Inlägg från: LadyGrace |Visa alla inlägg
  • LadyGrace

Första barnet bf i juli 2014

Rebecka83 skrev 2013-12-05 23:33:27 följande:

Åh jag är så glad! Var på VUL idag och allt såg bra ut! :) Lilla skorpan låg och viftade med armarna och hjärtat tickade fint. Så sjukt att man kan se en 2,5 cm liten bebis vinka åt en!

Känner att jag kan slappna av lite mer nu :)

Har ni tänkt göra KUB? Varför/varför inte? Ange gärna ålder. Jag är nyss fyllda 30 och känner mig inte orolig egentligen men ett barn med kromosomfel innebär ju verkligen ett annat liv.. Hur tänker du göra?

Vi kommer att göra det. Jag är 26. Om det finns en hög risk för nåt fel kommer vi göra fvp och om det fortfarande inte verkar ok så har vi sagt att vi avbryter. Men man vet ju aldrig förrän man står där med resultaten. Vi känner att vi har tiden på vår sida så att säga :).

Tog min blodprover igår och gör UL den 20:e.
  • LadyGrace
    Jics85 skrev 2013-12-05 23:46:02 följande:

Hej!

Vill oxå vara med här och skriva av mig lite ????

Jag är i vecka 11 nu???? har lite svårt att förstå att jag är gravid! Vill det jätte gärna men vill gärna se eller höra våran jordgubbe????????

Du är varmt välkommen! Å grattis :).

Skriv gärna in dig på bf listan, länk finns högst upp.
  • LadyGrace

Vad mysigt med UL. Jag insåg imorse att tiden ändå går ganska fort. På onsdag går jag in i v.12 :) och nästa fredag är det dags för KUB ultraljudet. Tror verkligen att det kommer gå bra, hoppas jag slipper bli besviken.

Tyvärr har jag jättesvårt att äta lagad mat. Är jättehungrig, börjar laga mat och när den är klar vänder det sig i magen bara genom tanken att stoppa maten i munnen. Har bara ätit mackor de senaste dagarna. :(

• LadyGrace

Jag har gått upp 1kg men ser ut som jag gått upp 10! Slappnar jag av så syns magen ordentligt. Går in i v.12 imorgon :). Nästa fredag får vi se underverket och veta om allt står rätt till. Känner mig dock väldigt lugn och tror nog att allt är bra :).

Grattis och välkomna alla nya!

• LadyGrace

Stjernfeld; hoppas det inte är nån fara! Tycker du låter som en mycket sund person som inte ignorerar eller överreagerar :).

Jag mår riktigt bra förutom tröttheten som kan komma som ett slag i ansiktet :). Tur att man studerar hemifrån så jag kan anpassa mina dagar.

Är extra lycklig idag för att vi beställd en resa till Grand canaria i januari som födelsedagspresent till mig och sambon (vi fyller i dec och jan). Första gången för mig med charter :).

Stor kram och som sagt hoppas allt är/blir bra med dig och barnet :).

• LadyGrace
    Stjernfelt skrev 2013-12-11 12:32:39 följande:
    Nej, det lär man sig att vara när man lever med 2 kroniska sjukdomar :) Mina läkare har alltid sagt att det är bättre att kolla en gång för mycket än för lite men jag är inget fan av sjukhus så jag brukar undvika att åka in ;) 

Ja jag har med varit jättetrött i snart 2 veckor, det dyker upp mest på eftermiddagarna för min del. :P Jag studerar också hemifrån! :) Ja det blir mycket lättare att anpassa sina dagar då :) Vad studerar du? Jag läser Pedagogik men hoppas på att komma in på förskollärare till hösten nästa år då denna kurs slutar i juni 2014 :)

Åh vad roligt! Grattis i förskott då! Härligt med en resa på vintern :) 

Kram på dig med! Jadå, så länge jag inte blöder massor och har ont i ryggen så ska det nog vara bra med barnet :) Det är det viktigaste :) 
    Jag gör mitt ex-jobb till min kandidat i biologi. Är klar 17/1.

Funderar på om nåt år läsa till ett ämne och pedagogik och bli lärare :).

Funderade oxå på förskolelärare först men chansade och pluggade nåt som ligger mig extra varmt i hjärtat. Skitsvårt med jobb men det är väl bara att ligga på :).

Tack :)!
  • LadyGrace
    Stjernfelt skrev 2013-12-11 15:10:08 följande:

Spännande! Jag tycker att pedagogik ät jättespännande :) ja det är svårt att veta vad man ska välja, jag är ju kock just nu men pga sjukdom så orkar min kropp inte riktigt med det tunga arbetet, plus att jag trivs inte med det. Och en dag så slog det mig att jag ville bli förskollärare och går igenom resan för att nå mitt mål :) nu blir det dock ett härligt litet barn mitt i så planerna får pausa ett år :)
    Blir samma för mig fokus på den lilla i magen några år framåt :).
  • LadyGrace
    Stjernfelt skrev 2013-12-11 20:09:02 följande:

Varit på akuten nu då smärtorna blev värre. Gynläkaren Hon kände på magen oc. Tryckte på vissa sätt och kom fram till att det är i livmodern jag har mest ont och smärtan strömma därifrån ut i sidorna. Och så tog hon såklart ett vul som visade ett fint litet hjärta slå, vår fina lilla skatt är okej iallafal. :)

Skönt att det var bra med den lille. Hoppas bara du slipper ha allt för ont. Aldrig kul med smärta.

Kram
  • LadyGrace
    Turvion skrev 2013-12-12 20:59:04 följande:

Ångrar lite att jag skrev att jag börjat må bättre, hela eftermiddagen och nu mår jag fruktansvärt illa!! Vattnas surt i munnen hela tiden och åh vill bara spy men de går inte ;(
    Usch!! Fick veta även att jag är RH-negativ så nu måste de kolla bebisens RH värde och om den har plus måste jag på någon behandling? Men ingen fara om bebisen också är negativ.. Hmm någon som vet mer om detta?

Vet inte mycket alls mer än att pga att båda mina föräldrar var RH- så fick jag och min lillebror gulsot (det ska visst bidra till det även om det inte är hela sanningen). Jag fick sola men lillebror fick byta lite blod. Inget farligt. Vet inte mer än så och hur mycket RH- var boven vet jag inte :)

Hoppas du mår bättre snart igen.
Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014