• Anonym (Usch)

Varför amma stora barn?!

Idag såg jag en mamma amma sin son som var minst två år, på ett köpcentrum. Jag tycker det ser äckligt ut att amma ett så stort barn och jag undrar, varför ammar man så stora barn?! Okej om barnet är upp till ett år, det säger jag ingenting om för barnet behöver den näringen. Jag har heller inget emot offentlig amning eftersom barnen behöver mat, men en tvååring?! Detta måste handla om tillfredsställelse för mamman eller har jag fel? När barnet är så stort ska det äta mat, inte snutta på mammas bröst. Jag tycker detta är vidrigt och lite incestuöst faktiskt. Ni som ammar så länge, vad har ni för skäl? Tänker ni verkligen på barnets bästa??

• Svar på tråden Varför amma stora barn?!
  • Anonym (y)

Jag delammar min dotter på 16 månader. Definitivt inte för min egen skull. Att påstå att det är erogent för mig eller för att jag vill göra henne beroende av mig fnyser jag bara åt. Jag tycker snarast det är jobbigt och önskar att hon snart vill sluta på egen hand. Jag har ingen personlig vinning av att väckas flertalet gånger per natt när hon är snuttig, och det är enbart för att hon verkar behöva det just nu som jag går med på det.
    Däremot har jag inte ammat offentligt sedan ca 1 års ålder.

• vampyria2

Jag blir helt chockad när jag läser här faktiskt Amma för sin egna skull Nej absolut inte det är bara något som gör livet lite svårare faktiskt men efter som alla läkare, WHO och de på BVC rekomenderar att man bör amma tills barnet är två år så biter jag ihop och gör det, jag vill mitt barns bästa.

• Dr Mupp

TS bara för att du tänder sexuellt på dina barn när du ammar så bör du ju inte förutsätta att alla andra gör det.

Rational arguments don?t usually work on religious people. Otherwise there would be no religious people.? - Gregory House, M.D
  • Anonym (Sara)
    Anonym (trist) skrev 2013-09-14 19:01:47 följande:
    De som ammar stora barn gör det enbart för sin egen skull.
    Kan du argumentera för din åsikt, finns säkert flera som skulle se detta !
  • keron
    Dr Mupp skrev 2013-09-14 19:31:48 följande:
    TS bara för att du tänder sexuellt på dina barn när du ammar så bör du ju inte förutsätta att alla andra gör det.
  • Anonym (säker?)

Och du är helt säker på att barnet var 2 år också!?? 
    Jag ammar min nu 6-månaders som redan vid 5 månader var lika lång som en ettåring, så folk som inte känner oss tror han är minst ett år!.... jag ammar offentligt och fy vad äckligt det måste vara för er att se dom långa ettårsbenen på min 6-månaders bebis sticka ut under filten jag har över.
    Amma till ett år rekommenderas från BB och BVC. Från 4-6 månader äter barnet även mat! min ammas mellan måltiderna. För att han vill det. Jag kommer sluta runt ett år, men tycker inte alls det är fel att amma till två år för de som vill det.

• Anonym (jag ammar)

Jag ammar min misting på 1,5 år. Skulle helst vilja sluta men det har visat sig väldigt svårt och jag orkar inte avvänja för lillen blir så extremt ledsen.

Äldste sonen slutade amma självmant vid nio månader.

Jag tycker inte alls det är äckligt, lit ejobbigt bara att han vill amma typ innan han somnar och jag måste ha på mig kläder som lämpar sig för amning hela tiden.

Det är ju inte så att man helt plötsligt har en stor kluns som ligger vid bröstet och snuttar, det är ju samma barn som låg där som nyfödd. Han har blivit större dag för dag och man vänjer sig.

• The past is now
    Dr Mupp skrev 2013-09-14 19:27:52 följande:
    Jag trodde alla småbarn var beroende av sina föräldrar vare sig de ammas eller inte.

Mina har redan som nyfödda kunnat be om amning, antal att nyfödda är för stora för amning. 

Eller är du så att du menar att de kan be med ord, ja då är min 3,5-åring inte för stor eftersom han faktiskt inte kan be om bröstet med ord.  
  • FlitigaLis
    Anonym (trist) skrev 2013-09-14 19:01:47 följande:
    De som ammar stora barn gör det enbart för sin egen skull.

Det är jag också övertygad om. Vissa mammor har sånt extremt behov av att vara viktigast i barnets liv så de väljer att amma så länge det bara går.
  • keron
    FlitigaLis skrev 2013-09-14 19:46:19 följande:

Det är jag också övertygad om. Vissa mammor har sånt extremt behov av att vara viktigast i barnets liv så de väljer att amma så länge det bara går.
    Mm, alla som är anti-amning tycks konstigt nog ändå vara experter inom området och vet alltid exakt varför andra ammar...
Svar på tråden Varför amma stora barn?!