Inlägg från: LadyGrace |Visa alla inlägg
  • LadyGrace

Första barnet bf i juli 2014

malin1985 skrev 2013-11-06 14:17:40 följande:
    Vi har inte funderat nåt på namn men vi ska definitivt kolla om det blir en tjej eller kille ;)
    Vi har ett pojk och ett flicknamn sen länge :). Har dock inte bestämd om vi ska ta reda på könet innan. Jag har en känsla att det är en pojke ;)
  • LadyGrace
    Humlan26 skrev 2013-11-06 16:17:31 följande:

Vi har en lista på namnförslag sedan länge =)
    Men vi är inte riktigt eniga om något, killnamn tycker jag är lättast. Känner även på mig att det blir en kille.
    Vi vet inte alls om vi skall kolla könet. Få bestämma oss längre fram. Nu håller jag bara tummarna för att skrutt vill stanna kvar och att kub+ul visar att bebisen är frisk.  

Håller helt med dig förutom att jag tycker det är lättare med flicknamn än pojknamn :)
  • LadyGrace

Jag kör 100% alkohol fritt men för mig är det inte så svårt för jag dricker inte så ofta annars heller.

Min svägerska drack alkoholfritt på sitt bröllop (hon var i 7-8 v) för de inte ville berätta nåt och de fick en helt frisk liten tjej :).

Så jag tror du får känna efter själv eller kanske ringa BM och höra vad de säger.

• LadyGrace

Jag är inte nervös för att släkten inte tycker vi ska ha barn ( svärföräldrar och föräldrar har tjatat på oss i typ 5år).

Håller dock på att avsluta min utbildning och har inte fått nåt jobb ännu som väntar. Har dock jobbat innan så jag går ganska vettig föräldrapenning och sambon har ett bra jobb så vi står inte på bar backe så att säga.

Vi kände att vi inte ville vänta längre för vi blir ju inte yngre ;)

• LadyGrace

Godmorgon! Grattis till alla nya :). Själv har jag varit typ utslagen sen igår lunch till för ca 30min sen. Hade stans utbrott iförrgår över absolut ingenting (stackars sambon :( ). Mår illa om jag inte äter, mår illa om jag äter vilket känns lite jobbigt.

Angående sexet har vi inte haft ork än sen jag plussade :).

• LadyGrace

Effe: min sambo blev lite chockad först för jag brukar inte få utbrott men när allt lugnat sig så kom han och höll om mig bara och sa att han förstod att det sprutade hormoner så han tog inte så illa vid. Försöker dock att andas djupt om jag börjar känna mig irriterad eller gå ut och ta en nypa luft :).

• LadyGrace

Det låter ju underbart mysigt Effe :).

Jag hejar på er som slutat röka! Ni klarar det galant!

Angående rökning; undrar lite varför börjar igen efter att de fått barn?

Min mamma har fyra barn, inte blossat när hon varit gravid eller ammat men började igen när vi blev lite äldre.

Röker inte själv så har svårt att sätta mig in i hur det känns.

• LadyGrace

Kör oxå på gravid vitaminer för jag är så himla dålig på att få i mig tillräckligt med grönt mm. Har som tur är fått craving på apelsin och clementin så det är ju alltid nåt :).

• LadyGrace
    MissUnik skrev 2013-11-10 20:08:30 följande:
    Tack så mycket! Det gick jätte bra! "Morfar" fattade inte riktigt presenten först men sen när jag förklara så vart han jätte glad och mamma började storböla ;p
    Vad underbart!
Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014