• Anonym (Victoria)

Anonyma viktklubben

Nu jäklar ska jag lyckas! Ska bli en riktig pingla till sommaren! Du också?

Utgångsläge:

166 cm
    60,0 kg

Kom igen! Vi har minst 5 månader på oss att bekämpa fläsket!

Ingen behöver lägga ut bilder, men jag kommer göra det i början av varje ny månad för att sporra mig själv lite och för att se ev. resultat som man nödvändigtvis inte ser på vågen.

• Svar på tråden Anonyma viktklubben
  • Anonym (87,4)

Nyss hemkommen från ett spinningpass sp hör på lördagsförmiddagen. Känner mig stolt! Bästa känslan är när man tränat klart och endorfinerna hoppar runt i kroppen! Har just ätit en skål chili com carne utan ris, känns bra att hålla nere på de snabba kolhydraterna. Ska hålla mig från onyttigheter i kväll men vi ska göra "chicken Parmesan" och det är väl inte världens nyttigaste rätt men om jag bara väger allt ska det nog gå bra. Och så en ordentlig sallad till. Ha det bra i snön!

• Anonym (Tjockismamma)
    Anonym (Victoria) skrev 2014-01-11 10:53:18 följande:
    Alltså det är ju fantastiskt! Stort grattis till dig :) LCHF verkar fungera jättebra! Blir lite intresserad men vet att jag aldrig skulle kunna klara det själv. Vi äter nog helt motsatt LCHF-principen här hemma, dvs LFHC, så skulle nog bli väldigt bökigt :/ Stolt ska du vara! Herregud, du kommer se ut som en ny människa i slutet av denna månaden!!

Ja verkar funka finfint! Och det känns som att jag är värd det efter en höst med vv där jag inte gick ner ett gram. Men känns helt klart galet att leva på grädde och créme fraiche! Nu har vi gjort det som så att barnen äter samma som oss. Men de får lite pasta och liknande emellanåt.
  • Anonym (Elin)

Usch... Idag är jag riktigt hungrig! Men jag har tjuvvägt mig idag och sedan i måndags har jag tappat 2,1 kg så jag vägrar fuska!

• Anonym (87,4)
    Anonym (Elin) skrev 2014-01-11 17:38:48 följande:
    Usch... Idag är jag riktigt hungrig! Men jag har tjuvvägt mig idag och sedan i måndags har jag tappat 2,1 kg så jag vägrar fuska!

Känner igen mig.... Vi ska äta om en timme och jag har varit hungrig sen typ två! Men eftersom vi ska äta ganska kaloririk mat ikväll vill jag inte äta något mellanmål. Och jag har gått ner minst ett kg sen i måndags så jag vill verkligen inte fuska!
  • Anonym (Elin)
    Anonym (87,4) skrev 2014-01-11 17:54:37 följande:
    Känner igen mig.... Vi ska äta om en timme och jag har varit hungrig sen typ två! Men eftersom vi ska äta ganska kaloririk mat ikväll vill jag inte äta något mellanmål. Och jag har gått ner minst ett kg sen i måndags så jag vill verkligen inte fuska!

Vi åt för en timme sen och det märks inte! Mindre portioner suger. Men det kommer vara så värt det!

Äter ni "vanlig" mat hemma eller kör ni någon speciell kost?
  • Anonym (87,4)
    Anonym (Elin) skrev 2014-01-11 18:01:53 följande:
    Vi åt för en timme sen och det märks inte! Mindre portioner suger. Men det kommer vara så värt det! Äter ni "vanlig" mat hemma eller kör ni någon speciell kost?

Vi äter normalt väldigt bra mat, mycket grönsaker, kyckling, mager nötfärs och sådant. Men i lite för stora portioner så vi äter samma sak men jag äter mindre. Och så har vi plockat bort alla snacks, vin och godis. :)
  • Anonym (87,4)
    Anonym (Elin) skrev 2014-01-11 18:01:53 följande:
    Vi åt för en timme sen och det märks inte! Mindre portioner suger. Men det kommer vara så värt det! Äter ni "vanlig" mat hemma eller kör ni någon speciell kost?

Och det är klart det är värt det! Kom på idag att mitt mål får bli balen jag ska på i oktober. -20 kg tills dess så blir jag en riktigt pingla när jag går på bal på slottet! (Inte Stockholms Slott dock...).
  • Anonym (Elin)
    Anonym (87,4) skrev 2014-01-11 18:11:37 följande:
    Och det är klart det är värt det! Kom på idag att mitt mål får bli balen jag ska på i oktober. -20 kg tills dess så blir jag en riktigt pingla när jag går på bal på slottet! (Inte Stockholms Slott dock...).

Härligt med ett datum att kämpa mot! Jag tror att du kommer att klara det galant!

Jag räknar med att det åtminstone tar hela året för mig. De första 10 kilona går nog rätt fort.

Var till affären tidigare. Mina två vänner köpte ostbågar, chips och cola. Jag köpte en tandkrämstub. Är så sjukt sugen på just ostbågar men jag stod emot frestelsen.
  • Anonym (Alice)

Gaah. Hade planerat ett glas vin. Men ovanpå det blev det crostinis som vi fått i gåva... Får definitivt bli gymmet imorgon förmiddag, så får sambon sovmorgon :)

• Anonym (IA)

Hoppar på den här tråden. Jag har haft en tuff höst, och trillat tillbaks i lite dåliga vanor. För ett par år sen la jag om kosten, blev av med mitt sockermissbruk, klarade mig undan förkylningar jag som brukat bli sjuk jätteofta, och gick ner från 93 till 78 kilo på köpet. Sista månaderna har jag börjat känna den där otympliga känslan av att magen är i vägen igen, och i måndags tänkte jag att nu får det vara nog! Vågen visade inte mer än 80,1, men mående och ork talar sitt tydliga språk. Dags att vända trenden och ge sig på de där sista tio kilona! Gällande maten så funkar den kostomläggningen jag gjorde, med mycket ekologiskt, bakar allt bröd på stenmalet eko-mjöl för bästa näringsinnehåll, mycket grönt, råris, fullkorn, quinoa, baljväxter, ägg, och naturliga fetter. Kött vill jag ha närproducerat, men det är mer av etiska principer. För att få något färskt grönt av bra kvalitet så här vintertid gör jag groddar. Det är mat jag mår bra av, som minskar sötsuget effektivt, och jag blir mätt på små portioner. Min matfilosofi är maximalt med näring per kalori. Maten fixar jag, men det jag behöver pepp med är träning. Jag har aldrig varit vältränad, och gillar inte fysisk träning nåt vidare. Har dålig kondition, svårt att motivera mig och tycker det är allmänt tråkigt. Räddningen är väl att jag har ett rörligt jobb, och inte sitter särskilt mycket på jobbet. Men det vore kanske läge att försöka bli lite mer vältränad, nu när jag känner mig motiverad att ta tag i hälsan. Jag är 180 lång, skulle vilja väga strax under 70, och känna mig starkare.

Svar på tråden Anonyma viktklubben