• Anonym (...)

Retroaktivt barnbidrag för invandrare

Har precis fått höra att invandrare som kommer hit får retroaktivt barnbidrag för alla deras ungar när dom kommer hit. Finns det något annat land i hela världen som gör så?

Tänk att dom har 5 barn mellan 1--8 ...... då får dom ett litet fint bidrag omedelbart på ca 30 tusen utan att ha gjort ett enda jota i Sverige.

NU blir det sd för mig i valet!

• Svar på tråden Retroaktivt barnbidrag för invandrare
  • Dorian Ertymexx
    puss skrev 2013-12-22 17:53:13 följande:

och ändå har karl mage att kräva försörjning utan motprestation.
    Gör jag? Vad dillar du om?
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    puss skrev 2013-12-22 17:58:21 följande:

säg då "tack så mycket", det vore väl på sin plats. eller?
    Ehm, jag är en del av den skattebetalande befolkningen. Sluta med ditt menlösa mästrande.
  • Dorian Ertymexx
    Lejonmamman01 skrev 2013-12-22 20:00:02 följande:
    Det där förekommer, men det är ändå ett fåtal. Jag tycker också fruktansvärt illa om människor som gör sig rika bara på att lura folk på pengar, och att handla med pengar på olika sätt. Finansvalpar, "personliga bankrådgivare" som inte är annat än säljare, riskkapitalister...  Och inte på att skapa och producera något, som blir till glädje för andra. (Det man producerar måste förstås inte vara ett fysiskt föremål, utan även en tjänst eller insats av något slag.)

Dock gillar jag inte, att personer som lever på bidrag hackar ner på den stora majoriteten av företagare, nämligen dom som har visioner och energi och ambition, och som producerar något som många har nytta av, och skapar arbetstillfällen för en massa människor - som i sin tur betalar skatt som kan gå till vård-skola-omsorg... och aktivitetsstöd och socialbidrag till personer i FAS 3.

En herrans massa skatt - att två tredjedelar av vinsten går bort i skatt för en enskild firma, är mer regel än undantag. Aktiebolag delar i stället ut mycket i utdelning till aktieägarna. Inte ens om dessa senare under ett långt och nyttigt arbetsliv gömmer undan några miljoner åt sig själv utomlands, så kommer jag att grudge dem det.

Tja, å andra sidan, vem/vilka tycker du INTE fruktansvärt illa om?
  • Anonym (herre gud)
    Anonym (phhhh) skrev 2013-12-21 23:03:23 följande:
    En till! Ni är bara för bra!!! Skrattande
    Jag börjar ändra mig om sverigedemokrater, kanske ni är bra till nåt ändå - underhållning!
    är ej Sverige demokrat och kommer aldrig  att bli det heller..
  • Lejonmamman01
    Dorian Ertymexx skrev 2013-12-22 20:36:10 följande:
    Definierar du det som att vara självförsörjande? Iofs, du är SD-are, de älskar ju att leva på bidrag och gnälla på andra som gör samma sak...
    Nej, jag utgick från att DU gjorde det.
  • Lejonmamman01
    Dorian Ertymexx skrev 2013-12-22 20:27:25 följande:
    Ehm, jag är en del av den skattebetalande befolkningen. Sluta med ditt menlösa mästrande.
    ...för att det dras skatt på A-kasseslipen..?
  • Dorian Ertymexx
    Lejonmamman01 skrev 2013-12-22 20:36:59 följande:
    Nej, jag utgick från att DU gjorde det.
    Det är ditt eviga problem, du utgår fasligt mycket från saker som bara finns i ditt eget huvud.
  • Anonym (solen)
    Dorian Ertymexx skrev 2013-12-22 20:44:51 följande:
    Det är ditt eviga problem, du utgår fasligt mycket från saker som bara finns i ditt eget huvud.
    Du utgår från att alla som inte håller med dig är Sverigedemokrater. 
  • Dorian Ertymexx
    Anonym (solen) skrev 2013-12-22 21:13:46 följande:
    Du utgår från att alla som inte håller med dig är Sverigedemokrater. 
    Nope, det gör jag inte heller.
  • mamita64
    Anonym (solen) skrev 2013-12-22 20:26:52 följande:
    En icke anställningsbar latmask som spottar på dem som gör rätt för sig. Varför är jag inte förvånad.
    Så du tror att människor, runt 35 000 stycken nu, befinner sej i Fas 3 för att de inte är anställningsbara? Det är alltså deras eget fel att de hamnat där?
    Många av dem är akademiker, vad mer kunde de ha gjort tro?
Svar på tråden Retroaktivt barnbidrag för invandrare