• LisanA

Avskyr att dottern sover i vår säng!

Vår dotter som är 5 år kommer varje natt tassande med kudden under armen. Hon är mörkrädd och vill sova nära mig. Hennes pappa tycker inte om det här, han försöker till och med ge henne pengar för att hon ska sova i sin egna säng. Han har sagt att han avskyr att hon sover i vår säng… okej någon natt, men inte varje natt…
    Vad ska jag göra? Jag vill ju finnas för min dotter så hon känner sig trygg, samtidigt så sover jag jättedåligt och sexlivet uteblir ju….

• Svar på tråden Avskyr att dottern sover i vår säng!
  • gbgumman

Våra barn kommer också på natten. Vi har sex innan de kommer.

• liv
    evaanderzzon skrev 2013-12-17 10:52:49 följande:

Psykologistuderande... Du kanske ta och ta tag i dig själv först? Du verkar inte vara speciellt psykologisk... Eller trevlig öht.
    När man skriver att man tycker att någon ska klippa av sädesledarna för att de vill sova ifred så har man förbrukat rätten att uttala sig om vem som är trevlig...
  • evaanderzzon
    liv skrev 2013-12-17 14:55:02 följande:
    När man skriver att man tycker att någon ska klippa av sädesledarna för att de vill sova ifred så har man förbrukat rätten att uttala sig om vem som är trevlig...

Oh mighty you.
  • ViktoriaJ

Avskyr att hon sover i er säng? Schyst inställning av pappan. 

Har hon en liten sänglampa i sitt rum som kan vara tänd när hon sover? När hon tassar in, följ med henne tillbaka till hennes säng och sitt med henne tills hon somnar. 

Sömn och sex är två saker som föräldrar prioriterar bort när man har barn. 

• SupersurasunkSara

En liten myslampa tänd så det inte blir kolmörkt i rummet, lite lugn musik på hela natten, en av er går tillbaka med henne till sin egen säng och sitter där tills hon somnat om, en madrass på golvet bredvid er säng där hon får ligga är det något ni har testat? Om inte, testa

• Tildalainen

Varför uteblir sexlivet, undrar jag? Måste man ha sex mitt i natten när dottern kommit till sängen?
    För mig är det självklart att barnen ska få komma om de behöver närheten. Det är inte för alltid.

• keron
    Shades skrev 2013-12-17 09:49:28 följande:
    Nu är jag förvisso singelpappa men detta är vad som gäller hemma hos oss:
    Barnen somnar (nästan) alltid i egna sängar men om de vaknar av t.ex. en mardröm får de _självfallet_ komma och lägga sig i min säng.

Om jag hade funnit en kvinna som invände mot detta så hade hon fått sova någon annanstans...
  • Lola89
    LisanA skrev 2013-12-16 15:34:43 följande:
    Vår dotter som är 5 år kommer varje natt tassande med kudden under armen. Hon är mörkrädd och vill sova nära mig. Hennes pappa tycker inte om det här, han försöker till och med ge henne pengar för att hon ska sova i sin egna säng. Han har sagt att han avskyr att hon sover i vår säng? okej någon natt, men inte varje natt? Vad ska jag göra? Jag vill ju finnas för min dotter så hon känner sig trygg, samtidigt så sover jag jättedåligt och sexlivet uteblir ju?.

Jag skulle ha förklarat för barnet att på natten så sover man i sin egen säng, och lagt någon nattlampa hos barnet så hon kan sova. Om hon fortsätter komma till våran säng så är det inte för att hon är rädd utan för att hon är van. Jag skulle ha låst sovrumms dörren då har hon inget annat val än att gå tillbaka till sin egen säng.
  • Annsiss

Jag ogillar också barn i sängen och dottern ogillar egentligen att trängas med oss då det blir trångt och varmt. Vi brukar gå med henne tillbaka till sitt rum och stanna tills hon somnat, det funkar bra.

Svar på tråden Avskyr att dottern sover i vår säng!