Anonym (också varit där) skrev 2013-10-23 13:50:03 följande:
Ts du verkar var negativ till precis alla råd du fått och hittar fel på allt.Som jag skrev innan så kan du väll höra med din handläggare om du kan vara på ett företag du känner till som nystartsjobb ex.Har du pratat med din handläggare?? Du svara inte ens mig? Finns många företag som tar in.Jag vet faktiskt många som fått anställning efter den tiden också så sluta vara så negativ eller får du ju fortsätta sitta där! Varför finns det inga andra alternativ för dig? Jag är inte på nån sån plats men jag har rätt att få nystart och anställningsstöd på företag.Under den tiden du är där får du samma lön som företaget.Det är väll ett bättre altrnativ än den du är i nu iallafall? Min sambo har just nu praktik på ett relativt nystartat företag och efter sex månader har de sagt han får
anställning.De behöver folk och ville ha honom på sitt företag så han utnyttjas inte.
Han trivs skitbra och han har ett jobb och fast efter sex månader.
Tycker även inställningen om att man kan bli utnyttjad är så fel! Varför kan man bara inte se saken för vad den verkligen är? Det är en chans till arbete! Man har betydligt lättare att få ett riktigt arbete om man visar framfötterna på praktik och liknande.
So what om företaget får betalt för att ha dig där, huvudsaken du kan ha vinning av det!
(Sedan kan jag säga att det skulle nog vara typ omöjligt att få företag att tacka ja till fas3:or utan ersättning, mååånga av dem är energikrävande att ha)