Inlägg från: LadyGrace |Visa alla inlägg
  • LadyGrace

Första barnet bf i juli 2014

Turvion skrev 2013-11-11 15:01:37 följande:

LovisaC: ah fyfan det är riktigt jävla jobbigt.. Och gravidhormoner på detta gör att jag legat och gråtit i sängen sen jag kom hem!
    Ja vi fick mf i våras och jag kommer verkligen inte välja abort.. Något måste räddas oss.
    Jag lägger inte ribban högre än att jag verkligen inte kommer ta ett telefonförsäljarjobb som bara utgår på provision.. Tjänar rätt bra och vill ju inte gå ner i lön :/ fan känns som en jävla mardröm alltså..

Jättetråkigt besked! Men det är bara att söka på (är nästan i samma situation). Skulle inte heller ta ett telefonförsäljare jobb. Jobbar nog hellre på en hamburgar restaurang.

Ett tips! Se till att gå direkt till arbetsförmedlingen när du blir arbetslös för då baseras din föräldrapenning på din nuvarande lön.
  • LadyGrace

Var på hälsosamtalet idag. Hade nog lite för höga förhoppningar för jag kände mig lite besviken när jag gick därifrån knappt 10-15min senare. Kollade längd och vikt. Konstaterade senaste mens första dag. Bokade in ett datum för provtagningar och ett inskrivningsdatum fick en liten bok om att vänta barn och sen var det klart. BM kändes virrig och det klickande inte direkt mellan oss. Kändes snopet. Trodde hon skulle berätta lite om kost och motion mm. När jag frågade om kost sa hon bara åt mig att gå in på Livsmedelsverkets sida. KUB testet fick jag ta upp och nu var jag påläst sen innan men hon informerade inget mer än att man inte ska ta blodprovet före v.9.

Var det likadant för er andra som varit iväg?

• LadyGrace
    Turvion skrev 2013-11-11 22:34:59 följande:

LadyGrace: Jaha är du? Känns ju inte som om någon vill anställa en om de vet att man är gravid :/ men ah ska få till AF imorgon! Är du säker på att föräldrapenningen baseras på min nuvarande lön?!
    Ah har pratat med min sambo nu och vi kommer lösa de på något sätt men de känns riktigt förjävligt ;( och min chef gjorde de på ett vidrigt sätt..

Ja jag är klar med mina studier i januari och sen är jag arbetslös. Men söker jobb och skulle det bli nåt som är aktuellt så tänker inte jag berätta om graviditeten förrän det syns ( eller när man skriver kontrakt).

Ja jag är säker. Kollade upp det när vi bestämde oss att börja försöka. Eftersom jag har studerat de senaste åren så har jag skyddat mitt sgi som det heter och det funkar likadant om du ser till att gå till arbetsförmedlingen första dagen du är arbetslös! Det är som sagt jätteviktigt att du går första dagen annars förlorar du skyddet av din sgi.

Det löser sig ska du se :)
  • LadyGrace
    Humlan26 skrev 2013-11-12 10:57:59 följande:

Jag var där i nästan en timme och vi pratade om allt, så jag var väldigt nöjd.
    Känns bättre idag så det kanske bara var hormonerna som spökade lite.
  • LadyGrace
    technicolour skrev 2013-11-12 14:28:24 följande:

Va på hälsosamtal igår, det va informativt och bra, trots mitt blodtrycksfall, som gjorde mig mer eller mindre vinglig och dåsig så jag glömde givetvis bort mina små frågor och funderingar. BM prata mycket om kost och motion/ träning. Så fick hjälp med lite upplägg och sånt. Fick med mig en bok och broschyrer hem så nu får har vi lite att läsa:) Hur upplevde ni samtalet? Bra eller dåligt bemötta?

Låter som du hade ett bra samtal. Jag tyckte det var så där. BM var hyfsat trevlig även om vi inte klickade. Jag får dock ta reda på det mesta om kost å så själv. Ska tillbaka i början av december för prover så då kanske det bli mer.
  • LadyGrace

Lider med er alla som mår illa mm. Vet hur det känns. Var däckad fram till 13 igår. Då var jag tvungen att gå upp för att släppa in hantverkare. Däckade igen i soffan vid 20. Idag masade jag mig ur sängen vid 8 återigen för att släppa in hantverkare. Känns som om jag ska svimma och spy samtidigt just nu. Inte roligt alls när man borde ligga i och skriva på sitt ex-jobb.

• LadyGrace
    KristinaS skrev 2013-11-13 14:47:36 följande:

Tyvärr blev det ingen bebis för min del, det är ett missfall jag har nu.

Men jag önskar er andra tjejer lycka till med era graviditeter! Tack för stödet och kramar till er.

Kramar!
  • LadyGrace

Vårt lilla knyte är planerat. Slutade med piller i januari, sen vart det en massa strul med min mens så i augusti fick jag pergotime för att få till ägglossning (hade massor av mogna ägg de ville bara inte släppa :) ). Så på andra försöket med dem så gick det vägen.

För oss blir det UL den 20:e dec så vi kommer berätta efter det och det blir med någon finurlig present till far- och morföräldrar.

• LadyGrace
    LovisaC skrev 2013-11-14 06:33:49 följande:

Det är med ett tungt hjärta jag lämnar er nu.

Lycka till allihop; jag hoppas innerligt att ingen mer behöver lämna er nu!

Åhnej! Kramar!
  • LadyGrace
    malin1985 skrev 2013-11-14 12:26:09 följande:

Grattis och välkomna alla nya :) Skriv gärna in er i bf-listan (länk finns i ts).

Nån mer än jag som är kissnödig hela tiden men så kommer det bara lite grann? Innan idag har jag kissat ungefär varannan timme både på dagen och natten men nu springer jag på toa 1 gång i halvtimmen typ!
    Måste bero på att livmodern växt och trycker på mer nu (är i v 8)...

Känner igen det där med kissandet. Å idag har det varit extra jobbigt för vi har rörmokaren här som håller på inne på vår enda toa :S.

Är oxå i v. 8 nu och läste att livmodern skulle växa till en storlek av en apelsin så det är kanske inte konstigt att man blir mer och mer kissnödig. :)
Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014