Första barnet bf i juli 2014
Känns verkligen som allt går som de ska nu! Vecka 12 nästa vecka. Och har idag fått fast tjänst på mitt jobb. Blir dessutom hus ägare i början på 2014!! Allt känns så jäkla bra!!
Känns verkligen som allt går som de ska nu! Vecka 12 nästa vecka. Och har idag fått fast tjänst på mitt jobb. Blir dessutom hus ägare i början på 2014!! Allt känns så jäkla bra!!
Kanske tidigt men är det nån mer än jag som har lite ångest för förlossningen?
Är inte rädd för smärtan utan det är mer för att man ska spricka jättemycket och att man inte kommer respektera min vilja och vad jag skriver i mitt förlossnings brev.
Ska ta upp det med min BM nästa gång så jag hinner förbereda mig.
Alltså detta kanske inte tillhör i vad vi ska prata om eller så här.. Men jag skulle ändå vilja kolla om någon har det som jag...
När jag för 1,5 vecka sen var på akuten så hade jag varit kass i magen hela dagen också, och faktiskt så har jag varit det sen dess :/ Det brukar ju vara så att man lider lite av förstoppning när man är gravid men jag är absolut åt andra hållet sen dess :( det börjar bli lite jobbigt :/
Har för mig att blåbär är bra mot lös mage. Som sopa eller äta hela.
Det var ju tråkigt för att blåbär är typ det enda bär jag inte äter :P haha
Testade päron förut men efter halva gick det inte att få ner en bit till. Kändes som när man drack läsk när man bar lite och typ fick kolsyra i näsan. :).
Var till affären och köpt bananer, pepsi max (kan bara dricka 1-2glas innan magen brukar börja bubbla ;)) och tuggummi. Hoppas få fart på magen :).
Klarar inte av katrinplommon. Spyr bara jag ser dem.
Om ett par timmar är det äntligen dags för UL för KUB. Jag som varit lugn innan vaknade kallsvettig halv 4 och är nu super nervös. Tänk om det inte finns nåt? Tänk om den lille inte lever? Tänk om vi får jättedåligt resultat? Usch dumma tankar.
Samtidigt ska det bli skönt att få se den lille/a.
Hemma efter Kub. Allt såg fin fint ut! Vi fick dock en rejäl extra julklapp; vi väntar tvillingar :).
Är i lite chock. Finns inga tvillingar i nån släkt vad vi vet. Beror antagligen på att jag tog pergotime för att få igång ägglossningen.
Ikväll ska vi berätta för svärisarna.
Tack allihopa!
Japp det var det första :)