• LisanA

Avskyr att dottern sover i vår säng!

Vår dotter som är 5 år kommer varje natt tassande med kudden under armen. Hon är mörkrädd och vill sova nära mig. Hennes pappa tycker inte om det här, han försöker till och med ge henne pengar för att hon ska sova i sin egna säng. Han har sagt att han avskyr att hon sover i vår säng… okej någon natt, men inte varje natt…
    Vad ska jag göra? Jag vill ju finnas för min dotter så hon känner sig trygg, samtidigt så sover jag jättedåligt och sexlivet uteblir ju….

• Svar på tråden Avskyr att dottern sover i vår säng!
  • L1ndah3
    singel pappa83 skrev 2013-12-16 23:08:15 följande:
    Roligt att det bara är kvinnor som svarat, å alla tycker att mannen har fel!  

Jag hade sagt likadant! inte bara för sexets skull utan oxå för min egen och min egna sömn! har haft bekanta som låtit barnet sova i deras säng, å visst till slut så slutade han, när han va 6 å föräldrarna inte längre va tsm.( till stor del pga saknaden av närhet mys å sex) 

Men sömnen är viktig, och sexlivet är oxå viktigt. 

Tror mer dom andra tipsen om att få barnet att somna i sin egna säng är bättre! 

Tror knappast det berodde på att sonen sov hos dem.. Snarare att de hade dålig fantasi och lät det vara.
  • L1ndah3
    singel pappa83 skrev 2013-12-17 00:14:48 följande:
    För att vi vuxna mer behöver den närheten mer än ett litet barn, iaf när vi sover. 

tycker det är väldigt dumt att låta ens egentid/kärleksliv  försvinna bara för att man fått barn! 

Haha va? Nu måste du skoja eller så har du Ingen koll på hur barn fungerar...

Så all egentid/kärleksliv kan man bara ta vara på när man ligger i sängen på natten?? Det måste vara det sämsta jag hört.
  • slutatsnusa
    Psykologistuderande skrev 2013-12-17 09:38:08 följande:
    Känner du honom väl? Jag menar.. jag antar att du vet mer om honom än vad vi andra gör? För, baserar du din dumhet på enbart TS så måste jag skriva att du är en arrogant och inskränkt jävel. 

Känns bra va?

/Linda

du har precis påbörjat dina studier förstår jag!
    ditt sätt att reflektera över andras tillkortakommanden kan bara bli bättre
  • evaanderzzon
    Psykologistuderande skrev 2013-12-17 09:38:08 följande:
    Känner du honom väl? Jag menar.. jag antar att du vet mer om honom än vad vi andra gör? För, baserar du din dumhet på enbart TS så måste jag skriva att du är en arrogant och inskränkt jävel.  Känns bra va? /Linda

Psykologistuderande... Du kanske ta och ta tag i dig själv först? Du verkar inte vara speciellt psykologisk... Eller trevlig öht.
  • Knota

Jag är heller inte förtjust i att mitt barn kommer in på natten och ska sova, det blir så trångt. Vi började med att leda tillbaka hen till sängen, så fick hen somna om igen.
    Det har fungerat bra.

• sol4

När dottern kommer med kudden på natten o vill sova i eran säng säg att det är mysigare i henne säng så lägger ni er där ist. När hon somnat kan du lägga dig i din säng. Så har jag gjort med båda mina barn o det har funkat jättebra.

• EnAnonumius
    evaanderzzon skrev 2013-12-17 00:22:15 följande:
    Pappan sover på soffan, du och lilltjejen i stora sängen. Imorn är det pappan som går och klipper av sädesledarna. Den mannen ska inte ha några barn. Okänsliga jävel!
    Kan du inte klippa dina äggledare/sädesledare också för varför skall folk yngla av sig som beter sig så otroligt omoget och kräver saker av andra bara för att de inte passar in i din "fina perfekta mall" över hur man skall vara förälder? 

Ja även barn har rätt att slippa att vara rädda det säger jag INGET om, och barn behöver nattlig trygghet. Dock så behöver det fan inte ha med okänslighet att göra per se som du vill framställa det som bara för att man inte vill att dottern sover i sängen. 
    Man kan gott lösa det på så många olika sätt utan att du skall gapa, på ett direkt otrevlig, om att pappan skall sterilisera sig. 
    evaanderzzon skrev 2013-12-17 10:52:49 följande:

Psykologistuderande... Du kanske ta och ta tag i dig själv först? Du verkar inte vara speciellt psykologisk... Eller trevlig öht.
    Hejsan Sten. Får jag presentera dig för Glashuset?

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Recept
    La Lola skrev 2013-12-16 15:38:10 följande:
    1) Det är en övergående period.
    2) Lägg en madrass på golvet intill er säng som hon kan sova på om hon inte får sova i er säng.
    3) Hitta andra ställen att pippa på. man måste inte ha sex i sängen jämt.

Vuxna får sova tillsammans men barn ska sova ensamma till varje pris?
    Något jag inte kan förstå.

Nr 2 mycket bra tips och även självklart nr 3 ;)

Men nr 1 kan va en väldigt lång period.

Jag har varit mörkrädd så länge jag kan minnas. 
    Hos mamma fick jag alltid krypa ner, men inte hos pappa (skilda föräldrar)
    Hans fru tyckte jag va fjantig. Ibland la jag mig på soffan hos hunden men då fick jag bannor för det med för att då blev hunden orolig och tassade fram och tillbaka mellan soffan och deras sovrum.
    Istället somnade jag oftast om av ren utmattning =/ ingen hit.

Jag har haft svårt att sova ensam ända fram till jag gick KBT-terapi för mörkerrädslan.

Nu menar jag inte att alla barn är lika sjukligt mörkrädda och otrygga som jag var. 
    Men det kan va värt att tänka på.

Kom bara ihåg att aldrig förminska flickans rädsla.

• EnAnonumius
    LisanA skrev 2013-12-16 15:34:43 följande:

Vår dotter som är 5 år kommer varje natt tassande med kudden under armen. Hon är mörkrädd och vill sova nära mig. Hennes pappa tycker inte om det här, han försöker till och med ge henne pengar för att hon ska sova i sin egna säng. Han har sagt att han avskyr att hon sover i vår säng… okej någon natt, men inte varje natt…
    Vad ska jag göra? Jag vill ju finnas för min dotter så hon känner sig trygg, samtidigt så sover jag jättedåligt och sexlivet uteblir ju….

Jag var också mörkrädd när jag var liten..
    Är det fortfarande nu i vuxen ålder, även om jag kan hantera det bättre. Skäms

Jag sov alltid med en liten lampa på på natten och blev det väldigt jobbigt så sov jag bredvid fosterfar, nåja han sov inne hos mig. Morsan var aldrig förtjust i att ha mig sovande i deras säng.
    Fosterfar var den som var lite mer "vårdande förälder" än biomor.

Med dagens lampor som finns så har man ju söta små figurer med LED-lampor i, så det behöver ju inte dra mycket ström, och ger det ett behagligt sken på nätterna med.
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • SötFlöt

Vem har sex mitt i natten?

★☆°♥ (¯`°?.¸ ♥ Nova 090305 & Iza 110403 ♥¸.?°´¯) ♥☆°★
Svar på tråden Avskyr att dottern sover i vår säng!