Inlägg från: LadyGrace |Visa alla inlägg
  • LadyGrace

Första barnet bf i juli 2014

Asjak skrev 2013-12-13 20:56:23 följande:

Enenina jag har inte vart illamående men rätt trött fram tills bara någon dag sedan.

Börjar dessutom nytt jobb på måndag fick jag reda på idag, vilket flyt jag har nu :)

Livet är underbart, och inatt ska ja hämta malen på bussen, har inte träffat han på 9 dagar... Abstinens!!

Grattis till jobbet !! :)

En till bra julklapp kan jag tänka mig. :)
  • LadyGrace
    Humlan26 skrev 2013-12-15 12:52:05 följande:

Kub på onsdag!

Vårt är på fredag :). Längtar!!

Känner mig dock lugn men man vet ju aldrig.
  • LadyGrace

Tror min livmoder hade en rejäl tillväxt period igår kväll och även nu på morgonen. Känner mig nästan "öm" där idag. Var tvungen att gå och lägga mig en stund igen nu för det är lite obehagligt att stå/sitta. Nån som känt nåt liknande? Mår lite lite illa oxå.

• LadyGrace

Vi har oxå mer eller mindre bestämt namn. Blir det en flicka kommer hon antagligen ha mina tre namn men inte samma tilltalsnamn :). Vi har ett pojknamn som vi båda älskar men ett syskonbarn har ett liknande smeknamn, vilket känns lite så där.

Imorgon går jag in i v.13. Känns så skönt!

• LadyGrace
    Stjernfelt skrev 2013-12-17 15:12:06 följande:
    Vi har faktiskt bestämt att inte ha några mellan eller andranamn. Vi ska bara ha tilltalsnamn och efternamn. Mest för att vi inte vill använda våra namn och för att vi inte orkar komma på några andra bara för att :P
    Visst är det tråkigt när någon annan har ens "drömnamn" :P 

Spännande, jag längtar med tills jag kommer så långt!
    Sambon har inga extra namn heller. Egentligen är det inte jätteviktigt men jag tycker det är roligt med släktnamn.

Det där med kön är ju alltid roligt att spekulera i. För min del kvittar det men jag tror på pojk då det är mycket pojkar på båda sidor. Fast jag testade att göra "the bakingsoda" testet och då visade det på tjej. Får se i juli helt enkelt :).
  • LadyGrace

Angående vagn så har jag lite smått börjat titta på vilken modell och krav vi har. Måste gå att köra i terräng och vara lätt. Helst ta så lite plats som möjligt i bilen då vi har hund. Är lite sugen på en trehjuling men är inte många som har vändbar sittdel, vet inte om jag vill ha bebisen vänd ifrån mig. Tänker köpa begagnad så jag håller ett öga på blocket.

Roligt att en del fått cravings. Har inte jättestort behov av nåt speciellt, älskar dock piggelin :). För nån vecka sen kunde jag laga mat men när den var klar så bara vände det sig i magen så jag kunde inte äta. Har gått ner det kilot som jag gick upp fast magen är fortfarande öka stor på kvällen :). Beror nog på att jag var så dåligt tränad innan.

• LadyGrace
    LovisaC skrev 2013-12-18 08:47:24 följande:

Vilka härliga diskussioner ni har! Jag har hittills bara hängt i julibebis-tråden men jag könet mig inte helt hemma där. Nästan alla har barn sedan tidigare och skriver om saker som jag inte har någon koll på alls :P

Just nu skrivs det mest om inskrivning och vul/rul dessutom, min är inte förrän vi varit i 2014 en vecka och rul är det 9 veckor kvar till.

Barnvagnar och att berätta på julafton låter mer som där jag är nu! Har ni gjort något speciellt med hur ni ska berätta?

Min svärmor ska få en fin guldig box med en vul-bild i. Julkortet har texten "Vi ses i juli, farmor!" och jag är så spänd på hur hon kommer att reagera!!

Du är så välkommen så här :).

Låter fint med guldask och kortet. Jag har köpt varsin bok till mor och farföräldrar, heter nåt i stil med minnen till barnbarn(har slagit in dem så kan inte kolla). Sen tänkte vi ev om vi hinner göra ett familjefoto med UL-bilden inlagd på min mage :). Har dock världens sämsta skrivare så måste hitta nån affär som kan skriva ut snabbt :).
  • LadyGrace
    Humlan26 skrev 2013-12-18 11:54:58 följande:

Gjorde KUB i morse. Låg sannolikhet för fel så det va en jättebra julklapp! Såå glad!

Så skönt att höra!!! Glad för er skull! Längtar till fredag då är det dags för oss.
  • LadyGrace
    mmod skrev 2013-12-18 17:12:18 följande:

Va skönt att läsa att jag inte är ensam om mindre symptom!!! Är i vecka 11 (10+5) idag och jag insåg just att mina symtom har blivit mindre tror jag. Men är jag ensam om att brösten kliar eller ???? Herre min gud vad de kliar ibland runt vårtgården...har idag varit och köpt det sista inför jul då vi ska berätta för våra familjer. Har inte Heller varit på ultraljud ännu men förlitar mig på min kropp och skulle de gå helt galet efter ultraljud 14 januari så är det endast familjen som vet om det.

Vi ska berätta genom att jag har köpt en present påse som jag lagt ett par baby strumpor i botten med silkespapper över sedan stoppat ner ett litet kort med texten "Ibland finns det orsak att fira

tro mig, den här gången räcker det inte med bira.

På nyår skjuter ni korken,

För runt 11:e juli kommer storken

Hoppas att ni är lika glada som vi för det lilla knytet som växer här inuti

God jul och gott nytt år"

Sedan ska jag knyta ihop påsen och satt ett vanligt julkort på utsidan :) ska bli så himla roligt!!

Jättefin present!

Känner igen mig med kliandet på brösten. Har precis som du. Dessutom kliar det på öronen vilket är fruktansvärt. Har till och med fått sår på öronen av allt kliande :)
  • LadyGrace
    Enenina skrev 2013-12-18 22:35:48 följande:

Dom kan inte få sån ask med choklad för svärfar har diabetes.kanske får ge dom mörk choklad istället.
    Ett tips till en diabetiker är att köpa choklad sötat med svevia (tror jag det heter) ett sötningsmedel från växter som i alla fall min sambo klarar att ta utan att behöva ta insulin :).
Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014