• Anonym (Rewind)

Vad ni än gör! Skaffa aldrig barn!!

Ful, degig mage med massor av bristningar. Platta, hängiga bröst med massor av bristningar. Kilon som är svåra att bli av med. Ingen sexlust på flera år. Extrem sömnbrist som gör en galen. Förhållandet går i bitar (säkert mycket pga ovanstående obefintliga sex och sömnbrist plus att man plötsligt ser andra sidor hos sin respektive som man inte vetat innan eftersom man inte hade barn ihop).
    Klängigt barn som är helt låst vid en förälder som helst skall göra ALLT som har med barnet att göra HELA TIDEN, för annars blir det skrik och hysteriska utbrott. Noll energi, tålamod och livsgnista. Ingen att prata med eftersom man aldrig kan ta med barnet och umgås "normalt" med någon för att barnet måste passas på exakt hela tiden om man inte är hemma där saker och ting är barnsäkrat. (Och då är det ändå en 2,5 åring vi pratar om och ingen bebis.) Alltså finns i princip inga vänner kvar. Umgängeskretsen består av kollegorna man träffar under arbetstid, maken och barnet. Släkt ibland, när man känner att man har lite energi till att vara social (eller helt enkelt känner sig tvungen eftersom det var så längesedan man träffades sist).
    Träffade en vän (som ej har barn) ute på en lekplats och hon har i efterhand berättat att hon vart helt slut efteråt. Hon fattade inte hur jag orkar ha det så varje dag, hela tiden. Inte jag heller var mitt svar.....
    Längtade mycket efter barn innan, men i efterhand har jag många gånger tänkt att om jag vetat hur det skulle bli så hade jag aldrig skaffat barn.
    Helst av allt vill jag spola tillbaka bandet, men det går ju inte.
    Vet att jag är en vidrig människa som inte är värd att ha ett barn och att det är synd om mitt barn eftersom det inte valt att bli född. Så det behöver vi inte ta upp en miljon gånger.
    Vill bara varna alla som är sugna på barn. Prepare for hell on earth!

• Svar på tråden Vad ni än gör! Skaffa aldrig barn!!
  • tvättoman

Isa998: touche på Hannizz där som uppenbarligen inte kunde låta bli att gnugga sitt perfekta Gulletussan-liv i ansiktet på TS.

• MamaJay

Det finns hjälp att få, har också en 2,5åring hemma och vet hur det är. Men jag känner inte att jag ångrar att jag skaffade honom, det låter som om du är deprimerad. 
    Ring din vårdcentral och berätta hur du känner, så ska du se att det ordnar sig. 

• GreatMaffian

Ts, du har rätt till din åsikt (å talar säkert av din erfarenhet)
    Men jag kan inte hålla med...
    Min kropp ser visserligen inte ut som innan, men jag har en "ursäkt" Tungan ute
    Min man å jag kommer väldigt bra överens vad gäller "regler" för vår dotter.
    Vårt sexliv kan inte vara bättre Skrattande
    Vår dotter (4 år idag) sov mest hela tiden som bebis, fick väcka henne för att ge henne mat. ( å det gjorde både min Man å jag) Vi turades om , även fast han jobbade
    Nu talar jag för MIN egen del visserligen & visst kan jag hålla med dig om att det är betydligt mer att STÄDA Skrikandes

Men jag får mer en "känsla " av ( I din ts) att du å förhållandet till barnets pappa är problemet, Inte barnet..
    Nu känner jag inte dig men lever man i ett osunt förhållande så kanske man ska lösa det INNAN man anklagar ,att barnet skulle vara den största boven i ert liv....

Hoppas det löser sig å att du kan uppskatta ditt liv som mamma. en dag.. För det är  faktiskt  ett av det vackraste "jobbet" ......Att vara MAMMA/ PAPPA Hjärta

{#emotions_dlg.flower}

• Anonym (Älskade barn)

Har inte läst allas svar så ger enbart feedback på det TS skrivit.
    Hemskt att du känner så, måste vara jobbigt för dig!
    Finns det ingen som kan ta lillan/lillen ibland så du får en stund över för dig själv?
    Kanske för att gå och träna om du känner dig så missnöjd med din kropp...
    Jag fick själv degig mage och mycket bristningar men jag ser det som bevis på att min kropp klarat något så fantastiskt som att bära barn, vilket många önskar men inte får chansen till.
    Vill jag så kan jag ju börja träna, fast känner inte för det för stunden.. Trivs rätt bra med mitt degiga jagFlört
    Kan känna igen mig i minskad sexlust men finns andra sätt att få närhet, min kille ger mig helkroppsmassage och ibland blir jag tänd av det så vi kan gå ett steg längre men känner jag inte för det så är det ok också.

Jag älskar att vara mamma och hade längtat länge så kan inte säga att jag känner igen mig i det du skriver, att skaffa barn är det bästa jag gjort och ångrar det inte en sekund.. Men det är jag..

Jag tänker inte vara moraltant och säga att du är en dålig mamma för att du känner så, kan tänka mig att det är många som känner likadant men att det är tabu att prata om.. Det är inte alltid lätt att se ljust på tillvaron om man lider av konstant sömnbrist...
    Men det kanske skulle vara en bra idé att söka hjälp om du är så missnöjd med livet nu..

• tufflan81

Hoppas du ts bara hade en väldigt dålig dag när du startade tråden. visst kan jag hålla med att ibland blir man bara så trött på att vara mamma:) men samtidigt skulle jag aldrig vilja vara utan ungarna.men visst har tankarna ibland vandrat och man har tänkt på hur det var före utan barn oftast då man haft en riktigt dålig dag. lite tips till dig ts gör saker själv utan barn, lämna över till sambon o gör nåt vadsom helst. skaffa barnvakt o gå och gör nåt bara ni som par. man måste få vara utan barn ibland och få andas. en annan sak att fundera över att erat barn är jobbigt och mammigt just nu går över. min dotter krävde enormt mycket först året o d var så tufft många gg. men vi överlevde..;)

• tufflan81

en annan sak ts nu har du säkert senkoll på tränning men för degiga magar efter gradivitet är det plankövning som gäller. :) situps tex kan göra magen värre om inte man tränat upp inre magmusklerna först:)

• Anonym (jagvetprecis)

Tja ibland undrar jag om den hoga skiljsmasso statistiken beror pa att da kan man iallafall fa VV ledigt..??

• Anonym (Förstår dig!)
    Anonym (Rewind) skrev 2013-09-03 23:27:16 följande:
    Ibland funderar jag på om det är bättre för alla om vi separerar.
    Då kan vi ha barnet varannan vecka och man vet att man får vila/andas ut den veckan man inte har barnet. Och så slipper vi föräldrar bråka med varandra hela tiden.
    Även om man är två nu så innebär det ju ändå att barnet ALLTID är med. Visst kan en förälder gå iväg och göra något annat, men man tänker ändå hela tiden på att man ska hem igen till kaoset snart..

Jag förstår dig! Mina barn är nu 9 och 5 men jag har varit där du är. För att behålla min anomymitet (vänner här på FL) så har båda mina barn haft medicinska svårigheter deras första år. Med fösta barnet sov vi inte en hel natt på de första 2 åren (då hade vi dessa två år 4-8 uppvak varje natt) och med andra barnet sov vi inte heller hel natt första 1,5 åren. Den yngsta åt varje timme (pga av medicinska problem) hela första året. Vill inte berätta mer men jag förstår dig. Jag hade aldrig trott att de skulle vara så jobbigt att bli förälder!!

Ni kanske kunde turas om (att i perioder när det är riktigt jobbigt) sova hos någon förälder eller vän. Hotell kostar mycket men att kanske åka till en vän/förälder fredag eftermiddag till lördag kväll kanske vore ett alternativ för o få vila lite. Köpa lite god mat, se på tv i lugn o ro och sova ut på morgonen. ´Ta en promenad på förmiddagen etc.       Har ni ekonomisk möjlighet kanske ni kunde ha en billig lägenhet (vet inte vart ni bor kanske är både dyrt och svårt att få tag på) då kunde en av er sova där några nätter i veckan. När vi haft de som mest tufft och jag till o med tänkt som du att nu separerar jag för o "slippa barnen" så slogs jag av just tanken att försöka hitta den billigaste ettan i vår lilla stad. Bara med de nödvändigaste. Tänk o köpa sig en pizza och bara få en kväll för sig själv. Sova ut. Vila. Läsa en tidning o shoppa dagen efter för att sen komma hem igen. Några dagar senare är det makens tur.

Idag är som sagt våra barn 9 och 5 och livet ser helt annorlunda ut. Vi kan ta med dem på vad som helst och ingen av dem har "några problem eller handikapp". Viss medicin kvarstår sen de va små men det är inget problem. Vi kan ha barnvakt, vi kan åka iväg med dem, resa, äta ute, åker o badar ja allt möjligt. Men deras första år var tuffa!!  
  • popit
    Anonym (ordf i-k) skrev 2013-09-04 20:51:39 följande:
    Så intressant! Berätta gärna mer om ditt intressanta liv, perfekta kropp och ditt lilla underverk till barn.
    Jag försökte bara framföra att allt inte MÅSTE vara hemskt med att få barn. Min kropp är knappast perfekt, har mång ärr från operationer osv, men magrutor har jag (dock inte som jag tränat mig till - de bara finns där) menar att ALLA får inte bristningar. Och ALLA får inte förstörda bröst.
    Har inte sagt att jag har ett intressant liv i övrigt heller, har jag? Och om det nu är så att jag tycker att jag har ett intressant liv så är väl det bara bra, eller?

Och mitt barn ställer till med en hel del bus, men är inte asjobbig hela tiden.

Varför blir du irriterad över att jag är ganska nöjd med mitt liv?
Svar på tråden Vad ni än gör! Skaffa aldrig barn!!