• Anonym (Arbetslös)

Så j***a trött på mitt vuxendagis!!!

Jag är så SJUKT trött på att regeringen bestämt om dessa vuxendagis. Det ser bra ut i pappren att vi arbetslösa är i "sysselsättning", men i verkligheten är det helt sjukt.

På mitt vuxendagis sitter alla med var sin laptop och surfar. Jobbsökandet tar en halvtimma, max, eftersom jag varit arbetslös så pass länge (det tar längre tid om man är ny). Sedan sitter jag är på FL, Facebook, FB etc. Ibland kollar vi på film eller bara snackar skit.

På grund av detta måste min son gå på förskola långa dagar och vi får leva på existensminimum.

Lägg ner dessa jävla vuxendagis och satsa pengarna på något som ger jobb!!!! Så trött på att sitta här dag ut och dag in. Totalt slöseri med pengar.   

• Svar på tråden Så j***a trött på mitt vuxendagis!!!
  • Anonym (Arbetslös)
    Anonym (333) skrev 2013-10-23 14:54:05 följande:

Hur tycker du att du borde få hjälp med din situation?

Vettiga alternativ till det du kallar vuxendagis alltså.  

Praktik på riktiga företag är väl det som jag tror mest på. Helst då ett företag som anställer, naturligtvis. Jag har gjort pratik i två omgångar. Ena gången fick jag ett projekt och ett sommarjobb, andra gången bara ett sommarjobb. Så praktik är väl det jag tror mest på, men som sagt har jag inte fått praktikplats heller den här gången.
  • Anonym (Arbetslös)
    Anonym (00) skrev 2013-10-23 14:54:27 följande:

Kolla igenom dina svar. Du har ratat allt, redan gjort allt, vill inte göra samma sak igen osv osv osv osv osv. Du har hittat fel på precis allt.

Jag har aldrig sagt att jag inte vill göra samma sak igen. Det är bara något som en del i tråden vill få det till. Däremot är det sant att jag nog gjort allt av de "vanliga" sakerna som att ringa, söka, visa upp mig etc.
  • Anonym (Arbetslös)
    Mymla skrev 2013-10-23 14:55:43 följande:
    Vad är du bra på och vad vill du helst jobba med?

Informationshantering och bibliotek är det jag söker mest. Annars tycker jag om att jobba med människor eller lite vad som. Jag har jobbat inom många saker.
  • Forrest
    Anonym (Arbetslös) skrev 2013-10-23 14:53:12 följande:

Små extainkomster är inte så svårt att få, men det leder inte till fast jobb.
    Du har med andra ord aldrig plockat ett enda bär.  Du har säsong ifrån efter midsommar till november och om du vill jobba åt dig själv vilket du tydligen inte vill kunde du ha suttit på facebok hela våren. Och då har du dessutom svamp att tjäna pengar på-.
    Men gnäll vidare,,
  • Petrol

Många extrainkomster blir o andra sidan en heltidssyssla och försörjning, det är en lite annan angreppsvinkel på det som jag själv försöker ha när det är trögt med annan försörjning.

Bara en tanke att bolla med sådär, alla pengar kanske inte måste komma från samma burk?
  • Anonym (också varit där)
    Anonym (Arbetslös) skrev 2013-10-23 14:57:39 följande:

Praktik på riktiga företag är väl det som jag tror mest på. Helst då ett företag som anställer, naturligtvis. Jag har gjort pratik i två omgångar. Ena gången fick jag ett projekt och ett sommarjobb, andra gången bara ett sommarjobb. Så praktik är väl det jag tror mest på, men som sagt har jag inte fått praktikplats heller den här gången.
    Praktik,nystartsjobb kan du tänka dig alltså.Kanon! Du måste prata med din handläggare på af.Det är deras jobb att hjälpa dig.Du är väll inte tvungen att vara där du är nu? Visste du att du har en betald dag i veckan till att söka jobb,träffa arbetsgivare,skicka cv mm.Ta en dag och gör det och prata med din handläggare! Nu ger jag inte dig mer råd för det verkar vara hopplöst,tyvärr
  • Anonym (Arbetslös)
    Anonym (också varit där) skrev 2013-10-23 15:05:22 följande:
    Praktik,nystartsjobb kan du tänka dig alltså.Kanon! Du måste prata med din handläggare på af.Det är deras jobb att hjälpa dig.Du är väll inte tvungen att vara där du är nu? Visste du att du har en betald dag i veckan till att söka jobb,träffa arbetsgivare,skicka cv mm.Ta en dag och gör det och prata med din handläggare! Nu ger jag inte dig mer råd för det verkar vara hopplöst,tyvärr

Fast det har vi pratat om vid inskrivning och varje månad när jag gör uppföljning, i och för sig. Det gör väl alla arbetslösa som kan få den här hjälpen. I början var jag så klart hoppfull och trodde att det kunde ge något, men nu efter sex månader (jag har jobbat två av de sex) börjar jag undra lite.
  • Anonym (00)

Men de ger erfarenheter och minskar glappen mellan arbeten.
  • Anonym (00)
    Anonym (Arbetslös) skrev 2013-10-23 14:59:11 följande:

Jag har aldrig sagt att jag inte vill göra samma sak igen. Det är bara något som en del i tråden vill få det till. Däremot är det sant att jag nog gjort allt av de "vanliga" sakerna som att ringa, söka, visa upp mig etc.

Men det du räknar upp nu är ju saker man får göra varje vecka.. Inte nåt man gör en gång.
Svar på tråden Så j***a trött på mitt vuxendagis!!!