La Lola skrev 2013-12-18 14:02:53 följande:
1) Tror du seriöst att det handlar om att curla ett barn när man ser dess behov av att samsova?
2) Varför tror du att de som sover med sina föräldrar skulle klara sig sämre än andra ungar som sover i egen säng?
3) Se Rocket Manias fråga.
1) Jag måste uttryckt mig fel om att curla barn genom att samsova. För att curla handlar om andra saker än just samsovning. för mig handlar begreppet curla om att barnet inte får visa på sina egna färdigheter och kunskaper o känslan att jag kan själv och vet själv och hot om barnets självständighet. tror att vi alla föräldrar curlar ibland (vilket jag gör) men nu pratar jag om det extrema hållet. o i curling ingår inte samsovning som sagt.
2) Jag tror inte på att barn mår sämre eller beter sig sämre.
vad jag ville få fram i min text var att när en förälder blir jävligt trött o inte kan sova tillsammans med flera stycken i sängen då fungerar inte ens hälsan, då vi människor behöver sömn för att orka med vardagen med allt vad det innebär. Då måste man dra en gräns. Och det är inte farligt att sova i egen säng. Det är något ett barn måste lära sig så småningom ändå.
Jag sov i mammas säng till jag var 10. Jag skäms och skämdes lite även då. Hon skulle lärt mig att sova i egen säng helt klart. Bara en parantes.