Lola89 skrev 2013-12-17 19:33:35 följande:
Så att sova med sitt barn är detsamma som att sova med sin partner...wow, verkligen inte i min värld! Barnet får ju närhet under dagen eller får ditt bara det bara under natten??? Att sova med sin partner är en helt annan sak, vilket faktiskt är viktigt i ett förhållande.Jag har redan nämt att man ska först kommunicera med barnet alltså prata och förklara att hon inte har något att vara rädd för. Låsa dörren är så att barnet ska förstå, klart jag skulle öppna om hon hade panik, men det är en helt annan sak.
Men du, rädsla är inte rationellt... Om du tycker hundar är obehagliga och det kommer en hund glatt hoppandes mot dig, hoppar upp på dig och leker lite vilt samtidigt som ägaren står bakom och säger "han är inget att vara rädd för, han leker bara", tycker du att det är så betryggande då när du står med hundens tänder tre cm från näsan?
För övrigt är det lite konstigt om du tycker att du och din partner har rätt att få närhet om nätterna, men inte ditt barn. Din parten är ju så stor och duktig och borde väl ha lärt sig att sova själv vid det här laget.. inget att vara rädd för.