• LisanA

Avskyr att dottern sover i vår säng!

Vår dotter som är 5 år kommer varje natt tassande med kudden under armen. Hon är mörkrädd och vill sova nära mig. Hennes pappa tycker inte om det här, han försöker till och med ge henne pengar för att hon ska sova i sin egna säng. Han har sagt att han avskyr att hon sover i vår säng… okej någon natt, men inte varje natt…
    Vad ska jag göra? Jag vill ju finnas för min dotter så hon känner sig trygg, samtidigt så sover jag jättedåligt och sexlivet uteblir ju….

• Svar på tråden Avskyr att dottern sover i vår säng!
  • Wilowa
    Lola89 skrev 2013-12-17 16:57:24 följande:
    Klart de är vana! Första gången är det okey, även andra och tredje, men sen handlar det inte om rädsla utan om vana. De måste du själv förstå! Det är viktigt att man pratar med barnet och förklarar hur det ligger till. Barn förstår mer än du tror. Om man har bra kommunikation med barnet och nattlampa(om det behövs), så förstår de varför de ska sova i sin egen säng och gör de. Att låsa dörren är ett sätt att visa barnet att man inte ger med sig och faktiskt håller de man lovat.

En vacker dag låser hon ut dig från sitt liv...
  • jag är den jag är
    Deelicious skrev 2013-12-17 17:46:35 följande:
    Näe men att dela säng är en mycket intim relation. Jag älskar mina barn men skulle aldrig acceptera att en 5åring sov med oss varje natt. Barnen får sova själva eftersom jag anser att just sängsovning är för "intimt" och dessutom sover jag helt naken eller med sexiga underkläder. Jag är personligen väldigt "sexuell" under nattens gång och kramar och tar på min man flera gånger på ett sexuellt sätt.

Ja, må vara en märklig beskrivning men jag tror att många tänker samma som jag men jag uttrycker mig i orden de inte vill säga.

Och till er som sover nakna med barnen: EUW!! Tänk att vakna och ha barnets typ fot inborrat mellan benen eller barnets händer på tuttarna(Ja i sömnen rör man på sig och sånt kan ske)

Kortfattat: Barn får sova med barn och vuxna med vuxna :) Rättvist? eller hur?

Och barn som inte har några syskon då? Vem får de sova med?

Nej, jag tycker inte att det är något problem om mitt barns hand skulle hamna på mitt bröst. Brösten är nämligen inget sexuellt för mig. Visst, jag blir tänd när min man smeker dem. Men det blir jag när han nafsar i min nacke också. Innebär det att barnen inte får röra min nacke? Är den också sexuell?
  • La Lola
    Näe men att dela säng är en mycket intim relation. Jag älskar mina barn men skulle aldrig acceptera att en 5åring sov med oss varje natt. Barnen får sova själva eftersom jag anser att just sängsovning är för "intimt" och dessutom sover jag helt naken eller med sexiga underkläder. Jag är personligen väldigt "sexuell" under nattens gång och kramar och tar på min man flera gånger på ett sexuellt sätt.

Ja, må vara en märklig beskrivning men jag tror att många tänker samma som jag men jag uttrycker mig i orden de inte vill säga.

Och till er som sover nakna med barnen: EUW!! Tänk att vakna och ha barnets typ fot inborrat mellan benen eller barnets händer på tuttarna(Ja i sömnen rör man på sig och sånt kan ske)

Intim relation? Okej....visst, vi säger väl så.

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Deelicious
    jag är den jag är skrev 2013-12-17 17:49:45 följande:

Och barn som inte har några syskon då? Vem får de sova med?

Nej, jag tycker inte att det är något problem om mitt barns hand skulle hamna på mitt bröst. Brösten är nämligen inget sexuellt för mig. Visst, jag blir tänd när min man smeker dem. Men det blir jag när han nafsar i min nacke också. Innebär det att barnen inte får röra min nacke? Är den också sexuell?
    Men måste barnen sova med nån då? Jag sov inte med mina föräldrar när jag var 5 år.
  • La Lola
    Deelicious skrev 2013-12-17 17:52:26 följande:
    Men måste barnen sova med nån då? Jag sov inte med mina föräldrar när jag var 5 år.
    Du nä. Men alla barn är väl inte som dig?
  • Deelicious
    La Lola skrev 2013-12-17 17:53:59 följande:
    Du nä. Men alla barn är väl inte som dig?
    Nej men då beror det på föräldrarna i grunden som inte kunde skapa ett tryggt barn(på andra plan innan sängsovningen) så då är ju föräldrarna de sista barnet ska söka trygghet hos.

Spädbarn sover ju själva så varför ska inte 5 åringar göra det.
  • La Lola
    Deelicious skrev 2013-12-17 17:56:33 följande:
    Nej men då beror det på föräldrarna i grunden som inte kunde skapa ett tryggt barn(på andra plan innan sängsovningen) så då är ju föräldrarna de sista barnet ska söka trygghet hos.

Jaha! Du tror man samsover pga otrygga barn?

Spädbarn sover själva? Näe, inte här. Här samsover vi med bebisar.
  • jag är den jag är
    Deelicious skrev 2013-12-17 17:52:26 följande:

Och för att du inte gjorde det så måste det innebära att alla 5-åringar funkar på det sättet. För det är ju det enda rätta, eftersom det var så du gjorde?

Nej, barn måste inte sova med nån. Inte om de inte har det behovet. Men har de det så vill jag istället vända på frågan och säga; "Måste barn sova ensamma?"
  • jag är den jag är
    Deelicious skrev 2013-12-17 17:56:33 följande:

Äh! Kvalificerat skitsnack!
  • Dr Mupp

Bara för att du ser det som sexuellt om barn rör dig så kan du ju inte utgå från att alla har lika sjuka fantasier som du. 
    Rational arguments don?t usually work on religious people. Otherwise there would be no religious people.? - Gregory House, M.D
Svar på tråden Avskyr att dottern sover i vår säng!