• Anonym (Usch)

Varför amma stora barn?!

Idag såg jag en mamma amma sin son som var minst två år, på ett köpcentrum. Jag tycker det ser äckligt ut att amma ett så stort barn och jag undrar, varför ammar man så stora barn?! Okej om barnet är upp till ett år, det säger jag ingenting om för barnet behöver den näringen. Jag har heller inget emot offentlig amning eftersom barnen behöver mat, men en tvååring?! Detta måste handla om tillfredsställelse för mamman eller har jag fel? När barnet är så stort ska det äta mat, inte snutta på mammas bröst. Jag tycker detta är vidrigt och lite incestuöst faktiskt. Ni som ammar så länge, vad har ni för skäl? Tänker ni verkligen på barnets bästa??

• Svar på tråden Varför amma stora barn?!
  • Anonym (usch 2)

Håller med dig TS, sjukt äckligt att amma så stora barn.Är övertygad om mammorna gör det för att barnen ska fortsätta vara beroende av dem.

• Anonym (trist)

De som ammar stora barn gör det enbart för sin egen skull.

• keron
    Anonym (Usch) skrev 2013-09-14 15:55:10 följande:
    Idag såg jag en mamma amma sin son som var minst två år, på ett köpcentrum. Jag tycker det ser äckligt ut att amma ett så stort barn och jag undrar, varför ammar man så stora barn?! Okej om barnet är upp till ett år, det säger jag ingenting om för barnet behöver den näringen. Jag har heller inget emot offentlig amning eftersom barnen behöver mat, men en tvååring?! Detta måste handla om tillfredsställelse för mamman eller har jag fel? När barnet är så stort ska det äta mat, inte snutta på mammas bröst. Jag tycker detta är vidrigt och lite incestuöst faktiskt. Ni som ammar så länge, vad har ni för skäl? Tänker ni verkligen på barnets bästa??
    Jag långtidsammar för att mina barn vill det och älskar att ammas. Nu har inte jag ammat längre än 2 år, men den här gången kommer jag inte att aktivt avvänja barnet. Åtminstone inte före 4 års ålder, men hoppas att han självmant kommer vilja sluta innan det.

Barn kan både äta mat OCH snutta på mammas bröst. Amning handlar inte om enbart näring, oavsett hur gammalt barnet är.

Det är inte det minsta incestuöst och att du tycker det, säger mer om dig, din syn på barn och på bröst, än vad det säger om långtidsammande mödrar...
    Jag gör det absolut för mitt barns bästa.

Så jo, du har definitivt fel.
  • keron
    LinnVirvelvind skrev 2013-09-14 16:30:50 följande:
    Finns ingen anledning för barnet att ammas över 6 mån ålder, som väger över de negativa med långtidsamning. Bröstmjölk innehåller. Idag ganska mycket gifter och är i längden inte nyttig för barnet. Efter 6 mån bör man därför gå över till annat.
    Du var ju påläst...eller inte -_-
  • The past is now
    keron skrev 2013-09-14 19:13:48 följande:
    Jag långtidsammar för att mina barn vill det och älskar att ammas. Nu har inte jag ammat längre än 2 år, men den här gången kommer jag inte att aktivt avvänja barnet. Åtminstone inte före 4 års ålder, men hoppas att han självmant kommer vilja sluta innan det.

Barn kan både äta mat OCH snutta på mammas bröst. Amning handlar inte om enbart näring, oavsett hur gammalt barnet är.

Det är inte det minsta incestuöst och att du tycker det, säger mer om dig, din syn på barn och på bröst, än vad det säger om långtidsammande mödrar...
    Jag gör det absolut för mitt barns bästa.

Så jo, du har definitivt fel.
  • keron
    Anonym (X) skrev 2013-09-14 16:11:22 följande:
    Jag tycker också det är superäckligt.

Bröstvårtorna är inte könsorgan, men de är erogena zoner. Och varför fortsätter man när barnet lika gärna kan äta riktig mat?

Och dni som inte tycker det är äckligt att ett större barn diar, tycker ni det är okay att amma en 4-åring eller en 6-åring också?
    Mina bröst och bröstvårtor är då inte det minsta erogena. Hatar när nån rör dem i sexuellt syfte Kräks

Du fattar att långtidsammade barn inte helammas va?

Varför skulle jag ens bry mig i hur länge andra väljer att amma sina barn? Men ja, jag tycker det är helt okej att amma både en 4 åring och en 6 åring. Skulle inte själv välja att amma upp till 6 år men lägger ingen värdering i om andra vill göra det.
  • EllisBell

Jag tycker stupiditet (dvs det du lider av TS) är äckligt.

• Anonym (Sara)

Låt var och få bestämma över sin amning och lägg er inte i sådant ni inte har med att gör !
    amning är mysigt, sköt och nyttigt.
    Vet att det finns mammor som inte kan amma och så är det, inget att diskutera.

• keron
    EllisBell skrev 2013-09-14 19:23:50 följande:
    Jag tycker stupiditet (dvs det du lider av TS) är äckligt.
  • Dr Mupp
    Anonym (usch 2) skrev 2013-09-14 18:58:19 följande:
    Håller med dig TS, sjukt äckligt att amma så stora barn.Är övertygad om mammorna gör det för att barnen ska fortsätta vara beroende av dem.
    Jag trodde alla småbarn var beroende av sina föräldrar vare sig de ammas eller inte.
    FlitigaLis skrev 2013-09-14 18:44:10 följande:
    När barnet kan be om tutte då är det garanterat för stor. Nu är jag inget fan av amning alls men stora barn som ammas är på gränsen till äckligt
    Mina har redan som nyfödda kunnat be om amning, antal att nyfödda är för stora för amning. 

Eller är du så att du menar att de kan be med ord, ja då är min 3,5-åring inte för stor eftersom han faktiskt inte kan be om bröstet med ord.  
    Rational arguments don?t usually work on religious people. Otherwise there would be no religious people.? - Gregory House, M.D
Svar på tråden Varför amma stora barn?!