• Anonym (Arbetslös)

Så j***a trött på mitt vuxendagis!!!

Jag är så SJUKT trött på att regeringen bestämt om dessa vuxendagis. Det ser bra ut i pappren att vi arbetslösa är i "sysselsättning", men i verkligheten är det helt sjukt.

På mitt vuxendagis sitter alla med var sin laptop och surfar. Jobbsökandet tar en halvtimma, max, eftersom jag varit arbetslös så pass länge (det tar längre tid om man är ny). Sedan sitter jag är på FL, Facebook, FB etc. Ibland kollar vi på film eller bara snackar skit.

På grund av detta måste min son gå på förskola långa dagar och vi får leva på existensminimum.

Lägg ner dessa jävla vuxendagis och satsa pengarna på något som ger jobb!!!! Så trött på att sitta här dag ut och dag in. Totalt slöseri med pengar.   

• Svar på tråden Så j***a trött på mitt vuxendagis!!!
  • Anonym (Arbetslös)
    Anonym (råger) skrev 2013-10-23 11:25:56 följande:

Snälla, försök få en fas 3 plats någonstans där du känner annordnaren, företag eller idrottsklubb eller

någon ideellt.  Då kan du själv avtala med anordnaren vad du skall göra och när och hur.

Så slipper du sitta där hela dagarna !    

Jo, jag har ägnar ganska mycket tid åt att hitta något annat, men som jag skrev är det också svårt. För övrigt är jag inte i fas3.
  • Anonym (Arbetslös)
    Anonym (hff) skrev 2013-10-23 11:28:38 följande:

Men ge dig! Min man fick 4 veckors betald semester i sommar! :))

Men pratar inte ni om olika saker? Den ena om fas 3 och den andra om a-kassa?
  • Anonym (hff)
    Anonym (pinsamt) skrev 2013-10-23 11:09:21 följande:
    fick min man ut 9000 i månaden för de där beskriver skulle han va överlycklig! Nu får han 3500 av att va hemma, söka jobb och gå till af då och då! Din man är bortskämd så de skriker om det!!!!!!  

Jaha ok jag frågade han nu och han brukar få ut drygt 10000 kr. Dessutom har vi sparpengar mycket! ! Så visst är han bortskämd! Vi säger väl så då
  • Anonym (Väninnan)
    Fanny 833 skrev 2013-10-23 08:03:58 följande:

men ska staten betala för att du ska kunna träffa din mamma (alltså barnets mormor). 

att bo nära sina mor och farföräldrar anses väll vara en lyx.   

Om man är en hel familj, ja. Inte om pappan är frånvarande - då blir mammans föräldrar och syskon VÄLDIGT viktiga.
  • Anonym (råger)
    Anonym (Arbetslös) skrev 2013-10-23 11:29:21 följande:

Jo, jag har ägnar ganska mycket tid åt att hitta något annat, men som jag skrev är det också svårt. För övrigt är jag inte i fas3.
    Ok, sorry. Tog tyvär för givet att du satt på någon fas 3 lokal.

Hade du bott i Stockholm hade jag kunnat hjälpa till.  
  • Flash Gordon
    Anonym (Arbetslös) skrev 2013-10-23 11:23:26 följande:

Det har inget med det att göra. Alla människor kan inte allt, bara för att det finns andra osm kan. Fatta det först så kan vi tala vidare sedan.

Så, vad är fel med de YH-utbildningar som länkats?
  • Anonym (Arbetslös)
    Flash Gordon skrev 2013-10-23 11:36:45 följande:

Så, vad är fel med de YH-utbildningar som länkats?

Det var jättesnällt av dig att lägga in dem och jag ber om ursäkt för att jag glömde att tacka. Det var så många inlägg just då.
  • Anonym (Arbetslös)
    Anonym (råger) skrev 2013-10-23 11:33:53 följande:
    Ok, sorry. Tog tyvär för givet att du satt på någon fas 3 lokal.

Hade du bott i Stockholm hade jag kunnat hjälpa till.  

Jag kan eventuellt pendla till Stockholm beroende på var i staden det är. Jag pendlade Norrköping-Liningö en period och det tog mycket tid med buss, tåg, tunnelbana och buss. Det gick då, men det går inte med barn.
  • Flash Gordon
    Anonym (Arbetslös) skrev 2013-10-23 11:41:08 följande:

Det var jättesnällt av dig att lägga in dem och jag ber om ursäkt för att jag glömde att tacka. Det var så många inlägg just då.

Varsågod, men är YH ingenting för dig? Du har ju förmodligen redan sett dem om du har kollat. Har du valt bort dem?

De där var de utan någon högre behörighet än gymnasium. 
  • Anonym (00)
    Anonym (Arbetslös) skrev 2013-10-23 10:42:07 följande:

Jag skiter i vad du tror. AF accepterar mina anledningar att inte söka på obekväma tider och det är det viktiga för mig. Hur vet du att jag inte har någon sjukskrivning?! Du antar så förbaskat mycket du, så. . .

Men då ska du inte gnälla att du lever på existensminimum, för då är det något som du väljer att göra...
Svar på tråden Så j***a trött på mitt vuxendagis!!!