• stockholmare

Läraren bad min dotter byta kläder

Min dotter går i åttan. Hon är en väldigt söt tjej och över sommarlovet har hon utvecklats mycket och blivit en riktig kvinna, med bröst och höfter och smal midja. Hon är såklart glad över sin nya vuxna kropp, och framhäver den gärna med tighta linnen och tighta jeans. Hennes pappa och jag lägger oss inte i vad hon har på sig sålänge hon inte fryser. Igår berättade min dotter att en lärare tagit tag i henne och sagt att jag och många andra lärare har märkt att pojkarna har lite svårt att koncentrera sig på lektionerna när du klär dig så där. Sådana kläder kan man ha på fest men vi tycker att du kan klä på dig lite mer i skolan. Jag blev väldigt förvånad att lärarna tydligen i grupp diskuterar min flickas kläder, och dels för att de skyller pojkarnas konsentrationssvårigheter på henne. Hur skulle ni ha reagerat på detta. Är detta ok av skolan?

• Svar på tråden Läraren bad min dotter byta kläder
  • power
    Solrosens skrev 2013-10-09 14:02:58 följande:

Finns många skolor idag där alla tjejerna har slöja.

nähä??? no shit?? äre sant?? jag kan bara inte TRO det!!
    nämen oj då, ignorerade jag precis dig? Det är för att du är en idiot, förstår du.
  • power
    Rushmore skrev 2013-10-09 14:03:33 följande:
    Så en tonårstjej som fått former ska inte kunna gå i jeans och linne till skolan för att killarna inte kan koncentrera sig? Det är hon som ska ta ansvar för deras koncentration och förmodade kåthet? Mitt huvud exploderade just här.

Jag tycker att det är på sin plats att ställa till ett jävla väsen, ringa rektor, kräva att få se dokumentation på en jämställdhetshandlingsplan och så vidare.

Är det här Sverige 2013? Jag bankar snart pannan blodig i närmsta vägg.

eller så ligger detta på en annan nivå.
    nämen oj då, ignorerade jag precis dig? Det är för att du är en idiot, förstår du.
  • Duckan

Helt ok Rushmore, anmälde mitt eget inlägg så det tas nog bort inom kort.

• Solrosens
    power skrev 2013-10-09 14:02:09 följande:
    det finns ett oändligt antal varianter på extrema jeans och extrema tröjor.

Vilka extrema jeans finns det?
  • power
    Solrosens skrev 2013-10-09 14:07:10 följande:

Vilka extrema jeans finns det?

www.google.com
  • Solrosens
    power skrev 2013-10-09 14:09:08 följande:
    www.google.com

Frågar dig och inte google.
  • aldrigmer

De diskuterade nog knappast hennes klädstil utan snarare klassen och eventuell stämning där. På det sättet kom köädstilen och dess inverkan på andra upp.

• Babyimafake

"Åkte buss igår när en tjej (~14) kliver på. Just den här dagen hade "dagens outfit" inte blivit helt lyckad (om inte annat blir man ju förkyld av att ha så lite kläder på sig, tänker jag). Inte heller valet av skor var optimalt och hon skulle kanske behöva en liten snabbkurs i användandet av solpuder. Inga konstigheter, vi har alla varit där. Konstigt blev det däremot när tanterna bakom mig tyckte sig ha rätten att högt och dömande diskutera hennes kläder. Bland de mer skeva uttalanden hördes "men det är ju synd om de jämnåriga pojkarna, det är ju så många hormoner som snurrar i den där åldern, det blir ju som att kasta ett köttben till en hund". 
    ...

Här är min hund Marlon. Marlon är en hungrig hund. Inte så att han "tycker det kan vara gott att äta något litet ibland" utan vi snackar om en besatthet. Hela Marlons liv kretsar kring mat. Kort sagt så äääälskar han mat. På bilden har han en skiva underbart god salami precis under nosen. Vet ni varför han inte rör den? 

För att jag sa "nej"

• power
    Solrosens skrev 2013-10-09 14:10:00 följande:

Frågar dig och inte google.

varför det? jag säger att det finns massor. ge fan i att tjafsa. leta på själv det du letar efter.
  • power
    Babyimafake skrev 2013-10-09 14:10:55 följande:
    "Åkte buss igår när en tjej (~14) kliver på. Just den här dagen hade "dagens outfit" inte blivit helt lyckad (om inte annat blir man ju förkyld av att ha så lite kläder på sig, tänker jag). Inte heller valet av skor var optimalt och hon skulle kanske behöva en liten snabbkurs i användandet av solpuder. Inga konstigheter, vi har alla varit där. Konstigt blev det däremot när tanterna bakom mig tyckte sig ha rätten att högt och dömande diskutera hennes kläder. Bland de mer skeva uttalanden hördes "men det är ju synd om de jämnåriga pojkarna, det är ju så många hormoner som snurrar i den där åldern, det blir ju som att kasta ett köttben till en hund". 
    ...

Här är min hund Marlon. Marlon är en hungrig hund. Inte så att han "tycker det kan vara gott att äta något litet ibland" utan vi snackar om en besatthet. Hela Marlons liv kretsar kring mat. Kort sagt så äääälskar han mat. På bilden har han en skiva underbart god salami precis under nosen. Vet ni varför han inte rör den? 

För att jag sa "nej"

japp den är bra. fast knappast relevant här.
Svar på tråden Läraren bad min dotter byta kläder