• LisanA

Avskyr att dottern sover i vår säng!

Vår dotter som är 5 år kommer varje natt tassande med kudden under armen. Hon är mörkrädd och vill sova nära mig. Hennes pappa tycker inte om det här, han försöker till och med ge henne pengar för att hon ska sova i sin egna säng. Han har sagt att han avskyr att hon sover i vår säng… okej någon natt, men inte varje natt…
    Vad ska jag göra? Jag vill ju finnas för min dotter så hon känner sig trygg, samtidigt så sover jag jättedåligt och sexlivet uteblir ju….

• Svar på tråden Avskyr att dottern sover i vår säng!
  • Kevin2011

Gör det obekvämt för henne i er säng. Mina föräldrar tryckte ihop sig när vi sov där så man fick 0.00 plats. Efter ett tag slutade vi komma varje natt "bara för att".

• grubbelidubb

Båda våra barn tassar in till oss på nätterna. De är 2 och 5 år. Så länge de känner att de behöver det är de välkomna. När vi köpte en ny säng valde vi att köpa en extra stor så att alla skulle få plats. Jag tycker inte att det påverkar vår relation negativt överhuvudtaget. För oss har det inte funnits någon tvekan om hurvida de får komma över till oss eller inte, däremot är vi noga med att de somnar i sin egen säng.

• Serendipitet
    LottaF skrev 2013-12-16 23:34:01 följande:
    Testa med drömfångare berätta att de kan fånga upp mardrömmar så man slipper dem. Prata med henne vad som är läskigt ibland kan mardrömmar vara ljud som hörs på natten mörkret osv. Tillsammans kan ni säjert hitta lösningar på hur det ska gå till. Vår son var 3 år när det var monster utanför hans rum och han ville sova hos oss. Vi prata om monstren och om de var rädda för något. Enligt sonen var de rädda för farliga djur. Alltså leta han upp farliga djur och placera ut vid sutt rum. Minstren försvann ich han kunde sova tryggt. Ibland har barnen bättrelösningar än vi bara de själva får tänka till lite och man fösöker hjälpa dem med deras lösning om det går.
    *** Ellinor 2005/09/22 *** Evelina 2012/01/15 ***
  • Patrik87

Jag har inga egna barn men minns när jag själv var liten. Beroende på föräldrarnas humör så var det antingen sova med dem eller madrass på golvet som gällde, och det senare funkade skitbra. Visst, man ville ju helst sova tillsammans med dem, men en madrass i samma rum funkade definitivt för att minska oron. Så ja, testa det!

• EnAnonumius
    SötFlöt skrev 2013-12-17 11:46:33 följande:
    Vem har sex mitt i natten?
    Uppenbarligen inte du ialf. 
    Många har sex när de har tid, och för vissa par så kan de vara mitt i natten som är en passande tid.
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • La Lola
    EnAnonumius skrev 2013-12-17 12:28:15 följande:
    Uppenbarligen inte du ialf. 
    Många har sex när de har tid, och för vissa par så kan de vara mitt i natten som är en passande tid.
    Då hoppas jag att man inte tillhör de som klagar på dålig sömn när barnen sover i sängen.
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Patrik87
    La Lola skrev 2013-12-17 12:33:18 följande:
    Då hoppas jag att man inte tillhör de som klagar på dålig sömn när barnen sover i sängen.
    All heder till de som mäktar med, men att ha sex en hel natt hör inte till vanligheterna?
  • EnAnonumius
    Patrik87 skrev 2013-12-17 12:38:42 följande:
    All heder till de som mäktar med, men att ha sex en hel natt hör inte till vanligheterna?
    Nu är det ju ändå viss skillnad på "sex mitt i natten" och "sex hela natten".

Sex mitt i natten kan inbegripa en vanlig lite snabbis på 5minuter.
  • EnAnonumius
    La Lola skrev 2013-12-17 12:33:18 följande:
    Tja fråga dem som de berör..Flört
  • Speak up

Försöka muta en 5åring med pengar..? Obestämd Fin pedagogik!
    Hoppas verkligen att ni lyckats lösa det på något bättre sätt än så.

Svar på tråden Avskyr att dottern sover i vår säng!