Första barnet bf i juli 2014
Värsta är att jag har hantverkare här om dagarna (de renoverar vårt badrum) så jag har svårt att få lugn och ro. Känns extra jobbigt.
Vi har också badrumshantverkare här .
Vilken medicin tar du nu som gravid?
Inlagd på sjukhus nu också, kräktes tillslut blodklumpar och mått så dåligt att det vart riktigt hemskt så fick åka in akut. Ligger med två olika dropp nu, tagit massa prover och fick iaf se den lille igen på vul!:) nu såg man verkligen en liten bebis, såg klart och tydligt huvud och kropp, och även armar och ben! Så häftigt men de sa att de inte skriver ut bild åt en innan v.12.,, tyckte jag var lite taskigt ;(
Kan man byta barnmorska? Jag känner inte alls att vi har klickat på några plan alls. Jag längtar inte ens till nästa gång vi ska dit, pga henne. :(
Är som tidigare nämnt gravid med tvillingar (9+3) och i lördags natt fick jag en stor blödning. Blev livrädd och vi alla vet ju vad det brukar betyda.. Men trots en rejäl blödning med färskt blöd så låg tvillingarna oberörda och vinkade till mig på gynakutens ultraljud :) Starka pyren klarar allt! Och efter detta mår jag inte längre illa. Mår prima med en säker graviditet enlighet läkaren :)
Idag har jag varit på ul. Lillen levde så fint. men som jag trodde så va det för tidigt för att få svar på kub eftersom bm räknade från sista mens. Ska dit om två veckor igen.
Men lycklig är jag att dte faktiskt va en bebis där inne!
Läser här om många som får ultraljud tidigt... Går ni till privat då?
Enligt min barnmorska ska jag inte göra ultraljud där förrän vecka 18, känns ju såååå sent :(
Låter bra att lägga nojjorna åt sidan :).
Var hos BM idag och tog prover. Allt såg toppen ut och jag tyckte jag fick bättre kontakt med BM. Skönt som bara den :).
Nu börjar dock den långa väntan till UL den 20:e.
Hur många av er tänker berätta om er lilla skatt på julafton och hur kommer ni gå tillväga isåfall? Skulle vara roligt att veta :)
Jag har också ul 20 december, såg att de va massa andra som också hade det, vilken vecka är ni i då? Jag är nog i vecka 11+4 :) Vilken tid har ni ul, tänkte om man kanske hinner få se någon ul bild här då:)? Jag har tid 13.00