Första barnet bf i juli 2014
Om nu uträkningarna stämmer så kommer vi berätta i v13+6 vilket blir på julafton. Har ju UL för KUB den 20:e så det blir perfekt :)
Om nu uträkningarna stämmer så kommer vi berätta i v13+6 vilket blir på julafton. Har ju UL för KUB den 20:e så det blir perfekt :)
Min sambo är världens bästa!! Idag kom han hem med 2 påsar nötter o 2 påsar salt o blandat till mig ;) han vet hur man gör en gravid kvinna lycklig ;)
Lider med er som mår illa!
Idag känner jag inget vilket känns lite jobbigt, men jag försöker att inte oroa mig och njuta av att inte må illa istället.
Alltime: Vad spännande med hälsosamtalet. Du får berätta hur det gick sen :)
Vi hade redan bestämt oss innan att vi vill göra KUB/Nupp. Det bästa var att jag inte ens behövde fråga utan när jag ringde så fråga de mig för alla gravida erbjuds det och här är det kostnadsfritt om jag förstod det rätt.
Jasså humlan och ladygrace..? Får man fråga vilka landsting ni tillhör då?
Min bm sa att när jag kommer tillbaka i vecka 10 så får jag lämna blod då, sen i vecka 12 görs ultraljudet..
Ja hon sa att alla erbjuds det men att det kostar mer för oss under 35 år..
Jaha okej, spännande att det skiljer så!
Ja vi kommer göra det ändå!
Men sen har vi diskuterat lite, för jag vill gärna veta könet, men efter vad jag har läst så får man inte ta reda på det här i Uppsala.. Så frågan är när ska man göra det ultraljudet då? Någon som vet från vilken vecka man säkert kan se könet?
Hade vart kul att göra 3D/4d ultraljud men vad jag har förstått så är det bäst att göra runt vecka 30 och så länge orkar man ju inte vänta med att se könet!
Åh det låter ju jätte bra! Då borde man ju kunna ta blodproverna här och sen åka till Linköping för ultraljudet? Ska försöka höra med dom isåfall! Tack gör tipset!
Vi har prata igenom det flera gånger och bestämt oss för att först göra KUB och blir det dåligt resultat där vill vi göra FP och visar det att det med stor sannolikhet har DS så kommer vi avsluta graviditeten.
Sen vet man ju aldrig när man står där med resultatet.
Hade jag varit 10år äldre så vet jag inte hur jag skulle ha gjort.
Fan nu har min visdomstand börjat spöka igen och även fast det står att man FÅR ta voltaren vid behov när man är gravid så ska man helst låta bli och jag vill inte ta nåt om jag inte är absolut tvungen till det. Frågan är hur länge man ska stå ut...! Gör lite ont när jag äter nu...! :/