• Anonym (Arbetslös)

Så j***a trött på mitt vuxendagis!!!

Jag är så SJUKT trött på att regeringen bestämt om dessa vuxendagis. Det ser bra ut i pappren att vi arbetslösa är i "sysselsättning", men i verkligheten är det helt sjukt.

På mitt vuxendagis sitter alla med var sin laptop och surfar. Jobbsökandet tar en halvtimma, max, eftersom jag varit arbetslös så pass länge (det tar längre tid om man är ny). Sedan sitter jag är på FL, Facebook, FB etc. Ibland kollar vi på film eller bara snackar skit.

På grund av detta måste min son gå på förskola långa dagar och vi får leva på existensminimum.

Lägg ner dessa jävla vuxendagis och satsa pengarna på något som ger jobb!!!! Så trött på att sitta här dag ut och dag in. Totalt slöseri med pengar.   

• Svar på tråden Så j***a trött på mitt vuxendagis!!!
  • Anonym (Arbetslös)
    H2O Mineral skrev 2013-10-23 10:40:06 följande:
    Är man sjuk så ser man till att bli sjukskriven eftersom man då får mindre krav på sig. 

Tror inte ett skit på att du skulle vara sjuk, du vill bara inte jobba obekväma arbetstider eller flytta. Du vill helt enkelt ha specialbehandling.  Så lycka till med att få ett jobb

Jag skiter i vad du tror. AF accepterar mina anledningar att inte söka på obekväma tider och det är det viktiga för mig. Hur vet du att jag inte har någon sjukskrivning?! Du antar så förbaskat mycket du, så. . .
  • H2O Mineral
    Anonym (00) skrev 2013-10-23 10:40:29 följande:

Så du söker inte arbeten på heltid?
    30 minuter per dag är knappast heltid. 
    Jag är inte samma som Mineralvatten/Elin 885!
  • Anonym (studenten)

Vårdadministratörs-utbildningen kan jag verkligen rekommendera om du har lite sinne för datorer, administrativa uppgifter och att skriva (och det verkar du ju ha för du skriver ju bra språk här i tråden) och om det passar dig på andra vis. Jag vet inte vad du har för svårigheter eller handikapp, men jag har hört talas om rullstolsburna sekreterare som får sina arbetsuppgifter koncentrerat mot själva journalskrivandet så att dom inte ska behöva springa runt så mycket. Jag har snart läst färdigt en 2-årig sådan och dom verkligen kastar jobb efter oss här i min stad. Det är jättebrist! Jag hade jobb innan, men jag behöver desperat ett dagtid jobb och ett heltidsjobb och det verkar nästan alla få som medicinsk sekreterare/läkarsekreterare/vårdadministratör.

• Anonym (Arbetslös)
    Anonym (00) skrev 2013-10-23 10:40:29 följande:

Så du söker inte arbeten på heltid?

Personligen gör jag inte det, men eftersom det inte är relevant för frågan om vuxendais så har jag inte tagit upp det. Jag har försökt hålla mig som privatperson lite i skymundan eftersom det inte är mig vi ska prata om, utan vuxendagis.
  • H2O Mineral
    Anonym (Arbetslös) skrev 2013-10-23 10:42:07 följande:

Jag skiter i vad du tror. AF accepterar mina anledningar att inte söka på obekväma tider och det är det viktiga för mig. Hur vet du att jag inte har någon sjukskrivning?! Du antar så förbaskat mycket du, så. . .
    Eftersom du skrivit att du söker jobb på heltid så har du ingen sjukskrivning.... Även om heltid för dig innebär 30 min per dag. 

Visst AF accepterar att du inte söker ob tider eller kan flytta, men det är inte AF som ger dig ett jobb. Fast det kanske du trodde?! 
  • H2O Mineral
    Anonym (Arbetslös) skrev 2013-10-23 10:42:07 följande:

Jag antar inte, jag läser vad du skrivit och svarat i tråden. 
  • H2O Mineral
    Anonym (Arbetslös) skrev 2013-10-22 09:36:21 följande:
    På grund av detta måste min son gå på förskola långa dagar och vi får leva på existensminimum.
    Anonym (Arbetslös) skrev 2013-10-23 10:43:59 följande:

Personligen gör jag inte det, men eftersom det inte är relevant för frågan om vuxendais så har jag inte tagit upp det. Jag har försökt hålla mig som privatperson lite i skymundan eftersom det inte är mig vi ska prata om, utan vuxendagis.
    Hade du inte sökt jobb på heltid utan varit sjukskriven och bara sökt på halvid så hade din son inte varit så långa dagar på dagis eftersom du inte hade varit på "vuxendagiset" hela dagen... 

• Anonym (Arbetslös)
    H2O Mineral skrev 2013-10-23 10:48:10 följande:
    Hade du inte sökt jobb på heltid utan varit sjukskriven och bara sökt på halvid så hade din son inte varit så långa dagar på dagis eftersom du inte hade varit på "vuxendagiset" hela dagen... 

Om jag inte måste pendla eller ta flera raster än de andra. Du tänker för fort hela tiden. . .
  • Anonym (Arbetslös)
    H2O Mineral skrev 2013-10-23 10:45:05 följande:
    Eftersom du skrivit att du söker jobb på heltid så har du ingen sjukskrivning.... Även om heltid för dig innebär 30 min per dag. 

Visst AF accepterar att du inte söker ob tider eller kan flytta, men det är inte AF som ger dig ett jobb. Fast det kanske du trodde?! 

Var har jag skrivit att jag söker jobb på heltid?
  • H2O Mineral
    Anonym (Arbetslös) skrev 2013-10-23 10:50:03 följande:

Om jag inte måste pendla eller ta flera raster än de andra. Du tänker för fort hela tiden. . .
    VA? 

Varför måste du ta flera raster än alla andra? Varför måste du pendla? Du vägrade ju att ta jobb så att du måste flytta (eller anstränga dig) så då misstänker jag att du inte pendlar till "vuxendagiset" för du kan säkert få till med af att du får sitta hemma...  
Svar på tråden Så j***a trött på mitt vuxendagis!!!