• LisanA

Avskyr att dottern sover i vår säng!

Vår dotter som är 5 år kommer varje natt tassande med kudden under armen. Hon är mörkrädd och vill sova nära mig. Hennes pappa tycker inte om det här, han försöker till och med ge henne pengar för att hon ska sova i sin egna säng. Han har sagt att han avskyr att hon sover i vår säng… okej någon natt, men inte varje natt…
    Vad ska jag göra? Jag vill ju finnas för min dotter så hon känner sig trygg, samtidigt så sover jag jättedåligt och sexlivet uteblir ju….

• Svar på tråden Avskyr att dottern sover i vår säng!
  • Psykologistuderande
    evaanderzzon skrev 2013-12-17 00:22:15 följande:
    Pappan sover på soffan, du och lilltjejen i stora sängen. Imorn är det pappan som går och klipper av sädesledarna. Den mannen ska inte ha några barn. Okänsliga jävel!
    Känner du honom väl? Jag menar.. jag antar att du vet mer om honom än vad vi andra gör? För, baserar du din dumhet på enbart TS så måste jag skriva att du är en arrogant och inskränkt jävel. 

Känns bra va?

/Linda
  • tikki masala
    LisanA skrev 2013-12-16 15:34:43 följande:

Vår dotter som är 5 år kommer varje natt tassande med kudden under armen. Hon är mörkrädd och vill sova nära mig. Hennes pappa tycker inte om det här, han försöker till och med ge henne pengar för att hon ska sova i sin egna säng. Han har sagt att han avskyr att hon sover i vår säng… okej någon natt, men inte varje natt…
    Vad ska jag göra? Jag vill ju finnas för min dotter så hon känner sig trygg, samtidigt så sover jag jättedåligt och sexlivet uteblir ju….

Har haft problem med det. Vi löste det med att lägga en madrass på golvet bredvid mig så jag kunde hålla henne i handen om hon blev rädd. Hon är 7 nu och kommer fortfarande in flera gånger i veckan och lägger sig på madrassen. Hon får ju många mardrömmar osv och vill inte ligga kvar i sin säng. Förstår jag helt och hållet! Men jag behöver inte hålla henne i handen längre iallfall..
  • Shades

Nu är jag förvisso singelpappa men detta är vad som gäller hemma hos oss:
    Barnen somnar (nästan) alltid i egna sängar men om de vaknar av t.ex. en mardröm får de _självfallet_ komma och lägga sig i min säng.

Om jag hade funnit en kvinna som invände mot detta så hade hon fått sova någon annanstans...

• The past is now
    La Lola skrev 2013-12-16 15:38:10 följande:
    1) Det är en övergående period.
    2) Lägg en madrass på golvet intill er säng som hon kan sova på om hon inte får sova i er säng.
    3) Hitta andra ställen att pippa på. man måste inte ha sex i sängen jämt.

Vuxna får sova tillsammans men barn ska sova ensamma till varje pris?
    Något jag inte kan förstå.
  • jag är den jag är
    singel pappa83 skrev 2013-12-17 00:14:48 följande:
    För att vi vuxna mer behöver den närheten mer än ett litet barn, iaf när vi sover. 

tycker det är väldigt dumt att låta ens egentid/kärleksliv  försvinna bara för att man fått barn! 

Och vad i hela friden baserar du det uttalandet på!?

Att vi vuxna behöver närhet mer än vad barn gör?
    Jag är ledsen, men i mina öron låter det som kvalificerat skitsnack.
  • Skogsmamman

Vi har samsovit sen äldsta föddes. 15 månaders tjejen ligger mellan oss och 4,5 åringen kommer in på natten och lägger sig hos oss eller i spjälsängen bredvid. Dottern har nyss börjat sova i eget rum. Innan sov hennes pappa på en madrass i hennes rum men hon kom alltid ner på natten. Har extremt närhetsbehov!

Vi har alltid kört på att så länge alla sover är vi nöjda! =)

Vi har inte mindre sex bara för att barnen sover hos oss! Dåligt att skylla på barnen om man har dåligt sexliv!

• jag är den jag är
    Skogsmamman skrev 2013-12-17 10:07:39 följande:

Vi har inte mindre sex bara för att barnen sover hos oss! Dåligt att skylla på barnen om man har dåligt sexliv!

Håller med! Har man dåligt sexliv så beror det knappast på barnen utan på något annat. Dålig fantasi kanske?
  • La Lola
    jag är den jag är skrev 2013-12-17 10:17:23 följande:

Håller med! Har man dåligt sexliv så beror det knappast på barnen utan på något annat. Dålig fantasi kanske?
    Eller ett dåligt förhållande.
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • L1ndah3
    La Lola skrev 2013-12-16 15:38:10 följande:
    1) Det är en övergående period.

2) Lägg en madrass på golvet intill er säng som hon kan sova på om hon inte får sova i er säng.

3) Hitta andra ställen att pippa på. man måste inte ha sex i sängen jämt.

Vuxna får sova tillsammans men barn ska sova ensamma till varje pris?

Något jag inte kan förstå.

Precis vad jag tänkte säga!
Svar på tråden Avskyr att dottern sover i vår säng!