• Anonym (Victoria)

Anonyma viktklubben

Nu jäklar ska jag lyckas! Ska bli en riktig pingla till sommaren! Du också?

Utgångsläge:

166 cm
    60,0 kg

Kom igen! Vi har minst 5 månader på oss att bekämpa fläsket!

Ingen behöver lägga ut bilder, men jag kommer göra det i början av varje ny månad för att sporra mig själv lite och för att se ev. resultat som man nödvändigtvis inte ser på vågen.

• Svar på tråden Anonyma viktklubben
  • Anonym (Victoria)
    Anonym (Maja) skrev 2014-01-10 23:40:22 följande:
    Gick och köpte nya jeans idag, de gamla är helt sönderslitna. Expeditens kommentar när jag frågade "finns de här i 36?" var "i midjan eller i benlängd?"  :(   jäklans.

Jag har fått höra av en dietist att det statistiskt sett finns två saker som är kopplade till varaktig viktminskning: att skriva upp vad man äter, föra matdagbok och att väga eller mäta sig regelbundet, även när man har gått ner i vikt för att kunna parera framtida viktuppgångar redan efter 1 eller 2 kg. Inte låta det springa iväg en himla massa.

Jag ska nog mäta mig och föra matdagbok och hålla tummarna att det hjälper!

Hur går det för alla andra? Jag fasar för helgen. Jag ska på tjänstresa och då brukar det bli hamburgare på flygplatsen och onyttig mat sen när jag väl kommer fram. 
    Hej Maja:)
    Precis som Alice skrev så mäts ofta jeans i tum av någon anledning och vanligast är att benlängden finns i 34" och 36", men det finns ju också i midjan. Om du menade str 36 så tycker jag expediten borde kunnat förklara det för dig, vet inte exakt vilken tumstorlek det motsvarar. Jag har inte heller någon koll på sånt så brukar ta med mig 3 olika storlekar in i provhytten!

Hoppas du kan slappna av lite i helgen på din tjänsteresa :) Kanske kan du titta på mängden mat istället, som en hamburgare är ju inte så farligt, man kan skippa pommesen ex :) Om inte annat så tar du igen det nästa vecka! Du får berätta sen hur helgen gått för dig!

Det är ju en jättebra idé att mäta sig, man kanske skulle ta fram måttbandet här hemma med! Ibland står ju vikten still trots att midjemåttet minskar!

Ha en underbar helg nu och tänk inte förmycket på maten!
  • Anonym (Victoria)
    Anonym (Tjockismamma) skrev 2014-01-11 09:21:03 följande:
    -12 cm på 12 dagar. Känns bra! Men jag får ju spunk på appen som slänger ut mig i tid och otid. Kan inte skriva inlägg tex...
    Wow, i midjan (undrar jag också)?! Vad har du gjort förnågonting?! :) Grattis till jättefint resultat, det här går ju som på räls för dig!! :)

Snart får du lov att ändra ditt nick ;)
  • Anonym (Tjockismamma)
    Anonym (87,4) skrev 2014-01-11 09:26:47 följande:
    -12 runt midjan? Det är ju jättebra! Grattis!

Tom -13 cm. Mäter runt naveln där jag är som tjockast (ser fortfarande gravid ut)... 5,6 kg, nytt tiotal på vågen, gravidkilona från tredje barnet är nu borta... Och det på 13 dagar.
  • Anonym (Victoria)
    Anonym (Tjockismamma) skrev 2014-01-11 10:45:11 följande:

Tom -13 cm. Mäter runt naveln där jag är som tjockast (ser fortfarande gravid ut)... 5,6 kg, nytt tiotal på vågen, gravidkilona från tredje barnet är nu borta... Och det på 13 dagar.
    Alltså det är ju fantastiskt! Stort grattis till dig :) LCHF verkar fungera jättebra! Blir lite intresserad men vet att jag aldrig skulle kunna klara det själv. Vi äter nog helt motsatt LCHF-principen här hemma, dvs LFHC, så skulle nog bli väldigt bökigt :/
    Stolt ska du vara! Herregud, du kommer se ut som en ny människa i slutet av denna månaden!!
  • Anonym (Alice)
    Anonym (Victoria) skrev 2014-01-11 10:12:40 följande:
    Haha, korv är ju gott :) Jag brukar försöka ha middagsrester kvar hemma, men finns det inte så blir det ju knepigt :/ Ibland kokar jag bara ägg då och gör en sallad med lite pasta eller ett knäckebröd till, men ibland är man ju liksom bara inte sugen. Ägg går för mig lite i perioder.

Det lät inte roligt med svininfluensa och allt! Hoppas att du håller dig frisk i fortsättningen! Usch, jag fick vattkoppor för några år sedan, INTE roligt heller! Sen smittade jag hela familjen, visade sig att varken jag eller sambon hade haft det! Sonen kom lindrigast undan.

Jag har sett reklam nu för Itrim på TV, verkar bra så du kommer fixa detta! Det bästa där måste ju vara att det är så kontinuerlig uppföljning, man kan inte bara strunta i det själv efter några veckor för man måste ju gå dit iallafall och då kan man bli motiverad på nytt.

Korv är riktigt gott ja :) men när man annars brukar vara sjukt satsig i köket så blir det lite nedsteg från vad man brukar äta :P Ägg äter jag rätt mycket i de flesta former, förutom stekt och omelett. Av någon anledning har jag sjukt svårt för just den formen av ägg :P Jättemärkligt^^

Nja, den var faktiskt rätt tuff. Bodde i en etagevåning då och var nära på att svimma i trappen, så stannade tillslut på första våningen och sov på soffan.... :P Och gällande barnsjukdomar så brukar de ju bli mycket värre för vuxna tyvärr. Det är väl därför man har alla vattkoppskalas på dagis?^^

Jo, Itrim är ett vinnande koncept helt klart :) Men tror även att min inställning och mentalitet är bättre nu än förra gången jag försökte mig på det. :)

• Anonym (Alice)
    -12 cm på 12 dagar. Känns bra! Men jag får ju spunk på appen som slänger ut mig i tid och otid. Kan inte skriva inlägg tex...
    Missade detta inlägg helt, GRATTIS! Sjukt grymt jobbat :)
  • Anonym (Bettan)

Jädrans vad bra!!! Du verkar ha hittat det som passar dig!!!
  • Anonym (Bettan)
    Anonym (Victoria) skrev 2014-01-11 10:23:57 följande:
    Tack för peppen, det gick väl ganska bra igår förutom några chips som slank ner :/ Men bättre det än hela påsen, man får väl tänka så!
    Jag hade gått ner 3,9kg igår, trodde inte att det stämde så vägde mig imorse igen och då stod den på - 4,2!
    Åh, öl! Var på väg att köpa hem EN öl igår till hamburgarna men hejdade mig. Har sagt att det får vara alkoholfritt för min del under en lång period. Älskar rödvin annars men efter ett glas blir jag ibland så himla sugen på något så det är bara onödigt. Får spara det till något speciellt tillfälle :)
    Du sa vara riktigt nöjd att du varit så duktig med maten! Då gör nog inte några ostmackor någon skillnad :) Tror det är 100ggr bättre än massa öl också!
    Sjukt bra ju!! Herrejisses, 4,2 kilo är mycket!! Grattis!
  • Anonym (Elin)
    Anonym (Victoria) skrev 2014-01-11 10:31:59 följande:
    Hej Elin och jag vill också hälsa dig varmt välkommen till tråden! :)

Bra delmål du har satt upp! Om du gick ner så mycket förra gången när du ammade så kommer du säkert rasa en del i vikt p.g.a. det även denna gången! Sen låter du väldigt ambitiös tjejen! :) Jag har istället problem med att få arslet ut på promenad så jag får andas in er träningsglöd och motiveras. 

Håller med om att det låter sjukt att det var så mycket folk en fredag på gymmet. När jag gick på gym brukade det vara fullt på måndagar, antagligen efter förmycket helgmys bland befolkningen

Riktigt starkt att stå emot allt gott! Jag kämpar här också då min sambo envisas med att alltid ha framförallt choklad hemma men ofta också ostbågar. Och massa glass och kanelbullar i frysen.... Men vi får peppa varandra om vi får svåra stunder att stå emot :)

Tack! :) Den här gången ammar jag inte pga en elak bröstinfektion och sjukhusvistelse. Mjölken sinade efter det. Hoppades på att amningen skulle hjälpa mig men jag ska klara det ändå!

Jag har en underbar kompis som peppar mig och släpar med mig till gymmet. Har fördelen att företaget jag jobbar på har ett stort träningscenter där alla anställda får träna gratis. Hur bra som helst! Det finns löpband, motionscyklar, crosstrainer, trappmaskin, massa olika pass, styrkemaskiner, fria vikter, pool, massagestolar, PT mot en liten kostnad osv. Är lite halvt sugen på att boka tid med en PT för att kunna få ut så mycket som möjligt av min träning.

Min sambo är väldigt förstående i att jag verkligen vill gå ner i vikt så han frågar innan han tar ett glas cola eller öppnar lite choklad. Rätt gulligt av honom.
  • Anonym (87,4)
    Anonym (Victoria) skrev 2014-01-11 10:17:56 följande:
    Sushi!! MMmm, det var länge sen här. Brukar vara så ambitiös och göra sushi själv ibland, men det är bara jag som gillar det här hemma, lite tråkigt. Men då var det ju inte farligt, sushi känns så fräscht också! Hur gick det för dig igår med snackset? Jag klarade inte att stå emot helt :( Blev tre små nävar chips med lite dip på lättkvarg och några morotsstavar. Det positiva var att jag iallafall kunde sluta, det räckte med bara några tack och lov så gick inte loss på hela påsen!!

Det gick fint i går, men så hade vi ju inget hemma. Lätt att hålla sig då, särskilt som det först spöregnade och sen blev snöstorm haha! Inget läge att åka ut och köpa nåt. Och trots att du tog några små nävar örmder ju ett enormt framsteg mot att tidigare ha ätit hela påsen. Nästa gång kanske du klarar dig ned bara en näve eller ett chips!
Svar på tråden Anonyma viktklubben