• Anonym (...)

Retroaktivt barnbidrag för invandrare

Har precis fått höra att invandrare som kommer hit får retroaktivt barnbidrag för alla deras ungar när dom kommer hit. Finns det något annat land i hela världen som gör så?

Tänk att dom har 5 barn mellan 1--8 ...... då får dom ett litet fint bidrag omedelbart på ca 30 tusen utan att ha gjort ett enda jota i Sverige.

NU blir det sd för mig i valet!

• Svar på tråden Retroaktivt barnbidrag för invandrare
  • 1994
    Anonym (...) skrev 2013-12-19 22:54:59 följande:
    Jag har jobbat och betalat skatt i 37 år...... räcker det jämfört med invandrarna som har gjort  - INGET!

Kanske om deras länder inte drabbades av svensk vapentillverkning så skulle dom kanske ha fått stanna i sina länder och så skulle dom kanske inte behöva söka sig till andra länder och så skulle dom kanske inte behövt bidrag? Stackarna.
  • Thomas66
    1994 skrev 2013-12-31 20:39:09 följande:
    Kanske om deras länder inte drabbades av svensk vapentillverkning så skulle dom kanske ha fått stanna i sina länder och så skulle dom kanske inte behöva söka sig till andra länder och så skulle dom kanske inte behövt bidrag? Stackarna.

Menar du att krigen uppstod för att dom råkade hitta vapen??
  • Anonym (utländsk)
    1994 skrev 2013-12-31 20:39:09 följande:

Du har en poäng här. Vi i den "rika" delen av världen förser ju delvis konflikthärdar med vapen. Fast det är nog en väldigt komplex fråga. Men det går inte att komma ifrån att vi i som kallar oss att tillhöra de rika länderna delvis utnyttjar "fattiga" länders enorma rikedom. Tänker på exempelvis Afghanistan och många länder i Afrika som är enormt rika men där samhället står och stampar p g a oändliga krig och konflikter. 

• Kleo73
    Anonym (utländsk) skrev 2014-01-03 14:07:14 följande:
    Du har en poäng här. Vi i den "rika" delen av världen förser ju delvis konflikthärdar med vapen. Fast det är nog en väldigt komplex fråga. Men det går inte att komma ifrån att vi i som kallar oss att tillhöra de rika länderna delvis utnyttjar "fattiga" länders enorma rikedom. Tänker på exempelvis Afghanistan och många länder i Afrika som är enormt rika men där samhället står och stampar p g a oändliga krig och konflikter. 

Alltså du menar att vi orsakade konflikter och inbördeskrig i alla dessa länder????
  • Dorian Ertymexx
    Kleo73 skrev 2014-01-15 22:41:38 följande:

Alltså du menar att vi orsakade konflikter och inbördeskrig i alla dessa länder????
    Till stor del, ja, utan tvekan.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Anonym (utländsk)
    Kleo73 skrev 2014-01-15 22:41:38 följande:

Inte alla dessa länder och konflikthärdar. Men vad tror du människor bråkar om? Makt och tillgångar är en stor del.
    Rika områden förser oroshärdar med vapen på olika sätt. Där oroshärdar finns, finns också ofta naturtillgångar. De här frågorna är så komplexa att det gäller att vara ordentligt påläst och jag känner att min kunskap är begränsad.
    Våran (över)konsumtion och välstånd kostar mycket resurser...
  • Anonym (swerabia)
    Errol Flynn skrev 2013-12-31 19:31:04 följande:
    Nåt som är lika illa som föräldrapenning för barn som inte är födda i Sverige är socbidrag till papperslösa. Varför ens bemöda sig med att söka uppehållstillstånd? Hoppas att fler kommuner inte följer efter.

www.svt.se/nyheter/sverige/papperslosa-barn-f...

Alltså, VAD I HELVETE ÄR DET SOM HÄNDER HÄ'R???!!!!

Dom ska fångas och köras till flygplats utan omvägar, inte få skola vård bostad och pengar för att vistas 

ILLEGALT i landet.

Inte för att det kommer göra nån skillnad med SD har precis fått sig ytterligare en röst.

• Errol Flynn
    Anonym (swerabia) skrev 2014-01-16 11:27:10 följande:

Alltså, VAD I HELVETE ÄR DET SOM HÄNDER HÄ'R???!!!!

Dom ska fångas och köras till flygplats utan omvägar, inte få skola vård bostad och pengar för att vistas 

ILLEGALT i landet.

Inte för att det kommer göra nån skillnad med SD har precis fått sig ytterligare en röst.

Norrköping tänker ta efter Malmö och dela ut socialbidrag till illegala invandrare också såg jag. Där släcktes det hoppet.
    Att tiggande romer "eu-migranter" ska få samma rättigheter som illegala oroar än mer. Någon som tror att romerna slutar komma om de får sjukvård och socialbidrag?

http://www.sydsvenskan.se/sverige/eu-migranter-kan-fa-samma-formaner-som-papperslosa/
    Jag är som en krokodil. Stor käft och små öron.
  • Anonym (Patethic)
    Errol Flynn skrev 2014-01-16 13:37:19 följande:
    Norrköping tänker ta efter Malmö och dela ut socialbidrag till illegala invandrare också såg jag. Där släcktes det hoppet.
    Att tiggande romer "eu-migranter" ska få samma rättigheter som illegala oroar än mer. Någon som tror att romerna slutar komma om de får sjukvård och socialbidrag?

www.sydsvenskan.se/sverige/eu-migranter-kan-f.../

Spenderar du lika mycket tid med att leva ditt liv som att förfasas över icke-svenskar?
  • Errol Flynn
    Anonym (Patethic) skrev 2014-01-16 13:43:18 följande:

Spenderar du lika mycket tid med att leva ditt liv som att förfasas över icke-svenskar?
    Nä. All min vakna tid går åt att förfasas.
    Vilket varje normal människa borde göra när det gäller slöseri med skattemedel och landet våra barn ska växa upp i.
    Jag är som en krokodil. Stor käft och små öron.
Svar på tråden Retroaktivt barnbidrag för invandrare