Första barnet bf i juli 2014
Hej på er. Jag lämnar den här tråden nu. Då jag troligtvis fått ett mf :(
Jag önskar er alla lycka till så får vi se när jag plussar igen.
Hej på er. Jag lämnar den här tråden nu. Då jag troligtvis fått ett mf :(
Jag önskar er alla lycka till så får vi se när jag plussar igen.
Godkväll allihopa och grattis till alla nya +!
Har haft en underbar helg även om jag varit extremt trött och mått lite illa till och från.
Var tvungen att testa igen i morse (hade ett par test kvar) och det är fortfarande plus om inte starkare än förra veckan :). Undrar när det kommer känns verkligt?
Godmorgon allihopa :) Idag är jag fortsatt väldigt illamående och saknar helt aptit. Jag vet inte riktigt hur jag ska ta mig igenom en hel arbetsdag när jag mår såhär men det är väl bara att försöka så gott det går antar jag. Tänkte säga att jag inte känner mig helt hundra så att jag får ta det lite lugnare idag. Önskar att jag var ledig... Hade varit mycket enklare att stå ut med att må så här om jag kunde ligga hemma på soffan under en filt...
Nån mer som mår riktigt dåligt?
Imorgon går jag in i v 7. Antar att det kommer dröja några veckor innan jag mår bra igen... :/
Sambon fick ett paket med en lite mössa och body tillsammans med teststickorna och jag har letat fram en kofta som jag sydde när jag gick på högstadiet. Har inte vågat köpa nåt annars. Får dock se hur länge jag orkar hålla mig :).
Har dock börjat titta och fundera på allt som behövs. Tänker köpa mycket begagnat. Vi har båda syskon som har småbarn så jag hoppas ev kunna ärva eller köpa utav dem :).
Hur ser ni på nytt vs. Begagnat?
LadyGrace: vi kommer nog också köpa mycket begagnat! Även om vi vill köpa vissa nya.. Möbler tänker jag köpa begagnat, så som byrå, skötbord och säng men köpa madrass och sängkläder nytt.. Bärsele,babysitter,babyvakt mm blir nog begagnat medans babynest och amningskudde blir nytt..
Vi skulle kunna köpa allt nytt men vill spara pengar för att kunna göra roliga utflykter mm när barnet blir äldre :). Fast jag förstår verkligen varför man vill köpa nytt oxå.
Vi känner likadant, vi kan köpa nytt om vi vill men det känns bara "onödigt" och nu ska vi försöka hitta alternativt bygga drömvillan så alltid bra att spara pengar..
På tal om barn vagn, har ni hunnit hittat nån favorit?
Hur har ni det med molvärken? Har ni? Eller har ni haft? Och när gick den över i så fall?
Idag vaknade jag av att det gjorde grymt ont i brösten :). Har haft hårda bröstvårtor sen ägglossning men idag verkar de vara ännu känsligare. Jag har redan ganska stora bröst så jag hoppas de inte blir mycket större.
Idag går jag in i V.7 :)
Någon mer som varit på första samtalet hos BM?
Jag ska dit på måndag.