte jag heller.

Men det kan vara olyckliga ordval, och till stor del med taggarna utåt efter en del snabba påhopp. Så därför väljer iaf jag att vara försiktig med att döma, och försöker också att inte läsa in något mer än själv orden säger.
  • Anonym (Skönt)
    HasseA skrev 2013-09-03 19:17:36 följande:
    Det får inte jag heller.

Men det kan vara olyckliga ordval, och till stor del med taggarna utåt efter en del snabba påhopp. Så därför väljer iaf jag att vara försiktig med att döma, och försöker också att inte läsa in något mer än själv orden säger.
    Precis!
    Anonym (22) skrev 2013-09-03 19:02:57 följande:
    Fast man kan väl inte rycka ut några få citat och få helheten?

Jag ögnade lite i tråden och hittat några som skriker våldtäkt...tycker du att det är rätt? jag vet att det varit fler, men orkar inte leta mer.

• Anonym (Skönt)
    HasseA skrev 2013-09-03 19:05:26 följande:
    Aha, nu fattar jag, du citerade där från inlägg #491! Missade det.

Men jag skrev det redan i inlägg #114 Flört
    Du blev ju anklagad för att inte ha skrivit detta, så jag citerade det jag visste att du skrivit.
  • Michelle 341
    Anonym (Skönt) skrev 2013-09-03 17:58:52 följande:
    Kan du acceptera att du och din partner har era gränser och att andra har andra gränser? Min man har aldrig frågat mig om han får smeka mig på mitt kön tills jag vaknar och jag har aldrig tänkt tanken att det han gjort är ett övergrepp då. Jag har tyckt det varit skönt och det har gett ett otroligt skönt samlag de gångerna. Fast han hade lika gärna kunnat sluta innan jag vaknade och hade det i så fall varit värre? Inte i vårt fall, istället så vet jag att han slutat för att han vill vara snäll mot mig och inte väcka mig. Min man skulle aldrig göra nåt som han tror skulle göra mig ledsen eller känna mig kränkt.

Bravo!! Bra förklarat också Flört
  • Anonym (22)
    HasseA skrev 2013-09-03 19:17:36 följande:
    Det får inte jag heller.

Ja, man bör vara försiktig både med att döma och försvara TS, så därför har jag mest svarat till de som har försvarat TS med mer utförliga argument. Jag kan verkligen inte se hur man inte kan se något problem utifrån den information som ges.
  • Anonym (22)
    Anonym (Skönt) skrev 2013-09-03 19:27:07 följande:
    Precis!

Fast man kan väl inte rycka ut några få citat och få helheten?

Jag ögnade lite i tråden och hittat några som skriker våldtäkt...tycker du att det är rätt? jag vet att det varit fler, men orkar inte leta mer.

Jag tycker att just de citaten säger rätt mycket om vilken syn han har på vad han har "rätt" att göra med sin sambo. Sen kan han givetvis ha uttryckt sig klumpigt, men utifrån vad TS har skrivit ser jag ingen anledning att försvara honom. Visst är det felaktigt att kalla vad TS har gjort för våldtäkt, men det är ingenting jag upprörs särskilt mycket över eftersom vad han har gjort tillhör samma kategori, lite som att skrika "stöld!" när det är snatteri det handlar om. De kanske bara inte har koll på kriterierna för olika brottsrubriceringar?
  • Anonym (Skönt)
    Anonym (22) skrev 2013-09-03 19:36:07 följande:
    Jag tycker att just de citaten säger rätt mycket om vilken syn han har på vad han har "rätt" att göra med sin sambo. Sen kan han givetvis ha uttryckt sig klumpigt, men utifrån vad TS har skrivit ser jag ingen anledning att försvara honom. Visst är det felaktigt att kalla vad TS har gjort för våldtäkt, men det är ingenting jag upprörs särskilt mycket över eftersom vad han har gjort tillhör samma kategori, lite som att skrika "stöld!" när det är snatteri det handlar om. De kanske bara inte har koll på kriterierna för olika brottsrubriceringar?
    Jag försvarar faktiskt inte ts, utan jag diskuterar mot alla som slänger ur sig anklagelser hit och dit. Jag tycker att man ska tänka sig lite för och jag har haft den här typen av diskussioner på fl förr, men med andra ämnen. Bara för at tman sitter anonym bakom en skärm så är det inte okej att slänga ur sig både det ena och det andra. Det sitter riktiga människor och läser det ni skriver och man ska ha jävligt mycket på fötterna innan man anklagar någon för våldtäkt. Det går att uttrycka sin åsikt ändå! Fast som vanligt i dessa diskussioner så blir man alltid ställd på andra sidan när man inte håller med mobben.

Fast jag står fast vid min åsikt om att det inte är våldtäkt när offret inte känner sig kränkt och utnyttjad utan istället är helt okej med det. Jag står även fast vid att det är en kränkning mot riktiga våldtäktsoffer att påstå att ts sambo är våldtagen. Ytterligare står jag fast vid att endast hon kan avgöra om hon är våldtagen eller inte, ingen av oss kan säga nåt om det. jag står även fast vid att jag tycker att ts borde ha frågat sin sambo först och jag tycker inte att han har gjort rätt..
  • Anonym (Skönt)
    Anonym (22) skrev 2013-09-03 19:31:39 följande:
    Ja, man bör vara försiktig både med att döma och försvara TS, så därför har jag mest svarat till de som har försvarat TS med mer utförliga argument. Jag kan verkligen inte se hur man inte kan se något problem utifrån den information som ges.
    Fast mobben började ju med en massiv dömning av ts, mina inlägg kan snarare ses som en motpol till dessa än ett försvar för ts handlande. Läs de första sidorna i tråden så får du se...
Svar på tråden Pullar henne i sömnen