• Anonym (Arbetslös)

Så j***a trött på mitt vuxendagis!!!

Jag är så SJUKT trött på att regeringen bestämt om dessa vuxendagis. Det ser bra ut i pappren att vi arbetslösa är i "sysselsättning", men i verkligheten är det helt sjukt.

På mitt vuxendagis sitter alla med var sin laptop och surfar. Jobbsökandet tar en halvtimma, max, eftersom jag varit arbetslös så pass länge (det tar längre tid om man är ny). Sedan sitter jag är på FL, Facebook, FB etc. Ibland kollar vi på film eller bara snackar skit.

På grund av detta måste min son gå på förskola långa dagar och vi får leva på existensminimum.

Lägg ner dessa jävla vuxendagis och satsa pengarna på något som ger jobb!!!! Så trött på att sitta här dag ut och dag in. Totalt slöseri med pengar.   

• Svar på tråden Så j***a trött på mitt vuxendagis!!!
  • H2O Mineral
    Anonym (Arbetslös) skrev 2013-10-23 10:51:12 följande:

Var har jag skrivit att jag söker jobb på heltid?
    Vet du inte ens vad du själv har skrivit? 
    Jag är inte samma som Mineralvatten/Elin 885!
  • Anonym (Arbetslös)
    H2O Mineral skrev 2013-10-23 10:55:33 följande:
    Vet du inte ens vad du själv har skrivit? 

Jag vet att jag inte har skrivit det.
    H2O Mineral skrev 2013-10-23 10:55:13 följande:
    VA? 

Varför måste du ta flera raster än alla andra? Varför måste du pendla? Du vägrade ju att ta jobb så att du måste flytta (eller anstränga dig) så då misstänker jag att du inte pendlar till "vuxendagiset" för du kan säkert få till med af att du får sitta hemma...  

Du sitter och antar så sjukt mycket du. Läs det jag skriver och sluta måla upp bilder av mig som inte är sanna.

• msmurphy
    puss skrev 2013-10-23 10:27:06 följande:
    Men vad är det med dig då? Jag visar lite förståelse för ts situation.
    Var inte så otrevlig och sluta hoppa på folk.
    Du visar förståelse genom att tala om för henne att hon aldrig kommer komma där ifrån? My ass.
  • Anonym (pinsamt)
    Anonym (hff) skrev 2013-10-22 19:54:15 följande:
    Öh! Han ÄR på sin arbetsplats 8,5 timmar per dag. Han VILL jobba men det FINNS INGET att göra. Han måste vara kvar hela dagen.  Han måste gå upp 6.30 varje dag och åka dit  fast det inte finns tillräcklig sysselsättning.  Han åker hem 16 och kommer hem runt 16.30 varje dag. 

När han hade a-kassa fick han ut runt 11.000 kr och var då HEMMA!  Nu får han som sagt 9000 och är borta 10 h per dag! 

fick min man ut 9000 i månaden för de där beskriver skulle han va överlycklig! Nu får han 3500 av att va hemma, söka jobb och gå till af då och då!
    Din man är bortskämd så de skriker om det!!!!!!  
  • puss
    msmurphy skrev 2013-10-23 11:01:22 följande:
    Du visar förståelse genom att tala om för henne att hon aldrig kommer komma där ifrån? My ass.
    Usch så otrevlig du är.
  • H2O Mineral
    Anonym (Arbetslös) skrev 2013-10-23 10:57:59 följande:

Jag vet att jag inte har skrivit det.

Du sitter och antar så sjukt mycket du. Läs det jag skriver och sluta måla upp bilder av mig som inte är sanna.

Varför skulle du behöva ta mer raster än alla andra? Dvs att din son är lång tid på dagis är helt självförvållat från din sida. Vad har du att klaga på?
    Jag är inte samma som Mineralvatten/Elin 885!
  • Fanny 833
    Anonym (Arbetslös) skrev 2013-10-23 09:21:43 följande:

Öh. . jo, det finns "jag kan inte flytta" och "jag kan inte jobba obekvämt".  

om du vill vara fast i din situation så kan du ju använda de ursäkterna. 

• Anonym (Arbetslös)
    Fanny 833 skrev 2013-10-23 11:20:39 följande:

om du vill vara fast i din situation så kan du ju använda de ursäkterna. 

Det har inget med det att göra. Alla människor kan inte allt, bara för att det finns andra osm kan. Fatta det först så kan vi tala vidare sedan.
  • Anonym (råger)
    Anonym (Arbetslös) skrev 2013-10-23 11:23:26 följande:

Det har inget med det att göra. Alla människor kan inte allt, bara för att det finns andra osm kan. Fatta det först så kan vi tala vidare sedan.

Snälla, försök få en fas 3 plats någonstans där du känner annordnaren, företag eller idrottsklubb eller

någon ideellt.  Då kan du själv avtala med anordnaren vad du skall göra och när och hur.

Så slipper du sitta där hela dagarna !    
  • Anonym (hff)
    Anonym (?) skrev 2013-10-23 10:33:25 följande:
    Nej, de är obetalda. På semester är man inte aktivt jobbsökande därav är de obetalda. 

Anonym (?) skrev 2013-10-23 10:33:25 följande:
    Nej, de är obetalda. På semester är man inte aktivt jobbsökande därav är de obetalda. 

Men ge dig! Min man fick 4 veckors betald semester i sommar! :))
Svar på tråden Så j***a trött på mitt vuxendagis!!!