• Anonym (...)

Retroaktivt barnbidrag för invandrare

Har precis fått höra att invandrare som kommer hit får retroaktivt barnbidrag för alla deras ungar när dom kommer hit. Finns det något annat land i hela världen som gör så?

Tänk att dom har 5 barn mellan 1--8 ...... då får dom ett litet fint bidrag omedelbart på ca 30 tusen utan att ha gjort ett enda jota i Sverige.

NU blir det sd för mig i valet!

• Svar på tråden Retroaktivt barnbidrag för invandrare
  • Anonym (...)
    Dr Mupp skrev 2013-12-19 23:12:53 följande:
    Och hur lyckades du med det? Till och med soc ger mer än det. 

Nej, det gör dom inte. Jag fick detta för en vecka sen, så jag VET att detta stämmer.
  • Klotjohan
    Anonym (...) skrev 2013-12-19 22:59:10 följande:

Bara där ser man skillnaden. Jag råkar vara svensk, min dagsinkomst var 55 kronor! Äter invandrare mer än vi svenskar alltså?
    Vad får du din huvudsakliga inkomst ifrån då? Lägsta beloppet i alfakassan är ju tom högre. 
  • Anonym (suck)
    Anonym (...) skrev 2013-12-19 23:20:08 följande:

Nej, det gör dom inte. Jag fick detta för en vecka sen, så jag VET att detta stämmer.
    T om JAG fick mer när jag fick socialbidrag för 10 år sedan. Mycket märkligt. Tror du fabulerar.
  • Anonym (suck)
    Klotjohan skrev 2013-12-19 23:20:28 följande:
    Vad får du din huvudsakliga inkomst ifrån då? Lägsta beloppet i alfakassan är ju tom högre. 
    Du vet det där med plus och minus kan vara svårt ibland.
  • Anonym (suck)
    Anonym (Jaha) skrev 2013-12-19 23:19:05 följande:

Förstår att det måste vara tufft för dig, men det betyder inte att man kan lägga skulden på alla andra. Ta tag i ditt liv istället , sök hjälp med dina problem , har du ingen som kan ställa upp för dig, någon du kan prata med?

Det är lättare att hitta syndabockar och sparka neråt.
  • Anonym (...)
    Anonym (Sry) skrev 2013-12-19 23:17:09 följande:
    Och det som fick bägaren att rinna över, efter att du blivit dumpad, suttit i fängelse och din bästa vän dött, var att potentiellt krigsskadade/traumatiserade barn får mer pengar än du önskar...

Nej, jag pratar inte om flyktingar utan om invandrare. Jag har själv bott i många andra länder, har aldrig krävt något då.
  • Anonym (hm)
    Anonym (...) skrev 2013-12-19 23:20:08 följande:

fast det stämmer ju inte.. vet folk som får bidrag från soc och dom får mycket mer än så.. 3700kr/månad utöver hyra
  • Anonym (...)
    Anonym (Jaha) skrev 2013-12-19 23:19:05 följande:

Förstår att det måste vara tufft för dig, men det betyder inte att man kan lägga skulden på alla andra. Ta tag i ditt liv istället , sök hjälp med dina problem , har du ingen som kan ställa upp för dig, någon du kan prata med?

Nej, jag har ingen att prata med. Min kompis är ju död. Jag mår så fruktansvärt dåligt hela tiden nu.
  • Anonym (hm)
    Anonym (hm) skrev 2013-12-19 23:25:26 följande:
    fast det stämmer ju inte.. vet folk som får bidrag från soc och dom får mycket mer än så.. 3700kr/månad utöver hyra
    och då är det ensamstående utan barn
  • Anonym (Jaha)
    Anonym (...) skrev 2013-12-19 23:22:59 följande:
    Nej, jag pratar inte om flyktingar utan om invandrare. Jag har själv bott i många andra länder, har aldrig krävt något då.

Men de kräver väl inget, det är ju vi svenskar som kräver att de som kommer hit och söker hjälp ska få den hjälpen och samtidigt kunna leva ett drägligt liv. Det är väl det Sverige står för, människors lika värde. Hade det känts bättre för dig ifall de inte kunde komma hit och bo kvar i landet som där krig pågår och som Sverige faktiskt bidrar med, eller ifall de bodde på gatan här när de kom hit? Tycker att allt du har gått igenom, att det skulle få dig att känna empati och sympati för dom som har det sämre , varför inte rikta din ilska på storbankerna, på företagen som som trots storvinster sparkar folk till höger och vänster, rikta din ilska till chefer som fuskar miljardbelopp, till alla fallskärmsavtal osv osv
Svar på tråden Retroaktivt barnbidrag för invandrare