• Anonym (...)

Retroaktivt barnbidrag för invandrare

Har precis fått höra att invandrare som kommer hit får retroaktivt barnbidrag för alla deras ungar när dom kommer hit. Finns det något annat land i hela världen som gör så?

Tänk att dom har 5 barn mellan 1--8 ...... då får dom ett litet fint bidrag omedelbart på ca 30 tusen utan att ha gjort ett enda jota i Sverige.

NU blir det sd för mig i valet!

• Svar på tråden Retroaktivt barnbidrag för invandrare
  • TheCoopers
    FlamingRed skrev 2013-12-20 16:13:10 följande:
    Ok, tyckte du nämnde något om att du sparade dina barnbidrag.

Jag skrev att jag kan spara. Det är en viss skillnad.
    I'm the me I choose to be ...
  • Anonym (anonym)

Varför det ingen som bekymrar sig över de bidrag olika anordnare får för de i Fas3 som är skattefritt?
    Anordnare får 5000 kr per person och månad utan att behöva redovisa något resultat i form av att den arbetslösa får kompetenshöjning som gör den mer anställningsbar. Enda kravet är att det finns lokal att förvara människor i spelar sedan inte någon som helst roll vad de gör, surfa på datorn hela dagen går bra, sticka halsdukar till sig själv eller blogga.
    Är det bättre att kvinnan med alla dessa barn sitter 8 timmar om dagen och surfar vid en dator med aktivitetsstöd + 5000 kr till anordnaren?

• Ojsan
    mamita64 skrev 2013-12-22 22:11:06 följande:
    Så du tror att människor, runt 35 000 stycken nu, befinner sej i Fas 3 för att de inte är anställningsbara? Det är alltså deras eget fel att de hamnat där?

Många av dem är akademiker, vad mer kunde de ha gjort tro?

• mamita64
    Anonym (anonym) skrev 2013-12-23 10:20:11 följande:
    Varför det ingen som bekymrar sig över de bidrag olika anordnare får för de i Fas3 som är skattefritt?
    Anordnare får 5000 kr per person och månad utan att behöva redovisa något resultat i form av att den arbetslösa får kompetenshöjning som gör den mer anställningsbar. Enda kravet är att det finns lokal att förvara människor i spelar sedan inte någon som helst roll vad de gör, surfa på datorn hela dagen går bra, sticka halsdukar till sig själv eller blogga.
    Är det bättre att kvinnan med alla dessa barn sitter 8 timmar om dagen och surfar vid en dator med aktivitetsstöd + 5000 kr till anordnaren?
    Du har så rätt. Det finns företag som enbart existerar pga dessa 5000 per anställd och ett av de större, Jobbfabriken går med flera miljoner i vinst. Ägaren har en miljonvinst plus miljoner i utdelning av aktiekapital.

Så har  vi jobbcoacherna. Minns jag rätt så får de 9000 per person de coachar. Denna coaching kan bestå i att man dricker kaffe och pratar skit, dansar, plockar mossa, eller vad fan som helst. Varje coach får ha tjugo ( tror jag det är ) klienter per kvartal. Får en klient jobb så får coachen en bonus på 2000 kr.
    Detta oavsett  om coachen bidragit till att klienten fick jobbet eller
    Det räcker att coachen träffar sin klient en gång för att bli berättigad till dessa 9000.

Vidrigt är vad det är
  • Anonym
    Dorian Ertymexx skrev 2013-12-22 20:27:25 följande:
    Ehm, jag är en del av den skattebetalande befolkningen. Sluta med ditt menlösa mästrande.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
    Har du börjat jobba?
  • Anonym (Faktabanken?)
    Anonym (herre gud) skrev 2013-12-21 22:26:25 följande:
    Föräldrar penning är för barn som är födda i sveige inte för sådana som kommer hit med barn men  ju mer man hör ser mm så vet man varför de vallfärdar till sverige

Kanske ska vandra upp till Klara kyrka ditt de  hemlösa barnfamijerna vänder sig vinter tid för tack över huvudet oh se vad de gillar att invandrare får tak och en massa pengar oh de har satts på gatan med barn och allt då kanske vår lilla regering får jobba för att sitta kvar annars tippar jag på en jordskreds seger för SD

Så det måste vara antingen eller? Varför inte båda?

Tror du på allvar att de hemlösa barnfamiljerna får mer om flyktingar/invandrare får mindre?

Sen undrar jag hur det får vara så att barn i Sverige idag inte har ett hem utan lever på gatan. Vart finns socialtjänsten?

• Errol Flynn
    Anonym skrev 2013-12-23 19:01:47 följande:
    Har du börjat jobba?
    Jag är också nyfiken.
Svar på tråden Retroaktivt barnbidrag för invandrare