Inlägg från: LadyGrace |Visa alla inlägg
  • LadyGrace

Första barnet bf i juli 2014

Känns som om jag har träningsvärk i magen. Kan nästan inte dra in den alls längre :).

Nån mer som känner så?

• LadyGrace
    godisen skrev 2013-11-14 18:47:19 följande:

Jag lider verkligen med er som fått missfall! Oron ligger som ett litet svart moln och mardrömmarna är konstanta! Hoppas allt det bästa för er och att det går vägen snart igen Hjärta

Asjak - vad skönt att det finns någon mer som inte har varken mage eller symtom. Jag vill inte överanalysera allt och känner därför inte alls att jag r gravid.
    Jag har plattare mage än på ganska länge och mår riktigt bra.
    Stundtals lite illamående och stora, lite ömma tuttar (sambon älskar det, jag är lite mer tveksam) 

Jag har blivit väldigt noga med knipövningar och bålstabilitetsträning (djupa muskler i magen), jag tänker att jag ska göra allt jag kan för att inte "se gravid ut" innan jag faktiskt har en liten kula. Och för att jag helst vill klara mig tills vi har berättat.

Knip när ni kommer ihåg det tjejer, det är toppen både under och efter graviditeten Gravid

Vad gör du för typ av övningar för de djupa magmusklerna? (Är ur kass på att träna styrka) är det typ plankan man kör?

Kniper för fulla muggar ;)
  • LadyGrace
    malin1985 skrev 2013-11-15 19:59:30 följande:

Stjernfelt skrev 2013-11-15 19:44:23 följande:Okej, jag är bara 22 så får hoppas på det bästa ;)

Jag tror att alla här för göra gratis men annars kommer vi göra privat. Det är värt det anser vi. Vi kommer även göra fostervattenprov om vi får hög sannolikhet på kubet och om bebisen har ds eller något annat allvarligt fel så kommer vi avbryta graviditeten. Vi vill inte sätta ett barn till världen som aldrig kommer klara sig utan ständig hjälp. Sen så är vi rätt unga fortfarande och vi hade lätt att bli gravida.
    Vi kommer göra precis som ni.
  • LadyGrace
    malin1985 skrev 2013-11-15 22:28:32 följande:

Det är skönt att ha en plan utifall att det värsta skulle hända, hoppas att vi slipper hamna i den sitsen bara :) ingår kub där ni bor? Jag har kollat runt jättemkt men det verkar va många olika bud. På hälsosamtal sa dom dock att dom erbjuder kub och rul för alla så det borde ingå tycker jag. Skulle vilja fråga min syster som har 2 barn men vi tänkte inte berätta för familjen än på ett tag. Drömmen är att kunna överraska med ultraljudsbild tillsammans med babystrumpor eller nåt sånt i julklapp :)
    Ja det är lugnande på nåt vis även om det skulle bli tungt.

Ja här kostar det inget (ev patientavgift på typ 100kr). Men vi hade gjort även om det kostat.
  • LadyGrace
    effe skrev 2013-11-18 10:29:17 följande:

Var på mitt andra vul idag och barnmorskan sa att allt såg bra ut. är i vecka 7+1 (6+1). Kändes overkligt att se det lilla hjärtat ticka. Fick även en bild av henne. Så lycklig man är nu.

Vad härligt! Jag får inte se vårt lilla underverk förrän den 20:e dec. Längtar!!
  • LadyGrace
    millan1980 skrev 2013-11-24 20:31:22 följande:

Vi säger Pyret smile1.gif

Mitt smeknamn på gymnasiet var Pyret så det känns lite konstigt för mig. Jag kallar den för min lilla Alien :) Eller skrutten. Försöker dock inte att bli för känslosam (skitsvårt med alla hormoner) förrän vi gjort KUB och passerat v12.
  • LadyGrace
    Melan666 skrev 2013-11-25 16:44:03 följande:

Måste tyvärr lämna er.. Var och gjorde vul i torsdags och dom konstaterade MA :( Hade nästan inte hänt nåt sen jag var där sist för två veckor sen. Så nästa måndag fick jag tid för skrapning. Och inte ett endaste litet tecken fick man på att allt inte är som det ska :/ Och så ska man vänta i en och en halv vecka innan dom tar bort det så man kan börja försöka igen.

Så hemskt! Stackars er! Extra jobbigt att du inte fick en enda hint om att inte allt stod rätt till.kram
  • LadyGrace
    effe skrev 2013-11-26 09:20:00 följande:

min mage är sååå svullen ! min sambo köpte ett par svarta mamma jeans till mig igår hehe.. så jäkla sköna asså ! 
    bara viker ner själv kanten som ska täcka magen sen... typ till hälften.. så jäkla sköna byxor.. mina andra jeans går inte ens att knäppa utan att kännas obekväma eller göra as ont..
    sen har mina bröst blivit värsta melonerna haha... känner mig väldigt klumpig och stor just nu :( speciellt över höfterna och rumpan.. där märks det att man blivit lite bredare.. har alltid varit smal till normal... rätt lång, men har ändå haft 36-38 i storlek. nu har jag 40-42 redan !! någon annan som gått upp mycket i vikt?  

Känner mig mycket större redan. För min del beror det nog på allt småätandet för att hålla borta illamåendet.

Har inte behövt nya byxor än i alla fall.
  • LadyGrace
    Humlan26 skrev 2013-11-26 11:58:55 följande:

Någon mer som har migrän. Klarade mig de första veckorna men nu är jag inne på anfall två. Jobbigt när man inte kan ta någon medicin. Har på recept i vanliga fall.

Här är en till med migrän. Har en riktig skitdag. Måste ligga ner för att inte spy.
Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014