• Anonym (Victoria)

Anonyma viktklubben

Nu jäklar ska jag lyckas! Ska bli en riktig pingla till sommaren! Du också?

Utgångsläge:

166 cm
    60,0 kg

Kom igen! Vi har minst 5 månader på oss att bekämpa fläsket!

Ingen behöver lägga ut bilder, men jag kommer göra det i början av varje ny månad för att sporra mig själv lite och för att se ev. resultat som man nödvändigtvis inte ser på vågen.

• Svar på tråden Anonyma viktklubben
  • Anonym (Bettan)
    Anonym (Tjock rullstolskörare.) skrev 2014-01-12 18:18:00 följande:

Jag skulle behövs tips inför kommande veckas handling. Imorgon skrivs listan å på tisdag får jag handlat smile1.gif !!

Så plocka fram era bästa tips och råd inför listan smile1.gif !! Handlar på Willys.

Frukostar/lunch/middag/mellanmål/bra och nyttigt "godis" och gärna sånt man kan ta när sötsug å hunger smyger sig fram framåt kvällen.

Jag brukar alltid starta med en bra och stadig frukost, det gör så att jag "håller längre". Och får inte blodsocker fall..

Frukost: havregrynsgröt med blåbär i, två knäckebröd med kokt ägg på.

Eller du kanske tycker om turkisk youghurt med pauluns müsli?

Makrill i tomatsås till knäckemackan?

Lunch: en fräsch sallad?

Tonfisk sallad med ägg och avokado.

Kyckling sallad.

Omelett.

Mellanmål: frukt

Hungrig vid mellanmål? Avokado halva med räkröra i, knäckemacka. Kesella/kvarg med bär.

Middag; kött / kyckling med ungsrostade grönsaker och rotfrukter.

Sugen på kvällen: fruktsallad med en klick kesella/ kvarg.

Jag köper alltid hem en massa grönsaker, frukt, bär, kyckling, kvarg, turkisk youghurt, makrill..

Hoppas du fick lite tips:)
  • Anonym (Li)

Anonym (Alice) skrev 2014-01-12 19:18:42 följande:

Usch vad hemskt! Men håll ut och stå emot, du kommer bara må bättre för stunden, det kommer absolut inte ge någon större nytta. Du är värd mer än så! 

Massa kramar och styrka till dig! Vi finns här om du behöver prata ut.

Anonym (Bettan) skrev 2014-01-12 20:43:34 följande:
    Men nej.. Sådana där jävla dagar! Jag hoppas att det löser sig för er.

Är nog ingen tröst men vet hur du känner dig, man vill bara sticka nånstans där ingen ser en, eller gömma sig. Och jag brukar med söka trösten i maten/godis/kakor då, men som du skriver så mår man ju inte bättre utav det.
    Stor styrke kram! Du fixar detta!

Tack! Allt känns mycket bättre nu. Fattar inte varför man måste vara så trög och bråka ibland, om små grejer :).
    jag åt ett halvt snickers, men slängde resten :) . Insåg att det inte gjorde någon nytta, Och har ändå 200 kalorier kvar att äta idag :). Så känns som dagen blev helt okej ändå fast det lilla missödet ..

Tack åter igen för ert stöd
  • Anonym (87,4)
    Anonym (Tjock rullstolskörare.) skrev 2014-01-12 18:18:00 följande:
    Jag skulle behövs tips inför kommande veckas handling. Imorgon skrivs listan å på tisdag får jag handlat !! Så plocka fram era bästa tips och råd inför listan !! Handlar på Willys. Frukostar/lunch/middag/mellanmål/bra och nyttigt "godis" och gärna sånt man kan ta när sötsug å hunger smyger sig fram framåt kvällen.

Köp bra bas av ren mat, typ kyckling, mager nötfärs, fisk, tonfisk på burk och ägg. Sen lägger du till olika grönsaker, linser och bönor som du gillar. Ta gärna med några burkar krossade tomater. De är lätta att göra kalorisnåla såser på. Sen till slut så köper du även bra kolhydrater, bulgur, matvete, råris, potatis osv. Med sånt i skåpen kommer du ha lätt att göra bra mat. Vill du ha recept har både Ica och Coop bra recept på sina sidor. De brukar flagga de recept som är nyckelhålsmärkta.
  • Anonym (87,4)
    Anonym (Li) skrev 2014-01-12 21:46:58 följande:
    Anonym (Bettan) skrev 2014-01-12 20:43:34 följande:
    Men nej.. Sådana där jävla dagar! Jag hoppas att det löser sig för er. Är nog ingen tröst men vet hur du känner dig, man vill bara sticka nånstans där ingen ser en, eller gömma sig. Och jag brukar med söka trösten i maten/godis/kakor då, men som du skriver så mår man ju inte bättre utav det. Stor styrke kram! Du fixar detta!
    Tack! Allt känns mycket bättre nu. Fattar inte varför man måste vara så trög och bråka ibland, om små grejer :). jag åt ett halvt snickers, men slängde resten :) . Insåg att det inte gjorde någon nytta, Och har ändå 200 kalorier kvar att äta idag :). Så känns som dagen blev helt okej ändå fast det lilla missödet .. Tack åter igen för ert stöd

Bra jobbat! Den största vinsten är ju att du faktiskt insåg att snickersen inte gjorde någon nytta. Det är suveränt! Själv är jag mäkta stolt över mig själv ikväll. Var och grillade korv idag och jag höll mig till den enda korv med bröd sommargäster bestämt mig för. Hade lätt kunnat äta fyra! Och sen var vi hemma hos päronen och åt middag. Sambon och mamma åt glass till efterrätt, jag åt en mandarin. Hur duktigt är inte det?!:)
  • Anonym (Elin)

Hur många av er räknar kalorier? Jag gör det (älskar scanfunktionen i Lifesum) och blir så förvånad ibland över hur mycket kalorier vissa saker innehåller. Ex ett litet tortillabröd innehåller 120 kalorier! 120! Behöver jag påpeka att jag öppnade upp tortillabrödet och endast åt fyllningen idag när vi åt fajitas?

Li - Starkt av dig att endast äta halva och sedan kasta! Jag hade nog letat upp en hel chokladask och moffat i mig!

Hur har ni gjort? Har ni berättat för de runt omkring er att ni kämpar för att gå ner i vikt? En del (bland annat jag) brukar kunna tycka det är jobbigt att prata om sånt.

• Anonym (Alice)
    Anonym (Elin) skrev 2014-01-12 23:10:29 följande:
    Hur har ni gjort? Har ni berättat för de runt omkring er att ni kämpar för att gå ner i vikt? En del (bland annat jag) brukar kunna tycka det är jobbigt att prata om sånt.

Jag har berättat för de närmaste, som ser mig mest. Mest för att då kan de låta bli att bjuda mig på kakor och bullar, och tar inte illa upp om jag inte äter jättemycket av maten jag bjuds på t.ex. 

Tycker själv det är skitjobbigt, men det är rätt befriande att berätta och så sjukt härligt att bli uppmuntrad och höra massa positivt om en själv ;)

• Anonym (bullmamman)

Ja me! Åh, jag vill så gärna komma mina gamla kläder snart. Men jag är realistisk och satsar på att ha nått mitt mål till jul. Jag är en rund å mjuk bullmamma som fött 2 barn de senaste 2 åren. VIIIIILL inte vara mjuk å go längre så 30 kg ska BORT! Så visst hänger jag me! Det här ska vi klara!

• Anonym (bullmamman)
    Anonym (bullmamman) skrev 2014-01-12 23:31:38 följande:
    Ja me! Åh, jag vill så gärna komma mina gamla kläder snart. Men jag är realistisk och satsar på att ha nått mitt mål till jul. Jag är en rund å mjuk bullmamma som fött 2 barn de senaste 2 åren. VIIIIILL inte vara mjuk å go längre så 30 kg ska BORT! Så visst hänger jag me! Det här ska vi klara!

Men jag hoppar över fotona
  • Anonym (Alice)
    Anonym (bullmamman) skrev 2014-01-12 23:31:38 följande:

Välkommen! :D 

Vad är ditt koncept för att nå ditt mål?^^ 

Och detta ska vi fixa! Heja dig!^^

• Anonym (50)

Jag är på! :)

Hade från början 50 kg att gå ner, har redan gått ner en hel del så nu har jag 21 kg kvar att bekämpa ;) 
    Började i måndags och har hittills gått ner 3,8 kg. Fungerar bra än så länge, men det brukar ju fungera ett par veckor innan man tappar sugen... Men jag har gjort det förr och ska kunna göra det igen!

Vad grymma ni är som kämpar! :D Blir motiverad av att läsa i denna tråd! :D

Svar på tråden Anonyma viktklubben