Anonym (22) skrev 2013-09-03 19:36:07 följande:
Jag tycker att just de citaten säger rätt mycket om vilken syn han har på vad han har "rätt" att göra med sin sambo. Sen kan han givetvis ha uttryckt sig klumpigt, men utifrån vad TS har skrivit ser jag ingen anledning att försvara honom. Visst är det felaktigt att kalla vad TS har gjort för våldtäkt, men det är ingenting jag upprörs särskilt mycket över eftersom vad han har gjort tillhör samma kategori, lite som att skrika "stöld!" när det är snatteri det handlar om. De kanske bara inte har koll på kriterierna för olika brottsrubriceringar?
Jag försvarar faktiskt inte ts, utan jag diskuterar mot alla som slänger ur sig anklagelser hit och dit. Jag tycker att man ska tänka sig lite för och jag har haft den här typen av diskussioner på fl förr, men med andra ämnen. Bara för at tman sitter anonym bakom en skärm så är det inte okej att slänga ur sig både det ena och det andra. Det sitter riktiga människor och läser det ni skriver och man ska ha jävligt mycket på fötterna innan man anklagar någon för våldtäkt. Det går att uttrycka sin åsikt ändå! Fast som vanligt i dessa diskussioner så blir man alltid ställd på andra sidan när man inte håller med mobben.
Fast jag står fast vid min åsikt om att det inte är våldtäkt när offret inte känner sig kränkt och utnyttjad utan istället är helt okej med det. Jag står även fast vid att det är en kränkning mot riktiga våldtäktsoffer att påstå att ts sambo är våldtagen. Ytterligare står jag fast vid att endast hon kan avgöra om hon är våldtagen eller inte, ingen av oss kan säga nåt om det. jag står även fast vid att jag tycker att ts borde ha frågat sin sambo först och jag tycker inte att han har gjort rätt..