Inlägg från: LadyGrace |Visa alla inlägg
  • LadyGrace

Första barnet bf i juli 2014

Jag hade ett galet sötsug!! Men det är inte jätteovanligt för mig men det var 10ggr värre än vanligt. Tur att det fanns banan och rullårta hemma ;).

Annars tycker jag att jag är mindre sugen på att äta överlag idag. Fick tvinga i mig lite middag.

Har börjat spåna hur vi ska berätta för släkten. Ganska kul att titta på youtube för att idéer. Gråter nästan till varje klipp

• LadyGrace

Det finns massor, söker på pregnancy announcement.

Vi har spånat på att göra en miniugn som vi lägger in en liten bulle i och slår in. Ett paket från tomten :). Eller att baka en tårta. Jag modellerar en hel del i sockerpasta och gör många födelsedagstårtor så det skulle bli med en bebis på och BF datumet.

Det bästa är att vi även kommer kunna visa upp en UL bild :).

Jag är lite orolig för att sätta i mig för mycket socker. Har hört att bebisen kan skada av det. Nån som vet?

• LadyGrace

Malin1985: Ja det var lite såna dockhus spisar vi tänkte på :).

Kommer absolut försöka stå emot sockersuget! :)

• LadyGrace

Vaknade med ett begynnande illa mående som verkar bli värre. Mixade känslor av lycka och obehag :).

• LadyGrace
    Alltime skrev 2013-10-29 13:48:00 följande:
    Åh, vilken bra present, den snor jag, en sådan vill jag också ha. Var beställde du den ifrån? Och vet du om det fanns för farmor och farfar också?

Jag sitter också och "jobbar" just nu, i själva verkat har jag för femtioelfte gången googlat på hur "bäbisen" utvecklas och hur den ser ut denna vecka...
    Det finns en för farmor och farfar med. Tittade precis på dom i bokhandeln men gissar att de är billigare på nätet.
  • LadyGrace

Måste ibland titta på graviditetstest- kortet för att försöka förstå att jag inte drömmer :).

Är hemma hos mina föräldrar och det är skitsvårt att inte säga nåt. Tur att man kan gå in här och skriva/läsa lite :).

Tror jag fått ett symptom till; tröttheten. Känner mig redan dränerad på energi och måste få sova.

Hur går det för er andra?

• LadyGrace

Blir lite orolig. Har typ mensvärk till och från och är rädd att det ska ha börjat blöda varje gång jag är på toa. Inget sånt men det känns jobbigt. Är det nån av er som kan känna så? Menvärk liknande menar jag.

• LadyGrace
    Humlan26 skrev 2013-10-30 10:44:36 följande:

Vilken app använder du?
    Det vill jag oxå veta. Jag laddade ner 1177s app men den är ganska tråkig även om jag tycker det känns bra att veta att det är utbildad personal som skrivit texterna.
  • LadyGrace
    malin1985 skrev 2013-10-30 10:55:04 följande:
    Sök på gravidapp så är det den 6e som dyker upp i google play. Den heter Graviditet från Health & Parenting Ltd. Finns en betalvariant och en gratis. Jag har den som är gratis. :)
    Jag får söka på det. Hoppas den finns för iPhone.
  • LadyGrace

En fundering; när jag gör. Uträkningar baserat endast på senaste mensen så säger uträkningen att jag idag är i v6. Men räknar jag från ägglossning så jag i v5.

Varför blir det så?

Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014