• Anonym (Usch)

Varför amma stora barn?!

Idag såg jag en mamma amma sin son som var minst två år, på ett köpcentrum. Jag tycker det ser äckligt ut att amma ett så stort barn och jag undrar, varför ammar man så stora barn?! Okej om barnet är upp till ett år, det säger jag ingenting om för barnet behöver den näringen. Jag har heller inget emot offentlig amning eftersom barnen behöver mat, men en tvååring?! Detta måste handla om tillfredsställelse för mamman eller har jag fel? När barnet är så stort ska det äta mat, inte snutta på mammas bröst. Jag tycker detta är vidrigt och lite incestuöst faktiskt. Ni som ammar så länge, vad har ni för skäl? Tänker ni verkligen på barnets bästa??

• Svar på tråden Varför amma stora barn?!
  • Anonym (jag ammar)
    FlitigaLis skrev 2013-09-14 19:46:19 följande:

Det är jag också övertygad om. Vissa mammor har sånt extremt behov av att vara viktigast i barnets liv så de väljer att amma så länge det bara går.
    Jag har gjort tappra försök att avvänja, och känner mig skittrött på ammandet (sonen 1,5 år) men han blir så hiiiiiimla ledsen att jag inte har hjärta att framhärda just nu.

Äldste sonen slutade amma vid nio månader och det tyckte jag var toppen.
  • cloudberry79
    Anonym (Usch) skrev 2013-09-14 15:55:10 följande:
    Idag såg jag en mamma amma sin son som var minst två år, på ett köpcentrum. Jag tycker det ser äckligt ut att amma ett så stort barn och jag undrar, varför ammar man så stora barn?! Okej om barnet är upp till ett år, det säger jag ingenting om för barnet behöver den näringen. Jag har heller inget emot offentlig amning eftersom barnen behöver mat, men en tvååring?! Detta måste handla om tillfredsställelse för mamman eller har jag fel? När barnet är så stort ska det äta mat, inte snutta på mammas bröst. Jag tycker detta är vidrigt och lite incestuöst faktiskt. Ni som ammar så länge, vad har ni för skäl? Tänker ni verkligen på barnets bästa??
    Eh, självklart ammar jag mitt barn för hennes skull. Hon är dryga ett nu och ammas ganska mycket. Pappan är föräldraledig och jag jobbar, amningen är ett bra sätt för henne att knyta an till mig när jag kommer hem igen på kvällen. Jag tycker man är lite sjuk i huvudet om man tänker såna pedofiltankar som du har. Sök hjälp.
    (M)amma till V -07 och E -12
  • EllisBell

FlitigaLis: Om du hade brytt dig om att läsa på lite och lyssna på de som vet något hade du inte behövt göra bort dig som du nu gör. Faktum är att långammade barn enligt barnpsykologer ofta är bland de tryggaste och mest självständiga.

• Stjärnglans

Jag tycker det är skitäckligt med vuxna karlar som suger på brösten. varför då lixom..lagar frugan ingen mat eller?!?

• keron
    Stjärnglans skrev 2013-09-14 20:40:14 följande:
    Jag tycker det är skitäckligt med vuxna karlar som suger på brösten. varför då lixom..lagar frugan ingen mat eller?!?
    BWHAHAHAH!!! Demon
  • puss
    Anonym (trist) skrev 2013-09-14 19:01:47 följande:

De som ammar stora barn gör det enbart för sin egen skull.

Ja. Helt klart. För att det ÄR SÅ ROLIGT att hå upp mitt i natten och amma, och att gå upp mitt i natten kan man INTE göra ändå.
  • Dimitra

Jag brukar ibland amma mitt snart 2-åriga barn offentligt. Det enbart för att provocera sånna som du TS {#emotions_dlg.djavulsk}

The Dimitra universe.
  • Tess1990
    Dimitra skrev 2013-09-14 20:46:19 följande:
    Jag brukar ibland amma mitt snart 2-åriga barn offentligt. Det enbart för att provocera sånna som du TS {#emotions_dlg.djavulsk}
  • keron
    Dimitra skrev 2013-09-14 20:46:19 följande:
    Jag kommer att göra samma sak! Solig
Svar på tråden Varför amma stora barn?!